0

П рез 1993 година дебютира първото поколение на Mercedes-Benz C-клас, като наследник на първия компактен седан на марката 190, наречен Baby-Benz, който от своя страна се задържа на пазара над 10 години. От появата на първия Mercedes-Benz C-клас са произведени 8,6 милиона автомобила, като 2,5 милиона от тях са от последното четвърто поколение на модела. През пролетта беше представена петата генерация на C-класата с индекс W206, а наскоро моделът дебютира и у нас, в търговските комплекси на „Силвър Стар”.

През 1993 година дебютира първото поколение на Mercedes-Benz C-клас, като наследник на първия компактен седан на марката 190, наречен Baby-Benz, който от своя страна се задържа на пазара над 10 години. От появата на първия Mercedes-Benz C-клас са произведени 8,6 милиона автомобила, като 2,5 милиона от тях са от последното четвърто поколение на модела. През пролетта беше представена петата генерация на C-класата с индекс W206, а наскоро моделът дебютира и у нас, в търговските комплекси на „Силвър Стар”.

Новият Mercedes-Benz C-клас е изграден върху изцяло нова платформа и е пораснал малко на размери. Сега седанът достига дължина от 4751 мм, широчина 1820 мм, височина 1437 мм, а междуосието е 2865 мм. Подобрената аеродинамика е намалила коефициента на челно съпротивление до рекордната стойност 0,24.

Новият Mercedes-Benz C-клас се възползва от всички технологични иновации, въведени неотдавна в новата S-класа, затова с право може да го наречем „малкият S-клас”. Новият модел може да се поръча с най-технологично напредналата оптика, която проектира елементи от разширената реалност директно върху пътя, като знаци или посоката на движение по маршрута ви.  Новият C-клас разполага с активен заден мост. Можете да си поръчате и аудиосистемата Burmester 3D, точно като в S-класата.

Новият Mercedes-Benz C-клас е станал по-революционен и изглежда по-динамично. Седанът запазва познатия профил с дълъг преден капак, изтеглен назад интериор и къс багажник. В същото време линията на покрива е станала по-наклонена и формата на каросерията е по-плавна. Широката трапецовидна решетка с голямата трилъчева звезда в центъра напомня за суперспортния модел Mercedes-Benz GT, а новите LED фарове вече са продълговати.

Предният капак е релефен, но профилните стени са станали по-гладки. В капака на багажника е интегриран спойлер, а широчината на задната част е подчертана от стреловидните светлини. Спортният пакет AMG Line включва аеродинамичен бодикит, малък спойлер и 19-инчови алуминиеви джанти.

В интериора на новия Mercedes-Benz C-клас веднага се забелязва приликата със салона на луксозния S-клас. Първият детайл, който напомня за флагмана, е новият волан с пет спици с плоска долна част и покритие с перфорирана кожа. Селекторът за автоматична скоростна кутия традиционно е поставен на кормилната колона.

Също от S-класата е заимстван наклоненият централен 11,9-инчов OLED сензорен дисплей с висока резолюция. Екранът е черен цвят и с формата на таблет, с много контрастна и приятна картина и с отлична реакция и отзивчивост. Данните на инструментите се показват на таблото, чиято графика се сменя според режима на шофиране или по желание на водача, а най-важните параметри могат да се проектират върху предното стъкло.

Бутоните за аудиосистемата и автоматичния климатик са малко, така че ще свикнете бързо с тях. Кормилната колона се регулира по височина и дълбочина. В стандартната версия салонът е декориран с изкуствена кожа, а срещу доплащане се предлага и естествената кожа. В интериора има много алуминиеви детайли и черни лакирани повърхности.

Предните седалки са меки и удобни, с подобрени странични опори. Осигурено е и отопление, а срещу доплащане се предлагат електрическо задвижване и функция за масаж. По-добра е и видимостта във всички посоки. На втория ред пространството за краката е увеличено с 35 мм, широчината на салона позволява да седнат удобно двама човека, но пространството за главите остава малко. Обемът на багажника на седана C-клас се запазва и отново е 455 литра.

Стандартното оборудване на новия Mercedes-Benz C-клас е разширено и включва система за достъп без ключ, електрически прозорци, електрическо задвижване и отопление на огледалата за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, камера за заден ход, безжично зареждане за смартфони, автоматични фарове и чистачки, сателитна навигация, круиз контрол.

