На изложението в Женева корейците от Hyundai представят напълно новия си модел IONIQ, който предлага възможност за избор на три силови агрегата с алтернативно гориво. Това е първият модел в света с три варианта на електрифицирано задвижване във версиите Hybrid, Plug-in и Electric, които символизират чистотата и щадят околната среда. Идеята на новия Hyundai IONIQ е да направи достъпно за всеки придвижването с ниски до нулеви емисии чрез нов модел с атрактивен дизайн и модерни технологии за свързаност и безопасност. С новия модел IONIQ компанията Hyundai обединява различни технологии и предлага изцяло нови концепции за мобилност и услуги, които ще помогнат да се отговори на променящите се нужди и очаквания на обществеността.

Ярките сини и бели цветове на версиите Hybrid, Plug-in и Electric символизират чистотата и щадят околната среда.

Автомобилите IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in са оборудвани с новия 4-цилиндров бензинов двигател 1.6 GDI с директно впръскване на гориво с мощност 105 к.с. и със 147 Нм въртящ момент. Двигателят е съобразен с хибридното приложение и е комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Подбраният електродвигател дава възможност за напълно електрическо управление и осигурява незабавен въртящ момент, докато шасито с многоточково задно окачване значително увеличава динамиката при шофиране. Електромоторът на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 43,5 к.с. с максимален въртящ момент от 170 Нм, захранван от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 кВтч, разположена под задните седалки.

Новият IONIQ е с ултрамодерен аеродинамичен дизайн и зашеметяващ силует на купе с две врати.

В съчетание с бензиновия двигател 1.6 GDI, новият IONIQ Hybrid предлага системна мощност от 141 к.с. и въртящ момент до 265 Нм, максимална скорост от 185 км/ч и ниски емисии на CO2 от едва 79 г/км в комбиниран режим на работа. Версията IONIQ Plug-in може спокойно да измине разстояние от приблизително 50 км като се придвижва с чисто електрическо задвижване, осигурено от мощната литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 8,9 кВтч. Електромоторът с мощност 61 к.с., заедно с 4-цилиндровия двигател 1.6 GDI си поставят за цел постигането на емисии на CO2 от едва 32 г/км.

Версията IONIQ Electric се задвижва изцяло на ток с помощта на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия.

Версията IONIQ Electric предлага изцяло електрическа мобилност с помощта на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с мощност 28 кВтч за очакван пробег от над 250 км. Максималният въртящ момент със стойност от 295 Нм е наличен още с потеглянето и се осигурява от електрическия двигател с максимална мощност от 120 к.с. посредством редукторна трансмисия с една предавка. Максималната скорост е 165 км/ч.

Посетителите имат възможност да се запознаят функциите на IONIQ Electric на специално конструиран за целта кокпит.

Всички версии на Hyundai IONIQ се характеризират с елегантен аеродинамичен силует с водещ коефициент на въздушно съпротивление от 0,24. Външните флуидни форми и каналите на естествен въздушен поток подчертават меките линии на аеродинамичната каросерия на изцяло новия IONIQ. Сините акценти във версиите IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in подчертават конкретни интериорни и екстериорни елементи в дизайна. Версията IONIQ Electric се характеризира с медни цветни акценти, което поражда впечатлението, че през интериора на автомобила протича електричество, вдъхновено от свойството на медта да е електрически проводник.

В салона на IONIQ водачите разполагат с модерни функции за свързаност, като например Android Auto и Apple Car Play.

Автомобилите от гамата IONIQ разполагат с модерните функции за свързаност, като например Android Auto, Apple Car Play и навигация Tom Tom, както и безжично зареждане на смартфон. Удовлетворението от шофирането придобива дигитални измерения чрез 7-инчовия TFT екран с инструменти, на който се изобразява ключова за водача информация. Пакетът с функции за безопасност за водача и пътниците включва автономно аварийно задействане на спирачките, система за поддържане на лентата, предупреждение за автомобил в сляпата зона, предупреждение за пресичащи отзад автомобили и интелигентен круйз-контрол.

Трите модела i10, i20 и i30 от специалната серия GO! Special Edition са в цветовете на френския флаг - синьо, бяло и червено.

Освен уникалния модел IONIQ, на щанда на Hyundai на автосалона в Женева са изложени и трите модела i10, i20 и i30 от специалната серия GO! Special Edition, посветени на Европейското първенство по футбол, на което домакин през това лято ще бъде Франция. Именно заради това трите модела са в цветовете на френския флаг - синьо, бяло и червено. Специалните модели i10, i20 и i30 GO! Special Edition предлагат чудесни възможности за клиентите, като се отличават визуално от стандартните модели със сини и бели акценти в интериора, джанти от лека сплав и затъмнени задни стъкла. Моделът i10 GO! се отличава със затъмнени стъкла и син шев на седалките, волана и скоростния лост, както и с лъскаво черно покритие на централната конзола. При модела i20 GO! шевовете в синьо и бяло в салона са допълнени със сини ограждащи елементи за скоростния лост и отворите за приток на въздух. Черният цвят на интериора придава спортен дух, а алуминиевите джанти са с нов дизайн. Моделът i30 GO! се отличава със нова предна решетка и 17-инчови алуминиеви джанти. В салона на автомобила водачите ще открият тъмносиво покритие върху волана, централната конзола, вентилационните отвори и вратите, както и черна тапицерия на тавана и метални декоративни прагове под предните врати.