0

Е лектрическата Dacia Spring излезе на пазара през 2021 г. Само година по-късно колата получи козметично обновяване, което включваше новия дизайнерски език на марката.

През миналата година Dacia добави още две важни нови опции. Първата е по-мощен двигател, който ви позволява да напуснете градската среда и да шофирате спокойно по междуселищен път, а втората опция е най-високото оборудване Extreme.

Torres стана първият модел на SsangYong под шапката на KG Group

Всъщност и двете нови опции са свързани, тъй като по-мощната Dacia Spring се предлага само в оборудването Extreme. Новият електромотор с мощност 65 к.с. значително подобрява производителността спрямо версията с 45 к.с., която беше пусната първоначално. Сега на пазара се предлагат и двете версии, така че гамата се разширява, като и в двата случая Spring получава зелен номер за нулеви емисии.

Камера

Във външността на новото ниво на оборудване Extreme виждаме на няколко места меднокафяви детайли, като лайсна около предните фарове, капаците на страничните огледала, в капачките на джантите, в багажника на покрива и в логото на Dacia на задния капак. Освен това има и няколко топографски декоративни елементи под формата на стикери, което е намек за контурните линии в топографските карти.

Не липсват и черни декоративни елементи в калниците, които правят препратка към света на кросоувърите. В интериора можем да видим този меден оттенък във вратите, около екрана и вентилационните отвори или в седалките. Разполагаме и с гумени стелки, които лесно се перат с обикновен маркуч. Иначе Dacia Spring е бюджетна кола и не можем да очакваме висококачествени материали.

Почти всички панели са от твърда пластмаса, но тези материали ще могат да издържат повече във времето.

В салона има 7-инчов централен сензорен екран на мултимедийната система, който идва с камера за заден ход и навигация.

 В салона има 7-инчов централен сензорен екран на мултимедийната система, който идва с камера за заден ход и навигация.
Dacia

Допада ми, че в салона има 7-инчов централен сензорен екран на мултимедийната система, който въпреки че няма забележителна резолюция, идва с камера за заден ход, навигация и Apple CarPlay и Android Auto за да свържете вашия смартфон. В корите на вратите и в централната конзола има ниши за оставяне на предмети.

Покупки

На предните седалки в Dacia Spring има пространство за двама възрастни с нормален ръст. Въпреки, че колата е широка едва 1,58 метра, не се чувствам твърде близо до моя спътник. Въпреки че дължината на колата е само 3,73 метра, задните седалки не са никак лоши. Отзад могат да седнат двама възрастни човека със среден ръст, които имат достатъчно място за краката и главите си.

Правя опит и с моя ръст от 1,75 метра сядам удобно на предната седалка, нагласена според позицията ми на шофиране. След това се местя отзад и коленете ми са на ръба да докоснат предната облегалка. Имам достатъчно място за главата спрямо тавана, въпреки че арката на вратата е малко по-ниско.

Тъй като колата е предназначена за 4 човека, отзад не трябва да се пробват да седнат трима пътници. Обемът на багажника на Dacia Spring е 290 литра, което е много добър показател като се вземе предвид дължината на колата. Това е капацитет, който ще ни позволи да натоварим покупките от пазара за една седмица за цялото семейство или да превозим няколко от най-необходимите предмети из града.

Стихия

Досега Dacia Spring имаше ясна ориентация за градско ползване. Новата версия на модела Extreme 65 с мощност 65 к.с. вече има доста по-разширено предназначение. В града малкият електромобил е в стихията си. Докато моделът с 45 к.с. не беше много подходящ да излизате извън периферията на градовете, тъй като реакцията му е доста забавена и трудно набира скорост от 100 км/ч, с този по-мощен вариант може да се придвижвате доста по-динамично навсякъде. С по-мощният електромотор Spring спринтира от 0 до 50 км/ч само за 3,9 секунди, а от 0 до 100 - за 13,7 секунди. В

ремето за ускорение от 80 до 120 км/ч е намалено почти наполовина до 13,5 секунди. Максималната скорост е 125 км/ч, така че е възможно да се движите без проблем и по магистрала. Новата Dacia Spring Extreme 65 се чувства най-добре в града, където е много пъргава, маневрира отлично в тесни пространства и можете да я паркирате практически навсякъде.

Новият Volkswagen Passat се паркира със смартфона!

В синята и зелената зони на столицата, Dacia Spring паркира абсолютно безплатно и това е огромно предимство, ако живеете или работите в центъра на града. Поради големия просвет с Dacia Spring можете да се движите без проблеми по черни пътища и по неравни терени без да опирате дъното.

