0

Една от най-вълнуващите премиера на автосалона в София е четвъртото поколение на роудстъра Mazda MX-5. Откритият модел в огнено червен цвят разпалва страстите на посетителите със сексапилния си дизайн и спортния интериор само за двама. На щанда на Mazda на Автомобилен салон София 2015 посетителите могат да разгледат и новия компактен кросоувър CX-3, фейслифта на CX-5, изцяло новата Mazda 2, както и обновената Mazda 6. Ако искате да разгледате отблизо всички експонати на автосалона в столицата, можете да сторите това най-късно до неделя 25 октомври.

Всички изложени модели на Mazda са в огнено червен цвят, с който марката привлича голяма част от посетителите.

Четвъртото поколение на Mazda MX-5 е създадено в духа на спортните автомобили, запазвайки всички черти, които са направили този автомобил толкова легендарен. Това са леката каросерия и елегантният дизайн, разположеният отпред двигател и задното задвижване, идеалното разпределение на теглото по осите 50:50, отзивчивостта на педала на газта и отличното управление, ясното и точно превключване на предавките и краткия ход на скоростния лост. И разбира се, всичко това на достъпна цена. Новата Mazda MX-5 радва очите още с външния си вид. Дизайнерите са проектирали новия роудстър толкова прецизно, че да може той да изглежда еднакво добре както с прибран, така и с вдигнат покрив. За неговата ръчна трансформация не е нужно водачът да става от седалката, а само леко да протегне ръка назад. В интериора има място само за двама пътници. Компактният волан е обшит с кожа, а централно място на приборния панел заема големият оборотомер. На върха на централния панел е поставен 7-инчов дисплей на мултимедийната система във вид на таблет. Седалките предлагат отлична странична опора. В облегалките има внедрени допълнителни говорители на аудиосистемата.

В капака на багажника е интегриран черен спойлер, а задницата е подчертана от продълговатите светлини.

Новият роудстър е въоръжен с достатъчно мощност за неговите размери. Под предния капак на роудстъра е поставен новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване и свръхвисока степен на сгъстяване. Двигателят развива мощност 131 к.с. при 7000 об/мин. Максималният въртящ момент от 150 Нм се достига при 4800 об/мин, а 90% от него е наличен още от 2000 об/мин. Новата Mazda MX-5 се предлага и с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 160 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. Въртящият момент от 200 Нм при 4600 об/мин се предава към задните колела посредством 6-степенна механична скоростна кутия. Ходът на скоростния лост е много кратък, а предавките се превключват с образцова точност.

Мazda 2 е с широка решетка с масивна хромирана рамка, а фарове се врязват в издутите калници.

Третото поколение на Mazda 2 е проектирано изцяло в стила на новите модели на марката и няма нищо общо с предшественика си. Новата малка „японка” е станала по-изящна както отвън, така и отвътре. Най-малкият модел на Mazda е пораснал.

Новата Mazda CX-3 използва платформата на Mazda 2. Междуосието на двата модела е еднакво – 2,57 м, но кросоувърът е значително по-голям с дължина 4,28 м, широчина 1,77 м и височина 1,54 м. Дизайнът на Mazda CX-3 е много ярък и динамичен, и благодарение на него завладява потребителите от пръв поглед. Автомобилът е доста лек, като базовата версия с предно предаване тежи само 1155 кг.

Обновената Mazda 6 сега има предна решетка с по-изразителни ребра, а хромираната рамка е още по-масивна. Новите фарове са адаптивни със светодиодни светлини, а отзад са добавени светодиоди. Интериорът е напълно преобразен, с ново табло и нова мултимедийна система със 7-инчов дисплей. Двигателите и скоростните кутии са по-ефективни, а за първи път в комбинация с 2,2-литровия турбодизелов мотор се предлага и система за задвижване на четирите колела 4х4. Скоростните кутии са 6-степенна механична и 6-степенна автоматична с нов селекторът за смяна на режимите.

На автосалона в столицата дебютира и обновеният кросоувър Mazda CX-5. Външно моделът е освежен с нова радиаторна решетка, нови фарове и светлини за мъгла. Промените в интериора включват нова централна конзола със 7-инчов екран на мултимедийната система, а под него е новият блок на климатичната система.