Е вропейската комисия призова големите интернет платформи незабавно да започнат да обозначават съдържанието, създадено от изкуствен интелект, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Доброволното означаване на текстове или визуални материали, генерирани от алгоритми, би трябвало да помогне на потребителите да ги разграничат от създадените от хора, каза вицепрезидентът на ЕК Вера Йоурова.
Рискове
Софтуерът "е способен да създава комплексно, привидно добре обосновано съдържание и визуални материали за секунди", да генерира видео и изображения от неслучили се събития или да имитира гласа на дадена личност, каза Йоурова. "Новите технологии поставят нови предизвикателства в борбата с дезинформацията", допълни вицепрезидентът на Еврокомисията.
Технология
Интернет платформите трябва "да инсталират технологии, които да разпознават подобно съдържание и ясно да обозначават това за потребителите", отбеляза тя. По думите й главният изпълнителен директор на "Гугъл" (Google) Сундар Пичай е заявил, че такава технология вече е разработена. Означението трябва да помогне да се проследява разпространението на дезинформация, генерирана от компютри. "Когато става дума за съдържание, произведено от изкуствен интелект, не виждам как машините могат да имат свобода на словото", допълни Йоурова.
Доброволно
Според нея означаването трябва да започне незабавно и ще бъде извършвано на доброволна основа от компании, които са се присъединили към Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията на Европйската комисия. Тези компании също така трябва през юли да обявят взетите предпазни мерки, чрез които да се попречи изкуственият интелект да се използва за разпространяване на дезинформация.
Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително големи онлайн платформи като Фейсбук (Facebook), "Гугъл", ЮТюб (YouTube), ТикТок (TikTok) и "ЛинкдИн" (LinkedIn). Туитър (Twitter) обаче се оттегли от кодекса през май.
Деян Дянков