В контакта

Новата Dacia Spring Extreme 65 е получила същата литиево-йонна батерия с брутен капацитет 26,8 кВтч. Според одобрения цикъл на WLTP, новият модел изминава комбиниран автономен пробег от 220 км, но ако караме само градско, пробегът надхвърля 300 км. В сравнение с варианта с 45 к.с. губим само 10 км автономност.

В града при нормално шофиране.консумацията е между 10 и 11 кВтч на 100 км. Извън града на междуселищен път разходът е около 15 кВтч/100 км. По-голямата част от клиентите ще презареждат Spring само веднъж седмично, в зависимост от употребата и личните нужди.

Презареждането на батерията може да се извърши при най-много 30 кВт мощност, нещо логично като се има предвид, че не е кола за дълго пътуване. С тази максимална мощност батерията се зарежда от 0 до 80% за по-малко от час. На зарядно устройство Wallbox със 7,4 кВт, пълното зареждане ще отнеме по-малко от 5 часа, а ако мощността на зареждане е 3,7 кВт, ще отнеме около 8 часа и половина.

Отстъпка

Новата Dacia Spring Extreme Electric 65 е за клиентите, търсещи повече динамика, удоволствие и функционалност. По-мощният електромотор с 65 к.с. има по-висок въртящ момент и позволява по-динамично ускорение както в града, така и при движение на междуселищен път или магистрала. В крайна сметка имаме кормилно управление, което е леко и не е много прецизно, окачването е меко и колата се наклонява в завоите, но все пак това е автомобил, създаден да ни вози в града и евентуално до съседното населено място.

По-мощният и по-динамичен двигател ви позволява не само да излезете извън града, но дори да предприемете по-дълго пътуване. Все пак Dacia Spring още дълго време ще бъде най-популярна като икономично превозно средство за извършване на градски пътувания всеки ден на възможно най-ниската цена, стига да имате възможност да го зареждате у дома.

Най-доброто от двата свята: Новото MINI Countryman запазва харизматичното си излъчване

Цената на новия модел Dacia Spring Electric Extreme 65 към момента е 46 000 лева. Версията Spring Electric 45 с 45 к.с. продължава да се предлага с ниво на оборудване Essential и с промоционална цена от около 33 000 лева или с отстъпка от 23%.

Технически характеристики

  • Dacia Spring Electric Extreme 65
  • Двигател синхронен електромотор
  • Батерия литиево-йонна с капацитет 26,8 кВтч
  • Трансмисия/задвижване 1-степенна автоматична/предно
  • Максимална мощност  65 к.с. при 4060-6000 об/мин
  • Максимален въртящ момент 113 Нм при 500-4060 об/мин
  • Ускорение от 0-100 км/ч 13,7 секунди
  • Максимална скорост  125 км/ч
  • Комбиниран разход на електроенергия 14,5 кВтч/100 км
  • Автономен пробег, комбиниран/City (WLTP) 220 км/310 км
  • Емисии на СО2 0 г/км
  • Цена на модела 46 000 лева

Abarth 600e крие мощност от 240 конски сили

Италианската марка за спортни автомобили Abarth показа електрическия Abarth 600e в специалната версия на Scorpionissima. Външно ексклузивният Abarth 600e се различава от цивилния 600 с разширената си каросерия.

Ъгловатите предна и задна броня предизвикват асоциации с ралитата, въпреки че повечето от въздуховодите са чисто декоративни. Спортният характер е подчертан от масивен дифузьор в задната част и карбоново крило. Монтирани са 20-инчови колела. Интериорът на Abarth 600e Scorpionissima използва комбинация от тапицерия от кожа и алкантара.

Специалният модел Scorpionissima е мускулест и агресивен, като се отличава с ексклузивен лилав цвят

 Специалният модел Scorpionissima е мускулест и агресивен, като се отличава с ексклузивен лилав цвят
Abarth

В салона има и 10-инчов екран на мултимедийната система за максимална информираност и забавление по време на шофиране на борда на модела. Стандартните седалки са заменени от спортни тип „корито” с развита странична опора. Спортният волан се отличава с голяма маркировка на върха, а целият интериор е украсен с ярки жълти акценти.

Оборудването включва аудиосистема, която синтезира звука на двигател с вътрешно горене и го предава чрез високоговорители.

Новата Toyota C-HR изпъква с дързък дизайн на прототип (СНИМКИ)

Техническите характеристики на Abarth 600e Scorpionissima все още се пазят в тайна от производителя. Знае се само, че мощността е 240 к.с., което ще направи Abarth 600e най-мощния Abarth в историята на марката. Освен това Abarth обяви наличието на механичен диференциал с ограничено приплъзване и използването на специални гуми, разработени съвместно с доставчика на шампионата Formula E.

Най-вероятно Abarth 600e ще остане само със задвижване на предните колела. Специалната версия Scorpionissima ще бъде произведена в 1949 бройки в чест на годината на основаване на марката Abarth.