0
Тн но 3 години след лансирането си, Peugeot 208 се модернизира. Най-продаваният модел на марката вече e с по-спортен и по-стилен дизайн, подчертан от триизмерните LED задни светлини, оригиналните цветове като блестящия оранжев нюанс Orange Power и нова гама от възможности за персонализация, включваща сериите GT Line и GTi by Peugeot Sport. Обновеното „лъвче” е с по-богато стандартно оборудване, което да улесни шофирането в градски условия. Най-важното е, че при обновяването Peugeot 208 е заредено с нови бензинови и дизелови турбодвигатели, отговарящи на последния екологичен стандарт Евро 6. Напълно нов е 3-цилиндровият бензинов турбодвигател 1.2 PureTech със 110 к.с., съчетан е с 5-степенна механична скоростна кутия.
Обновеното Peugeot 208 отново се предлага във версии с 3 и 5 врати. Освеже-ният модел се отличава с нова предна броня с по-изострени и мускулести форми. По-широката радиаторна решетка с по-тънък хромиран или черен кант е напълно вградена в бронята. Новите фарове за мъгла придават по-динамична позиция на пътя.
Новите фарове са с двуцветна маска, която съчетава хром и черен панел, а над тях са разположени светодиодни ленти. В профила модерните пропорции на модела са запазени, като са добавени нови 16-цолови титаниеви алуминиеви джанти, а най-големите са 17-цолови карбонови джанти при Peugeot 208 GTi.
Като опция се предлагат различни по дизайн 16- и 17-цолови алуминиеви джанти, боядисани с диамантени или с лазерно гравирани повърхности. Отзад фаровете са със LED светлини с три следи, наподобяващи
отпечатък от нокти на лъв
Техният червен опалов цвят и силно изразен триизмерен ефект ги превръща в истински технологични бижута.
Интериорът на обновеното Peugeot 208 е с характерния за новите модели на марката салон i-Cockpit, който се състои от малък елипсовиден волан, табло на нивото на очите и голям сензорен екран. Малкият волан прави автомобила по-маневрен и много удобен за управление в града. Мекото покритие на арматурното табло контрастира с твърдите пластмаси на вратите и в долната част на таблото. Уредите са на нивото на очите и поставят най-важната информация за шофирането в зрителното поле на водача. Централният дисплей осигурява отлична четливост на информацията за шофирането. Неговият 7-инчов сензорен екран на върха на централната конзола наподобява таблет и предлага интуитивен и лесен достъп до всички системи в колата. Автомобилът предлага същия обем на багажното пространство от 285 литра. След сгъване на задните седалки се отваря обширно място за товари и покупки с максимален обем от 1076 л.
Обновеното Peugeot 208 се предлага с 3-цилиндрови бензинови двигатели с обем 1,0 и 1,2 литра, както и с 1,6-литров турбодизелов двигател. Бензиновият мотор 1.0 PureTech е с мощност 68 к.с., а 1.2 PureTech е с 82 к.с. Новият 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 1.2 PureTech със 110 к.с. е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия и е отличник в класа си. Благодарение на максималния въртящ момент от 205 Нм, Peugeot 208 е пъргав по завоите, уравновесен в града и се превръща в спортист на магистралата. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 9,6 секунди. За повече удобство в града новият агрегат се комбинира и с новата 6-степенна автоматичната трансмисия на японската фирма Aisin, която позволява по-бърза смяна на предавките. Новият 1,6-литров двигатели BlueHDi се предлага с три мощности – със 75, 100 и 120 к.с. Първите два варианта са комбинирани с 5-степенна механична скоростна кутия, а най-мощната версия стандартно е съчетана с 6-степенна ръчна трансмисия или с новия 6-степенен автоматик, отново дело на японците от Aisin, позволяващ по-бърза смяна на предавките и същевременно плавна работа. Съвсем наскоро Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100 S&S с 5-степенна механична скоростна кутия постигна абсолютен рекорд за най-нисък разход на гориво. Сериен автомобил Peugeot 208 измина 2152 км с 43 литра дизелово гориво, което означава
среден разход от 2,0 литра на 100 км
Официалният среден разход на гориво на модела е 3,0 л/100 км, а отделените емисии на СО2 са едва 79 г/км. Перлата в моторната гама е фантастичният 1,6-литров бензинов турбодвигател THP, използван в спортните версии GTi и GTi by Peugeot Sport.
На пътя обновеното Peugeot 208 е значително по-стабилно в завоите, благодарение на новите настройки на амортисьорите. Колата притежава достойнствата на популярните си германски конкуренти, постигайки оптимално съотношение между стабилно пътно поведение и комфортно возене. С динамичния си бензинов турбомотор и отличното си пътно поведение в острите завои и на магистралата Peugeot 208 вече не е само дамска кола. Двата нови цвята - Ice Grey (ледено сив) и Ice Silver (ледено сребрист) са истинска иновация и ясно разграничаване от предлаганите традиционни бои. С техния сатенено-матов ефект тези цветове подчертават линиите на Peugeot 208, подсилвайки динамиката и модерното му излъчване. Новото Peugeot 208 може да се оборудва със система за автоматично спиране в населено място при засичане на риск от сблъсък, което прави моделът един от най-безопасните в сегмента. За европейските пазари Peugeot 208 се произвежда едновременно във Франция и Словакия, а продажбите в България започват от началото на юли 2015 г.