Б ританците от Jaguar не пренебрегнаха модните тенденции за нарастващо търсене на кросоувъри и през 2017 година показаха първия си луксозен компактен SUV, наречен E-PACE. През тази година моделът беше обновен във всички аспекти и стана още по-прецизен, рафиниран и ефективен. Новият Jaguar E-PACE дебютира на българския пазар със свеж външен вид, подобрен интериор с нова мултимедийна система, има нова архитектура и предлага избор от мощни и ефективни динамични двигатели.

Британците от Jaguar не пренебрегнаха модните тенденции за нарастващо търсене на кросоувъри и през 2017 година показаха първия си луксозен компактен SUV, наречен E-PACE. През тази година моделът беше обновен във всички аспекти и стана още по-прецизен, рафиниран и ефективен. Новият Jaguar E-PACE дебютира на българския пазар със свеж външен вид, подобрен интериор с нова мултимедийна система, има нова архитектура и предлага избор от мощни и ефективни динамични двигатели.

Подобренията в екстериора на новия Jaguar E-PACE придават на компактния SUV по-луксозен външен вид. Новият дизайн на решетка с диамантени детайли е повлиян от логото на Jaguar и се отличава с хромирано покритие. Изцяло новите LED фарове разполагат с характерни дневни светлини, които могат да бъдат и с отделни пиксели, осигуряващи повишена резолюция и яркост.

Усъвършенствана LED технология използва насочена напред камера за автоматично превключване между дълги и къси светлини, за да се избегне заслепяване на приближаващите шофьори. Новият модел се предлага с анимирани предни и задни мигачи, стандартни за всички нива на оборудване.

Задните LED светлини се отличават с модерната нова графика на Jaguar и са вдъхновени от електрическия I-PACE. Спортната версия R-Dynamic добавя нови елементи за по-динамичен вид, а опционалният пакет Black Exterior осигурява още по-внушителен външен вид с елементи в черен цвят.

Интериорът на новия Jaguar E-PACE се отличава с повишен лукс и по-изискана атмосфера, подобрена свързаност и по-високо качество на сглобката и детайлите. Интериорът е фокусиран върху водача и осигурява по-лесен достъп до по-голямо място за съхранение за вещи под новия селектор на скоростите, в който се намира и безжично зарядно устройство.

Допирните точки на водача вече са облицовани с меки материали, докато зоната за контакт на коляното осигурява по-висок комфорт. Новият селектор на скоростите разполага с горна секция с шевове, а долната част е изработена от фин метал. Новият волан разполага с метални пера за превключване на предавките, а металните акценти илюстрират висококачествена луксозна атмосфера.

Пред водача се намира новият 12,3-инчов интерактивен дисплей с подобрена графика и възможност за конфигурация на уредите, като на него може да се покаже картата на навигацията на цял екран с подробни инструкции, медии, списък с контакти или информация за развлечение. Интерактивният дисплей работи заедно с най-новия пълноцветен Head-up дисплей, който е по-ярък, с по-голяма площ и подобрена разделителна способност.

В централната конзола е интегриран 11,4-инчов сензорен екран с извито стъкло, който контролира новата мултимедийна система Pivi Pro. Стъкленият екран има две покрития - против отблясъци и против отпечатъци от пръсти. Новият Jaguar E-PACE е изграден с електронна архитектура, която поддържа редица нови технологии и гарантира, че автомобилът е винаги свързан и актуален.

Новият Jaguar E-PACE се предлага с богато разнообразие от бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор, както и с Plug-in хибридно задвижване. Благодарение на него, новият Jaguar E-PACE P300e PHEV може да измине до 65 км изцяло на ток.

За хората, които често се отправят на дълги пътешествия, най-подходящият избор е новият съвременен 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател Ingenium, съчетан с технологията Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), задвижване на четирите колела AWD и 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Турбодизеловият агрегат развива мощност от 204 к.с. и произвежда въртящ момент от 430 Нм в интервала от 1750 до 2500 об/мин, така че има достатъчно тяга както при ускорение от място, така и при изпреварване. Моторът е гъвкав и има отлични характеристики, благодарение на големия турбокомпресор.

Новата 9-степенна автоматична трансмисия работи гладко и превключването става бързо и неусетно. С това задвижване луксозният SUV спринтира от място до 100 км/ч за 8,4 секунди. Средният разход на гориво според производителя е 6,4 л/100 км, като в града кросоувърът харчи около 8 л/100 км. На междуселищен път при икономично темпо разходът пада до 5,3 л/100 км.

Новият Jaguar E-PACE е снабден и с интелигентната система 4х4 за задвижване на всички колела, която използва второ поколение на технологията за автоматично разпределение на въртящия момент между предните и задните колела. Системата гарантира, че сцеплението винаги е максимално.

Кормилното управление е много прецизно и осигурява добра обратна връзка с пътя. Широката следа на кросоувъра допринася за стабилното пътно поведение в завоите. Високият SUV вози комфортно, макар че във версията R-Dynamic окачването е по-стегнато. Изолацията на шума е на много високо ниво и в салона остава тихо дори при високи скорости.

Новият Jaguar E-PACE вече се продава у нас и може да се види и тества в шоурумите на официалния вносител „Мото-Пфое” в София, Пловдив, Варна и Бургас, а цените на българския пазар започват от 87 930 лева и достигат до 137 120 лева. В момента има и няколко нови автомобила с малък пробег, които са на много по-изгодна цена.

Технически характеристики

Jaguar E-PACE D200 AWD Standard

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия ZF

204 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

430 Нм максимален въртящ момент при 1750-2500 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

211 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

172 г/км емисии на СО2

94 800 лева базова цена на модела