Подобно на S-класата, новата C-класа е оборудвана с второто поколение на информационно-развлекателната системата MBUX. В салона са инсталирани общо 9 въздушни възглавници, има система за откриване на умората на водача, система за автоматично намаляване на скоростта до пълно спиране и система за наблюдение на налягането в гумите. Най-скъпата версия AMG Line добавя панорамен покрив, електрически предни седалки и четири камери. Списъкът с опции е допълнен с масаж за предните и подгряване на задните седалки.

Новият Mercedes-Benz C-клас се предлага само с 4-цилиндрови двигатели с добавена 48-волтова хибридна инсталация. Бензиновите версии C 180 и C 200 се задвижват от 1,5-литрови турбомотори с мощност съответно 170 и 204 к.с., докато най-мощният C 300 се задвижва с 2,0-литров турбомотор с 258 к.с. Новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат се предлага в два варианта – при C 220 d с мощност 200 к.с. и при C 300 d със 265 к.с.

Новата C-класа вече не се предлага с ръчна скоростна кутия и всички двигатели са комбинирани с 9-степенна автоматична скоростна кутия, която работи бързо и много гладко. Предлагат се версии със задно предаване и задвижване на всички колела 4Matic. В двигателната гама ще има и два plug-in хибридни модела – бензинов с мощност 310 к.с. и дизелов с 306 к.с. И двамата модела ще могат да изминават около 100 км изцяло на електрическа тяга според тестовете на WLTP.

Хибридната версия С 200 4Matic спринтира до 100 км/ч за 7,1 секунди

Досега С-класата на Mercedes-Benz е била по-предпочитана с дизелов двигател, но с оглед на намаляващият интерес към този тип задвижване, се очаква новият модел да бъде по-търсен с 1,5-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател, в комбинация със задвижване на четирите колела.

Версията С 200 4Matic разполага с мощност от 204 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм, но благодарение на 48-волтовата хибридна технология със стартер-генератор, мощността се увеличава за кратко с 20 к.с., а въртящият момент набъбва с цели 200 Нм, което успява да ускори седана до първите 100 км/ч за 7,1 секунди.

Наличието на стартер-генератор позволява да карате по инерция с изключен двигател за дълго време. Достатъчно тяга е на разположение още от най-ниските обороти, като достига максимума при невероятните 1800 оборота в минута и остава налична чак до 400 об/мин. Ето защо е много трудно да се повярва, че под капака има само 1,5-литров турбомотор.

Двигателят се развърта бързо и плавно, без никакви вибрации и по отношение на ефективността той е равен на 2,0-литровите агрегати на конкурентите. Разходът на гориво е умерен, като по време на теста в града консумацията беше около 10 литра на 100 км, а в комбиниран цикъл - около 7 литра.

Традиционно при новия Mercedes-Benz C-клас на първо място е поставен комфортът. Окачването е меко и неравностите по пътя се абсорбират плавно. Още по-комфортно вози версията с адаптивно окачване Dynamic Body Control, което ви позволява да избирате между спортни и комфортни настройки на амортисьорите. Благодарение на кормилната рейка с променливо предавателно отношение, воланът прави само две завъртания от пълно ляво до пълно дясно, което е много удобно за шофирането в града.

Опционалните задни завиващи колела подобряват маневреността и намаляват диаметъра на завой до 10,6 метра. В същото време на планински път управлението е станало по-точно, като обратната връзка е пряка и информативна. С опционалното задвижване на четирите колела 4Matic, С-класата осигурява достатъчно сцепление на мокра настилка и остава стабилна както на правите, така и в завоите. Дори при 140 км/ч в салона е много тихо, благодарение на висококачествената шумоизолация.

Новият Mercedes-Benz C-клас вече се предлага в България в търговските комплекси на „Силвър Стар”. Цената на новия Mercedes-Benz C-клас у нас стартира от 88 200 лева за С 200, а за базовия дизелов вариант С 220 d цената започва от 92 100 лева.

Технически характеристики

Mercedes-Benz C 200 4Matic

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

9-степенна автоматична предавателна кутия

204 к.с. максимална мощност при 5800-6100 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1800-4000 об/мин

7,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

241 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на бензин

153 г/км емисии на СО2

92 250 лева цена на модела