0

Второто поколение на Jaguar XF се радва на още по-голям успех от предшественика си, но за да задоволят всички потребности на клиентите, британците пуснаха и комби версия на модела, която носи името XF Sportbrake. Новият модел е най-луксозното комби в своя клас и съчетава елегантен дизайн, просторен интериор и практичен багажник. Новият Jaguar XF Sportbrake изпъква в сегмента на луксозните комбита със завладяваща комбинация от елегантен дизайн, високи технологии и смайваща динамика. Комбито задава нови стандарти за практичност и удобство с лесни за ползване функции и технологии, които правят всяко пътуване по-безопасно, по-интелигентно и по-спокойно. Комбинацията от пространство и икономичност превръщат XF Sportbrake в перфектния спътник за хора с активен начин на живот. С дължина от 4955 мм, новият Jaguar XF Sportbrake е малко по-къс от предишния модел, но междуосието му е удължено с 51 мм до 2960 мм. Това увеличава мястото за краката отзад и обема на багажника, като в същото време допринася за високото качество на возене на автомобила. Впечатляващите му пропорции допринасят за постигането на коефициент на аеродинамика от 0,29.

Елегантните линии и пропорции правят XF Sportbrake едно от най-желаните луксозни комбита в света.

Отпред дизайнът запазва характерните извивки на седана, а отзад XF Sportbrake се отличава с елегантен силует, който създава динамичен и целеустремен профил и трансформира обема на наличното вътре пространство. Всяка линия на XF Sportbrake създава стремителен силует. Това придава на автомобила усещане за скорост и много динамичен външен вид. Интериорът предоставя просторно място, изпълнено с естествена светлина от панорамния покрив по протежение на тавана с площ от 1,6 кв.м. Пътниците отзад могат да се насладят на увеличеното пространство за коленете и главата. Обемът на багажно пространство е цели 565 литра и се увеличава до 1700 литра при свалена задна седалка с делими падащи облегалки.

Бързата информационно-развлекателна система Touch Pro се управлява през 10-инчовия сензорен дисплей.

Новият Jaguar XF Sportbrake се предлага с богата гама от усъвършенствани 4- и 6-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото, които осигуряват обичайните за Jaguar пъргава динамика, висока икономичност и голям капацитет за теглене. Гамата започва с дизелов мотор Ingenium с турбокомпресор с променлива геометрия и с мощност 163 к.с. Той е със задвижване на задните колела и е много икономичен. Подобретият силов агрегат осигурява емисии на CO2 от едва 118 г/км и разход на гориво от 4,5 л/100 км. Следват го 2,0-литров дизелов двигател със 180 к.с. и автоматична трансмисия, 2,0-литров дизелов мотор с 240 к.с. и автоматична трансмисия, както и със задвижване на всички колела.

В салона има повече пространство и за пътниците отзад в един луксозен салон, който изглежда фантастично.

На върха в гамата е 3,0-литровият дизелов двигател V6 с мощност 300 к.с., 8-степенна автоматична трансмисия и задвижване на задните колела. С него луксозното британско комби ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Бензиновите двигатели са 2,0-литров 4-цилиндров с мощност 250 к.с. и автоматична трансмисия, както и задвижване на задните колела RWD или на всички колела AWD. Най-динамичен е бензиновият двигател V6 с механичен компресор и максимална мощност 380 к.с. Заедно с 8-степенна автоматична трансмисия ZF и подобрената система за задвижване на всички колела на Jaguar, тази комбинация доставя динамика като на спортен автомобил с ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди.

Със сгънати седалки и делими падащи облегалки, обемът на багажника се увеличава от 565 до 1700 литра.

Новият Jaguar XF Sportbrake има архитектура с високо съдържание на алуминий, което го прави по-лек от преди. Настройките на окачването са калибрирани специално, за да отговарят на изискванията към луксозните комби. Здравата и олекотена конструкция придава на просторния Jaguar динамика с пъргаво управление и динамични реакции. Стандартно задното окачване е с въздушни пружини, за да гарантира, че XF Sportbrake запазва нормалното си поведение, дори когато е натоварен до горе. Опционалната система за програмиране на динамика на Jaguar позволява на водачите да регулират настройките на кормилното управление, трансмисията и горивния дросел. С амортисьори с адаптивна динамика клиентите могат да регулират и настройките на окачването за персонализирано усещане при шофиране.

XF Sportbrake с AWD запазва характерното за Jaguar усещане за задно задвижване и прецизно управление.

Двойното задвижване AWD и системата IDD на Jaguar, която елиминира недозавиването и електронната намеса, са подходящи за динамично шофиране при модели със задвижване на всички колела. В резултат на това XF Sportbrake с AWD запазва характерното за Jaguar усещане за задвижване на задните колела и пъргави реакции на волана. Новият XF Sportbrake продължава лидерството на Jaguar в конструкциите с високо съдържание на алуминий, за да предостави олекотен дизайн, който е едновременно по-здрав и по-лек от предшественика си. С иновативна нова еднокомпонентна, полимерната задна врата Sportbrake предоставя почти идеално разпределение на теглото 50:50 между предната и задната част, което полага основите за прецизното му управление и висока икономичност.