0

Н овият шеф на компанията за социални медии Twitter Линда Якарино очерта плановете си за Twitter 2.0., след като пое поста от Илон Мъск преди седмица. Тя казва, че компанията има „мисия да стане най-точният източник на информация в реално време в света".

Дезинформация

Откакто Мъск купи Twitter миналата година, той е изправен пред критики за подхода си за справяне с дезинформацията. В поредица от туитове, които също бяха изпратени по имейл до служителите, Якарино повтори целта на Мъск за трансформиране на „глобалния градски площад“. Тя каза, че това би помогнало за „задвижването на цивилизацията напред чрез нефилтриран обмен на информация и открит диалог за нещата, които са най-важни за хората“.

Модерация

„Потребителите трябва да знаят, че градският площад е свободен в мнението си, а не е цензуриран“, каза Рей Уанг, главен изпълнителен директор на базираната в Силициевата долина изследователска фирма Constellation, пред BBC. Мъск, който се самоопределя като "абсолютист на свободата на словото", критикува предишните политики на Twitter за модериране на съдържание, като твърди, че платформата трябва да бъде истински форум за свобода на словото. Ходовете му да възстанови някои крайнодесни акаунти, включително и този на Доналд Тръмп, и разхлабването на правилата за модериране отблъснаха рекламодатели. През декември приходите от реклами спаднаха с 40% в сравнение с година по-рано. За да се върнат рекламодателите, те трябва да знаят какво да очакват по отношение на потребителското съдържание и ангажираност, каза г-н Уанг. „Тя определено е човек, който може да балансира Мъск и да се изправя срещу него, тъй като той я уважава“, добави той.