П ървото поколение на Skoda Superb дебютира през 2001 г. и оттогава са произведени повече от 1,6 милиона автомобила от модела. Второто издание се появи през 2008 г. От 2009 г. за първи път се предлага и версия комби на Superb. Третата генерация на Superb беше пусната на пазара през 2015 г. и от нея бяха произведени почти 900 000 бройки. В продължение на повече от две десетилетия флагманът на Skoda спечели множество международни признания и награди, включително наградата Red Dot за най-добър дизайн на Superb Combi. Премиерата на четвъртото поколение на Superb се състоя в началото на ноември 2023 г.
Клиентите на новата Skoda Superb отново ще имат избор между версиите лифтбек и комби, но пазарната премиера започва с по-функционалното Combi. Новият флагман на чехите надгражда силните страни на своя предшественик, като предлага още по-изискан дизайн, повече пространство в салона, по-луксозен интериор, по-висок комфорт и множество модерни технологии.
Dacia Spring стана по-динамична и пъргава с нов електромотор - вече не е само за града!
За още по-голяма ефективност новата Skoda Superb се предлага с три вида двигатели, от които три бензинови с мощност от 150 до 265 к.с. и два дизелови със 150 к.с. и 193 к.с. Портфолиото включва и нов plug-in хибриден агрегат за комбито, който предлага изцяло електрически пробег от над 100 км. В новия Superb дебютират иновативни помощни системи като асистентите за завиване и за кръстовище. Сега новият Superb е в България и вече може да се разгледа и изпробва при дилърите на Skoda у нас.
Екрани
Новият Skoda Superb Combi е базиран на модулната платформа MQB Evo и е с 40 мм по-дълъг от своя предшественик с дължина 4,90 метра, височина 1,48 метра и ширината 1,85 метра, като запазва междуосието си от 2,84 метра. Всички външни панели на каросерията са нови, фаровете са по-компактни и предното стъкло е с по-голям наклон, което е намалило коефициента на челно съпротивление при комбито до Cd 0,25. Новият Superb се предлага стандартно с 16-инчови алуминиеви джанти, а като опция се предлагат до 19-инчови. Моделът е наличен в шест цвята металик и два, които не са металик. Интериорът на новата Skoda Superb се отличава с нова концепция на подреждане на уредите и с централна конзола, която има подреден външен вид и осигурява повече място за съхранение.
Салонът е още по-просторен и удобен, като пространството над главите е увеличено от 6 до 11 мм на различните редове седалки. Пред погледа на водача е поставен нов 10-инчов инструментален панел с виртуални прибори, покрити с козирка. Като опция за първи път се предлага пълноценен проекционен екран на предното стъкло. Мултимедийната система е оборудвана стандартно с 10-инчов сензорен екран, а като опция се предлага и 13-инчов. Селекторът на автоматичната скоростна кутия DSG е преместен отдясно на кормилната колона, като повече няма да има версии с механични скорости. Лостът от лявата страна служи за активиране и на мигачите, и на чистачките. В първия момент това разместване ще ви се стори неудобно, но лесно се свиква. Управлението на външното осветление вече е с бутон. В централния тунел има вградено гнездо за безжично зареждане за смартфони, което е оборудвано и с функция за охлаждане.
Масаж
Новата Skoda Superb предлага приятно изживяване на борда, за което допринася и добре обмислената ергономия. Модната усъвършенствана дигитализация няма да се хареса на всеки, но в същото време се прави опит да се улесни контролът. От трите въртящи се контролера с цифрови дисплеи, наречени Smart Dials, регулирате климатика или отоплението и вентилацията на седалките, променяте интензивността на вентилацията или силата на звука, избирате режими на шофиране и много други неща, като средният контролер се конфигурира. Всички функции работят отлично. Превключването между функциите се извършва чрез продължително натискане на бутона и можете да програмирате набора и последователността на тези функции в мултимедийната система.
Зад волана можете да потънете в ергономичната седалка със сертификат от AGR, която се регулира електрически, с отопление и вентилация и усъвършенстван масаж с 10 възглавници за грижа за гръбнака и бедрата, както и 8 програми за масаж. Подобрена е и шумоизолацията на модела с акустичните стъкла на всички прозорци, така че никакъв външен шум да не пречи на слушането на отличната аудиосистема Canton с мощност 725 вата и 16-канален усилвател.
