0

П рез 2006 г. дебютира първото поколение на Nissan Qashqai и бързо се превърна в пазарен хит, като беше провъзгласен за създател на един нов клас автомобили, наречени кросоувъри. През 2013 г. се появи второто поколение на Qashqai, което изглеждаше много по-привлекателно, но и конкуренцията вече беше доста силна.

Сега у нас дойде третият Nissan Qashqai, който не крие амбициите си отново да стане лидер в сегмента и да се превърне в достоен наследник на успешните си предшественици.

През 2006 г. дебютира първото поколение на Nissan Qashqai и бързо се превърна в пазарен хит, като беше провъзгласен за създател на един нов клас автомобили, наречени кросоувъри. През 2013 г. се появи второто поколение на Qashqai, което изглеждаше много по-привлекателно, но и конкуренцията вече беше доста силна.

Сега у нас дойде третият Nissan Qashqai, който не крие амбициите си отново да стане лидер в сегмента и да се превърне в достоен наследник на успешните си предшественици.

Японците имат много големи надежди за този модел, защото той трябва да се превърне в движещата сила на марката. По време на представянето на новия Qashqai установихме, че той има много силни предимства и притежава всички необходими функции и удобства за да продължи пазарния успех на предшествениците си.

Както и предишните две поколения на модела, новият Nissan Qashqai е проектиран в европейското дизайнерско студио на Nissan със седалище в Лондон. Автомобилът има по-модерен и изразителен дизайн в сравнение с предходните модели, но още на пръв поглед става ясно, че това е Qashqai. Хармоничните пропорции на каросерията се дължат на увеличените размери и по-голямото с 20 мм междуосие, което достига до 2,67 метра.

Общата дължина е нараснала с 35 мм и сега е 4,43 метра, широчината е увеличена с 32 мм до 1,84 метра, а височината е набъбнала с 25 мм до 1,63 метра. Новият Qashqai е изграден на новата платформа CMF-C и в него са внедрени най-новите технологии в индустрията и иновативни системи, характерни за колите от по-високия сегмент.

Отвън стойката на новия Nissan Qashqai е по-целеустремена, с оригинални линии и внушителни 20-инчови алуминиеви джанти, които изпълват под арките на калниците и допринасят за солидното пътно поведение. Доминиращият елемент в предната част на модела е увеличената V-образна радиаторна решетка с допълнителна хромирана ивица, от която започват изцяло LED матричните фарове.

Всеки от тях се състои от 12 сегмента, които автоматично регулират светлинния лъч според пътната обстановка и потъмняват фрагментите му, когато засекат насрещно движещо се превозно средство. Това позволява на фара да излъчва по-ярък лъч светлина с по-широк ъгъл и обхват, а контролът на формата на лъча осигурява оптимално осветяване на пътя, без да заслепява другите водачи.

Основните фарове са свързани с дневни светлини под формата на бумеранг. Има големи отвори за въздух в бронята под фаровете. Новият Nissan Qashqai се предлага на европейските пазари в 11 цвята за каросерията с пет двуцветни комбинации, създавайки общо 16 варианта за избор.

Сядайки зад волана на новия Nissan Qashqai се озовавам в един наистина модерен интериор. Седалките са много удобни, позицията на седене е висока, педалите са идеално съобразени с размера и височината на водачи с всякакъв ръст, бутоните на централната конзола са поставени рационално и с тях се работи интуитивно и предсказуемо.

На предните седалки удобно се настаняват възрастни хора с височина дори и над 1,90 метра, като имат и достатъчно място за да не се ударят при влизане и излизане. Във вратите има големи джобове, а в централния подлакътник има отделение за съхранение на различни по големина предмети. На централната конзола има и две поставки за чаши.

Пътниците отзад също не са ограничени нито от тавана, нито от предните седалки в областта на коленете, въпреки че за трима възрастни вече ще бъде тясно. Задните врати се отварят на 85 градуса, което наистина много улеснява качването и слизането. Особено това инженерно решение ще зарадва родителите, които често превозват децата си в детски столчета за кола.

Облегалките на задните седалки са разделени в съотношение 60:40, а самият заден ред седалки може леко да се движи по релси напред-назад. Облегалките могат да се сгъват само от купето.

