От 1998 г. насам Renault е безспорен лидер по производство на ванове както във Франция, така и в Европа. Този успех до голяма степен се дължи на богатата гама. Един от най-важните модели в нея е Renault Trafic. Световният дебют на третото поколение на модела се състоя през миналата година, а отскоро новият Trafic е и в България.
Лекотоварният модел комбинира силните черти на предшественика си с ключови подобрения и нововъведения. Освен динамичния дизайн, новият Trafic е още по-голям, по-комфортен и по-практичен отпреди. Новата гама на Trafic предлага избор от две дължини L1 и L2 съответно по 5,00 м и 5,40 м, и две височини Н1 и Н2, съответно 1,97 м и 2,46 м. Ванът може да се поръча с единична или двойна кабина, кабина-платформа и пътническа версия с до 9 места. Общият брой на възможните конфигурации достига 270. Товарният обем на версиите ван варират от 5,2 до 8,6 куб.м, като благодарение на увеличената с 21 см дължина това е съответно с 200 и 300 л повече от предшественика. Дори нормалната база събира до 3 европалета. Предните и задните надвеси са удължени съответно с 10 и 11 см, благодарение на което максималната товарна дължина от 3,75 м за версията L1 и 4,15 м за L2 поставят нов еталон на пазара.
Новият Trafic е създаден да служи като мобилен офис, затова кабината му предлага допълнително оборудване като стойки за мобилен телефон и таблет, пространство за лаптоп и подвижен борд с размер А4, които улесняват живота на водачите и пътниците. Лекотоварният модел вече се предлага с карта „Свободни ръце”, позволяваща отваряне на вратите и стартиране на двигателя без ключ, щом картата е в джоба на шофьора. Пътническата версия на новия Trafic качва до девет пътници, които сега се радват на повече пространство в областта на коленете, главата и раменете и предоставя товарен обем между 550 или 890 литра в зависимост от дължината. Седалките на задните два реда могат да се сгъват поотделно или редиците изцяло да се демонтират, като се освобождава същото товарно пространство като при товарната версия. Преградната стена е изнесена 3 см по-назад с цел да се подобри комфортът в силно модифицираната кабина. Новите седалки са с по-добра странична опора и повече варианти за настройки, а воланът е с регулиране в дълбочина и височина. Приборното табло, аудиосистемата и контролерите на вентилацията са взети от гамата леки автомобили Renault. Сериозно е работено и по шумоизолацията на кабината. Предвидени са повече места за съхранение на вещи, съпътстващи използването на автомобила. Като опция на разположение е и багажник, закачащ се под покрива, с товароносимост 13 кг. Новият Trafic може да се поръча с три различни аудиосистеми, като още базовата предлага свързване чрез Bluetooth на телефон и вход за USB. Приложението R&GO може да се инсталира на таблети и смартфони, като автоматично се свързва с радиото на автомобила и предлага достъп до навигация, безжично използване на телефон, мултимедия и данните от бордовия компютър на автомобила. Мениджърите на автопаркове пък могат да разчитат на разработената от Renault услуга Fleet Asset Management, осигуряваща дневни доклади, покриващи до 60 параметъра, свързани с употребата на автомобила.
Новият Trafic се задвижва от 1,6-литров дизелов двигател, който се предлага с един турбокомпресор с мощност 115 к.с. или два турбокомпресора TwinTurbo с мощност 120 к.с., със или без система Stop & Start. Новият Trafic комбинира динамика с ефикасност, консумирайки едва 5,7 л/100 км с двигателя dCi 120 под предния капак. Разходът на гориво е понижен с 1 л на 100 км спрямо предишното поколение на Trafic, което би спестило на притежателите им около 2000 лева за период от 3 години при среден годишен пробег от 30 000 км. Всички мотори на новото Renault Trafic се комбинират с 6-степенни механични скоростни кутии и имат увеличен сервизен интервал от 2 години или 40 000 км, като използват ангренажна верига, която не се нуждае от поддръжка. Лекотоварният автомобил се предлага в 10 различни цвята, два от които – сигнално зелен и шоколадово кафяв, са изцяло нови. Производството на новия Trafic се връща обратно в завода на Renault във Франция от завода на Nissan в Испания.