Автоматик
Изцяло новата Skoda Superb се предлага с избор от шест модерни, динамични и ефективни задвижвания с мощност от 150 до 265 к.с. Базовият модел се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател 1.5 TSI със 150 к.с., допълнен с 48-волтова мека хибридна система. Моторът е комбиниран със 7-степенна автоматична предавателна кутия DSG с двоен съединител. Турбомоторът с деактивиране на два цилиндъра ACT е много икономичен, като средният разход на бензин е едва 5,7 л/100 км. Динамиката е доста прилична дори за толкова голям автомобил, но ако държите на спортен характер, ще трябва да почакате за по-мощните версии на бензиновия мотор 2.0 TSI с 204 к.с. или с 265 к.с., който ще пристигне на пазара по-късно през годината със задвижване 4х4.
Китайски гигант идва да преговаря за завод в България
Базовият турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с. и въртящ момент от 360 Нм също осигурява прилична динамика, като уверено ускорява колата от място и при изпреварване. Той е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Комбинацията осигурява динамично темпо на магистралата, като е достатъчно, за да изпреварвате без риск. Дизеловият турбомотор е по-икономичен и харчи средно 5,2 л/100 км.
В контакта
Ако шофирате предимно в града, Skoda Superb Combi iV се предлага и с най-новото поколение plug-in хибридно задвижване, което се състои от 1,5-литров бензинов двигател 1.5 TSI със 150 к.с. и електромотор, като осигурява системна мощност от 204 к.с. Тягата се предава към предните колела чрез 6-степенна автоматична кутия DSG. Високоволтовата батерия с брутен капацитет от 25,7 кВтч позволява изцяло електрически пробег от повече от 100 км според WLTP. Батерията може да се зареди с 11 кВт от домашни станции и точки с променлив ток до 100% за 2 часа и половина. Зареждането на обществени станции DC със скорост от 50 кВт от 10 до 80% отнема само 25 минути. Енергията се възстановява и по време на намаляване и спиране.
Мултимедийната система на Superb Combi iV се предлага със специални функции за прецизно локализиране на станциите за зареждане и ще поддържа и Plug & Charge. Второто поколение на plug-in хибридното задвижване на Superb Combi iV значително разширява възможностите за използване. Резултатът наистина е автомобил, който съчетава предимствата на електромобил и кола с двигател с вътрешно горене.
Адаптивен
Топверсията Laurin & Klement на новия Superb Combi е оборудвана стандартно с адаптивно окачване на шасито DCC Plus с двуклапанни амортисьори, което предлага по-бързи реакции и по-широка гама от настройки за по-висок комфорт на возене до подчертано динамична конфигурация. Благодарение на новото окачване да шофираш Superb е удоволствие, като изобщо не се чувстваш като в петметров луксозен кораб. В режим Comfort колата не се люлее и поддържа движенията на каросерията под контрол, като в същото време не е загубила нищо от предлагания комфорт, като поема всички неравности гладко и дори тихо с 19-инчовите джанти.
В режим Sport окачването се втвърдява осезаемо, за да можете спокойно да се облягате на него в по-бързи завои, но не е прекалено твърдо, а по-скоро е приятно гъвкаво. В спортен режим Superb не се страхува от завои, а се движи пъргаво през тях. Има и режим Normal, който е идеалният компромис за ежедневното шофиране. Ако нито един от трите предварително зададени режима не ви подхожда, можете да програмирате личен режим, като изберете от общо 15 опции. Прогресивното кормилно управление също подобрява контрола на завиване и осигурява впечатляваща стабилност в завой.
Новата Skoda Superb е много усъвършенстван автомобил, който представлява още по-зряла и усъвършенствана версия на успешния си предшественик. Той може да се отличи още по-лесно и убедително като едно балансирано комби за всеки вкус.
Технически характеристики:
- Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG
- Двигател 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов
- Задвижване на колелата предно
- Трансмисия 7-степенна автоматична с двоен съединител DSG
- Максимална мощност 150 к.с. при 3500-4000 об/мин
- Максимален въртящ момент 360 Нм при 1600-2750 об/мин
- Ускорение 0-100 км/ч 9,3 секунди
- Максимална скорост 222 км/ч
- Комбиниран разход на гориво 5,2 л/100 км
- Емисии на СО2 137 г/км
- Цена на модела от 70 500 лева