Обемът на багажника на новия Nissan Qashqai е цели 504 литра под кората зад задните подглавници, а при сгъване на задните облегалки пространството се увеличава до почти 1500 литра. Във всички нива на оборудване, с изключение на базовото, има двоен под на багажника. Безконтактното отваряне на капака на багажника улеснява достъпа и товаренето.

Основните нива са оборудвани с аналогови инструменти за водача, а по-високите вече могат да се похвалят с 12,3-инчов електронен TFT екран с висока резолюция, който предлага избор за персонализация на информацията от навигационната и развлекателната система, както и на данни за трафика и за автомобила. Пред погледа на водача се появява 10,8-инчов дисплей, който прожектира на предното стъкло важна информация за пътя и асистентите в колата.

Новата мултимедийна система Nissan Connect е получила 9-инчов сензорен дисплей на централната конзола с по-висока резолюция. Системата поддържа Android Auto и Apple CarPlay. Функцията за гласови команди е съвместима с устройствата Google Assistant и Amazon Alexa. Всички пътници могат да свържат смартфоните си, благодарение на конзола, която осигурява достъп от предния и задния ред седалки чрез USB-A и USB-C портове.

Динамичен и комфортен на пътя с бензинов турбодвигател, автоматик и 4х4

Първоначално новият Nissan Qashqai се предлага със задвижване от 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател в два варианта за мощност – със 138 к.с. и 156 к.с., допълнени от 12-волтова мека хибридна система. Новите варианти на двигателя са комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия за по-бърза, по-директна и по-спортна смяна на предавките или с новата безстепенна автоматична трансмисия Xtronic CVT, която се предлага само за варианта със 156 к.с. и реализира по-голяма икономия на гориво и по-добро усещане за динамично ускорение.

И при двете версии на мотора стандартно задвижването е на предните колела, а само за моделите със 156 к.с. и автоматична скоростна кутия Xtronic се предлага и задвижване на четирите колела 4х4. Новата система 4х4 предлага възможност за избор между пет режима на шофиране спрямо условията - Standard, ECO, Sport, Snow и Off-Road.

При първото тестово шофиране новият Qashqai беше оборудван с 1,3-литровия двигател с мощност 156 к.с., автоматик и 4х4. Агрегатът има прилична тяга от 270 Нм, налични в широкия интервал от 1800 до 3750 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра още от ниски обороти. Забелязва се подобрена реакция на мотора, който отговаря значително по-отзивчиво при рязко натискане на газта.

Благодарение на това колата се ускорява по-енергично и дава възможност за бързо и сигурно изпреварване. При плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и не нарушава комфорта в салона. Автоматичната скоростна кутия Xtronic CVT осигурява плавно ускорение без прекъсване на тягата, което създава висок комфорт особено в натоварения трафик.

Пътното поведение на новия Nissan Qashqai е по-рафинирано, благодарение на модификациите по окачването, амортисьорите и системите за завиване. Моделът вози комфортно, независимо от настилката, като преминава стегнато през легналите полицаи и неравностите, а само големите дупки могат да предизвикат смущения. Управлението е по-директно и дава пряка обратна връзка от завиващите колела.

През 2022 г. новият Qashqai ще получи и иновативната задвижваща хибридна система e-Power на Nissan, при която бензиновият двигател с вътрешно горене се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електромотора.

Така двигателят може винаги да работи в оптималния си диапазон на оборотите, което води до нисък разход на гориво и минимални емисии на СО2. Системата включва 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с крайна мощност от 188 к.с., електромотор и батерия. Хибридната система съчетава приятно линейно ускорение, характерно за електромобил, но без необходимостта от зареждане.

Новият Nissan Qashqai вече може да се види и изпробва при дилърите на марката у нас. Цените започват от 43 490 лева и достигат до 72 690 лева за топмодела с 4х4.

Технически характеристики

Nissan Qashqai 1.3 DDT 156 CVT 4х4

1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор

CVT безстепенна автоматична трансмисия

156 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 1800-3750 об/мин

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

198 км/ч максимална скорост

6,5 л/100 км комбиниран разход на бензин

146 г/км емисии на СО2

63 790 лева цена на модела (N-Connecta)