Клиентите на изцяло новия Ford Focus могат да избират от богата гама нови и усъвършенствани бензинови турбодвигатели EcoBoost и турбодизелови мотори EcoBlue, които осигуряват оптимизирана мощност и отговарят на най-новите изисквания на стандарта за емисиите Euro 6. Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система Старт-Стоп за намалени разходи за поддръжка и се комбинират стандартно със 6-степенна механична скоростна кутия с бърза и плавна смяна на предавките и нова 8-степенна автоматична трансмисия за безметежно шофиране на автопилот. Спечелилият множество награди 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost на Ford е оптимизиран и се предлага с мощности 85, 100 и 125 к.с., а новият 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор EcoBoost се предлага с мощност от 150 и 182 к.с. Разходът на гориво и емисиите на CO2 и при двата бензинови двигателя са намалени с помощта

на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър

на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди без компромиси.

Новата 8-степенна автоматична трансмисия се контролира от стилен и ергономичен въртящ се селектор.

Новите дизелови двигатели EcoBlue на Ford с турбокомпресори са проектирани да предоставят по-висока мощност, по-голям въртящ момент при ниски обороти и икономия на гориво и рафинирана работа за водачи, които шофират на по-дълги разстояния. Новият 1,5-литров турбодизел се предлага с мощност от 95 и 120 к.с., като и в двата варианта въртящият момент е 300 Нм. Големият 2,0-литров турбодизел е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент 370 Нм.

За двигателите 1.0 EcoBoost със 125 к.с., 1.5 EcoBoost със 150 к.с., 1.5 EcoBlue със 120 к.с. и 2.0 EcoBlue със 150 к.с., се предлага новата интелигентна 8-степенна автоматична трансмисия на Ford, която се контролира от стилен и ергономичен въртящ се селектор. Автоматичната трансмисия адаптира смяната на предавките спрямо стила на шофиране и позволява бърза смяна на скоростите, като допълнително оптимизира икономичността и осигурява динамика.

 

Асистенти помагат на водачите да избегнат сблъсъци

Ако засече потенциален сблъсък и водачът не реагира на сигналите, системата автоматично спира колата.

Новият Focus е оборудван с най-усъвършенстваната гама от модерни технологии в помощ на водача, предлагана някога на клиентите на Ford. Те допринасят за най-интуитивното, намаляващо стреса и рафинирано усещане зад волана. Технологиите включват адаптивен круиз контрол, подобрен със система Stop & Go, разпознаване на пътните знаци за скорост и придържане в средата на платното за безпроблемно справяне със задръстванията. Адаптивните фарове на Ford са с нова, базирана на камера функция прогнозно завиване и отчитане на пътните знаци, които настройват лъча на фаровете за по-добра видимост, като за пръв път в индустрията следят завоите на пътя и пътните знаци. Активният паркинг асистент вече управлява и предавките, газта и спирачките, позволява напълно автоматизирано маневриране с натискането на един бутон. Първият за Европа Head-up дисплей на Ford помага на водачите да съсредоточат вниманието си върху пътя отпред.

Асистентите и технологиите помагат на водачите да избегнат сблъсъци с останалите участници в движението.

Асистентът за избягване на препятствия е първата в сегмента технология, която помага на водачите да заобиколят спрял или по-бавно движещ се автомобил, за да избегнат сблъсъци. Изцяло новият Focus остава верен на 20-годишното наследство на модела за водещо в класа пътно поведение, допълнително усъвършенствано от първата за Focus технологията за непрекъснат контрол на амортисьорите в независимите предно и задно окачване, което разполага с нови режими на шофиране - Normal, Sport и Eco, изолирана задна подрама и патентована от Ford технология на пружините. Когато е оборудван с контрол на амортисьорите, Focus предлага също режими на шофиране Comfort и Eco-Comfort и регулира окачването спрямо тях. Изцяло новият Focus е произведен чрез използвани за първи път в бранша процеси в завода на Ford в Саарлуис, Германия, осигурявайки най-доброто качество и изработка досега.