0

Благодарение на последователното разширяване на своите предложения, моделната линия на Mercedes-Benz е малко объркваща през последното десетилетие.

За да вмъкнете поне малко логика, Daimler преименува своите SUV модели, за да са в съответствие с седаните, които образуват портфолиото на марката. Най-щастлив от това преименуване е несъмнено най-новия GLS, който е наследник на GL-класа, но с промененена предница. Неговото моделно наименование го поставя на едно ниво с S-класата, въпреки, че той използва разтегната версия на архитектурата на M-класа, вече GLE класа.

Смятан за заместител на преподобната G-класа, Daimler сега нарича GLS "S-класата сред SUV моделите." И за да оправдае това твърдение, масивния седемместен модел е получил повече мощност и оборудване от всякога.

GLS350d е оборудван с 3.0-литров V6 турбодизелов двигател, който развива 255 конски сили, с 15 повече от GL и 455 Нм въртящ момент. GLS450 е с 3.0-литров битурбо V6 бензинов двигател с мощност от 362 конски сили и 369 Нм въртящ момент, така че времената, когато "450" означаваше V8 двигател са вече минало. GLS550 и неговия 4.7-литров битурбо V8 е с 20 конски сили по-мощен и вече има 449, докато AMG версията GLS63, която вече официално се нарича Mercedes AMG GLS63 има 577 конски сили или с 27 повече от преди.

Любопитно е, че GLS63 AMG, който използваше 5.5-литровия V8 двигател на Mercedes-Benz е бил заменен с 4.7-литров V8 битурбо от другаде. Запазва се специфичната за AMG седем степенна автоматична скоростна кутия, докато останалите три модела вече са оборудвани с девет-степенна такава. Излишно е да казвам, на ултрамощната и бърза AMG версия е фаворит, въпреки че другите двигатели също са впечатляващи, особено ефективния дизелов двигател.


В актуализацията за 2017 г., Mercedes модернизира и регулируемите режими на шасито на GLS. Както и преди, има Comfort и Sport режими, Individual позволява на водача да избира индивидуални настройки, а Off-Road помага на GLS да преодолява неравни терени. Моделът AMG добавя Sport + настройка, докато не-AMG моделите могат да получат по избор Off-Road Engineering пакет, който намалява прехвърляната мощност и блокаж на централния диференциал, като Off-Road + режим. Има и конкретна настройка когато са хлъзгави пътищата.

Стилово, GLS се отличава от своя предшественик с нов дизайн на предницата. Това означава, връхлитащи фарове и масивна, решетка вдъхновена от SL с "крила" толкова големи, че самите те са с въздухозаборници. Профила остава непроменен, докато задницата е получила стопове с нов дизайн и преработени хромирани елементи. Вътре таблото е обновено с по-голям централен екран. Видимостта за шофьора и в двете коли е почти идентична, включително трилъчевия волана, който ще изглежда по-добре в спортна A-класа, отколкото в този 5 метров гигант.

"S-класата сред SUV-овете" може да бъде победена само от Maybach на SUV-овете, както се чува точно такъв автомобил е възможно да бъде реалност.