0

П рез 2014 година беше представено третото поколение на съвременното MINI, като заедно с хечбека с 3 врати дебютира и практичната версия на модела с 5 врати. Тази модификация много се хареса на почитателите на MINI, на които често им се налага да возят пътници на задните седалки.

Благодарение на задните врати, пътниците от втория ред седалки получиха комфортен достъп за качване и слизане в автомобила. През тази година MINI получи модернизация, която обхвана и ексклузивния хечбек с 5 врати.

През 2014 година беше представено третото поколение на съвременното MINI, като заедно с хечбека с 3 врати дебютира и практичната версия на модела с 5 врати. Тази модификация много се хареса на почитателите на MINI, на които често им се налага да возят пътници на задните седалки.

Благодарение на задните врати, пътниците от втория ред седалки получиха комфортен достъп за качване и слизане в автомобила. През тази година MINI получи модернизация, която обхвана и ексклузивния хечбек с 5 врати.

Новият външен дизайн е още по-изискан, естетичен и модерен, като ясно подчертава характера на MINI с 5 врати и го прави впечатляващ и емоционален. В новото MINI с 5 врати отпред изпъква новата радиаторна решетка с голяма черна шестоъгълна рамка, а около нея са типичните за модела кръгли фарове.

Габаритните светлини са заменени с вертикални отвори за въздух в двата края на каросерията, като подобряват аеродинамиката. Централната лайстна на бронята е използвана за стойка на регистрационната табела и вече не е черна, а е решена в основния цвят на колата.

Вътрешният корпус на характерните кръгли LED фарове на MINI с 5 врати вече не е от хром, а е черен. Непрекъсната светлинна ивица поема функцията на дневните светлини и мигачите. Новите LED модули за къси и дълги светлини осветяват пътя равномерно и ярко.

Във функциите на опционалните адаптивни LED фарове са включени и светлините за завой, матричните дълги светлини и фаровете за мъгла. При завиване отделен светлинен лъч автоматично се насочва в посоката на шофиране. Управлението на дългите светлини се насочва автоматично в зависимост от текущата ситуация на пътя при скорости над 70 км/ч.

Светлините за мъгла и дъжд могат да се активират и с натискане на бутон. При ограничена видимост, например поради мъгла или обилни валежи, късите светлини се подпомагат от фаровете за завой. Характерните задни светлини с дизайнерски мотив на британския флаг вече са част от серийното оборудване на MINI с 5 врати. Дизайнът им е силно подчертан от по-тъмната графика.

Всички задни светлини разчитат на светодиодна технология, с изключение само на светлината за заден ход. За новото MINI с 5 врати се предлага богата гама от алуминиеви джанти, като новост са 18-инчовите алуминиеви черни джанти, както и двуцветни алуминиеви джанти с особено ефектни акценти.

Новият интериор на MINI с 5 врати е изискан и модерен, а сглобката е с високо качество и еднакви фуги. Спортните седалки с кожена тапицерия допълват новите екстериорни цветове. Хромираните елементи в интериора са намалени значително. На таблото е поставен типичният за марката кръгъл централен уред с 8,8-инчов цветен сензорен дисплей с чувствителни на допир бутони и черни гланцирани повърхности.

В новия кръгъл контролен блок още по-хармонично са интегрирани бутоните за управление на аудиосистемата, аварийните светлини и асистиращите системи. Пред водача в MINI с 5 врати е монтиран нов кожен спортен волан с мултифункционални бутони, чрез които шофьорът управлява по-лесно основните функции и аудиосистемата.

Зад волана в обновения хечбек е поставен новият 5-инчов елипсовиден цветен дигитален дисплей с оборотомер и скоростомер, както и скала с количеството на горивото и всички най-важни показатели за водача.

Обновеното MINI с 5 врати комбинира неподражаемото излъчване и типичната за марката радост от шофирането с допълнителни възможности, които са резултат от увеличеното предлагане на пространство. Външният дизайн на модела се подчертава от специфичните пропорции на допълнителните две задни врати, които улесняват пътниците отпред, тъй като вече не се налага да местят предните седалки при влизане и излизане на пътниците отзад.

Хечбекът MINI с 5 врати е с дължина от 4023 мм, широчина 1727 мм и височина от 1425 мм. Междуосието е увеличено спрямо стандартното MINI до 2567 мм и осигурява повече комфорт за пътниците от втория ред.

На задната седалка на MINI с 5 врати има три места, като пътниците се наслаждават на увеличено с 15 мм пространство над главите и по-голяма широчина на нивото на лактите с 61 мм, които създават допълнителен простор в интериора. Багажникът е с капацитет от 278 литра, а при сгъване на задната облегалка обемът се увеличава до 941 литра. За по-практично товарене допринася и гъвкавият под.

Новото MINI с 5 врати доставя удоволствие от шофирането дори само с 3 цилиндъра

Обновеното MINI с 5 врати се предлага на пазара с четири бензинови двигателя, като всеки от тях е оборудван с турбокомпресор. Най-малкият е 1,5-литров 3-цилиндров турбомотор с мощност 75 или 102 к.с., следва също 3-цилиндров мотор с мощност 136 к.с., а най-големият е 2,0-литров 4-цилиндров агрегат на Cooper S със 178 к.с. Серийната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага новата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя Steptronic.

Под капака на тестваното MINI с 5 врати Cooper е монтиран 3-цилиндров двигател с работен обем 1,5 литра, който благодарение на турбокомпресор осигурява мощност от 136 к.с. в интервала от 4500 до 6000 об/мин. Максималният въртящ момент от 220 Нм е наличен още от 1500 об/мин и остава постоянен чак до 4000 оборота.

Пълният потенциал на двигателя се разкрива още от старта, като тягата при потегляне е впечатляваща. Новата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя Steptronic предлага смяна на предавките в ръчен режим. Двигателят и трансмисията работят в пълен синхрон и осигуряват пъргава динамика както при старт от място, така и при ускорение за изпреварване. Рязкото натискане на газта е съпроводено с бърза реакция и ускорение.

С нарастването на оборотите до 4000 още се усеща прилив на тяга, като в същото време се засилва дрезгавият звук на мотора. Освен, че е много динамичен, бензиновият агрегат е и смайващо икономичен. На извънградски път разходът на гориво е 5,1 л/100 км, а в града достига 7 л/100 км. По време на теста средният разход, отчетен по бордовия компютър, беше 5,4 л/100 км.

Новото MINI 5 врати Cooper доставя удоволствие от шофирането не само заради динамичния си двигател, но и благодарение на отличното пътно поведение. Ниският център на тежестта и директното кормилно управление създават пословичното усещане за шофиране на картинг. Стабилното пътно поведение дава възможност на водача да взема завоите с доста висока скорост, тъй като MINI-то не се наклонява и сякаш залепва за платното.

Най-голямо удоволствие доставя шофирането в режима Sport, при който воланът се втвърдява, педалът на газта е по-отзивчив, а скоростната кутия превключва предавките при по-високи обороти.

Базовата цена за MINI с 5 врати е 39 450 лева за модела One First, цената на MINI Cooper започва от 46 000 лева, а топмоделът Cooper S струва поне 53 900 лева.

Технически характеристики

MINI 5 врати Cooper

1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя Steptronic

136 к.с. максимална мощност при 4500-6000 об/мин

220 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

207 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

127 г/км емисии на СО2

46 000 лева базова цена на тествания модел