Alfa Romeo най-накрая ни показа колата, на която ще разчита за своето възраждане. Пред вас е върховата версия Giulia Quadrifoglio. Хората от Alfa не издават почти никаква информация, но това, което споделят, е зашеметяващо. Като за начало какво ще кажете за 510 к.с., благодарение на „вдъхновения от Ferrari” 3,0-литров V6 мотор с две турбини. Въпросният агрегат дори владее номера с деактивирането на цилиндри, когато му е скучно. Вече чухме гласа му и звукът е абсолютно фантастичен, гърлен и агресивен, но в същото време сладък. От Alfa твърдят, че ускорението до 100 км/ч се случва за 3,9 секунди. Това е адски бързо. Но други динамични данни липсват.
Вместо това Alfa ни затрупа с хиперболи за духа на колата, а изпълнителният директор Харалд Уестър заяви, че всички конкуренти са суперскучни - „море от еднообразие“. Според него всяка Alfa би следвало да е различна. „Новите модели на Alfa ще поставят шофьора на първо място, като го потопят в изживяването напълно”. Безспорно седан със задно предаване и 510 к.с. звучи изумително, а на по-късен етап вероятно Giulia ще предлага и версии с двойно предаване. Окачването е изцяло алуминиево с изключително сложни двойни А-раменни носачи отпред. Значи са искали да се управлява добре. Говори се, че воланът е по-агресивен от този на всеки друг конкурент. Това трябва да означава целенасочена предница. Разпределението на масите е точно 50:50, положени са и много усилия да се намали теглото като цяло. Използвани са забележително много олекотени с въглеродни нишки елементи: карданния вал, таванът, капакът. Не само окачването и подрамите са алуминиеви, от същия метал са изработени и вратите, както и крилата. Общото тегло е около 1500 кг, което е доста забележително за толкова голяма кола. Спирачките са карбоново-керамични. Каросерията е така оформена, че създава притискане – отпред има активен сплитер, а отзад – гигантски дифузьор и четири дебели ауспухови накрайника. Освен това изглежда много добре. В каросерията ще откриете елементи от Maserati Ghibli, което не е чудно, като имате предвид, че Giulia използва платформата на малкото Maserati. Само че Alfa крие всичко това под много агресивно и анимирано лице, което напомня за Giulietta Sprint от 50-те. Профилът е прост и органичен. Разбира се, не трябва да забравяме, че това е наточената Giulia. Колко от тази агресия ще се влее в масовите версии на колата, не е ясно.
Знаем само, че ще има изцяло ново поколение 4-цилиндрови мотори с обем от 1,4 до 1,8 литра, както и 6-цилиндрови дизели. Арматурното табло е сравнително семпло, подобно на външността, с елегантна извивка. Бутонът за запалването е на волана, докато на централната конзола ще откриете едрогабаритна версия на превключвателя на Alfa. С него може да избирате от изцяло новия икономичен режим до предизвикващия тръпки Race. До него се намира друг голям превключвател за информационно-развлекателната система. С тези изключения интериорът е лишен от многобройните бутони и това е защото Giulia не разчита на многото електронни асистенти, с които боравят германските й конкуренти в днешно време. Продажбите обаче са далече от началото си. По улиците и в магазините на Alfa ще я видите не по-рано от следващото лято. Значи има време да събирате.