0

Volkswagen Passat е един от най-успешните модели на германската марка. Моделът дебютира през 1973 г. и за тези над 50 години от неговите осем поколения досега са продадени над 34 милиона автомобила по целия свят.

С този резултат Passat стана вторият най-продаван модел на Volkswagen за всички времена, като пред него е само Golf. През миналата есен Volkswagen представи изцяло новото девето поколение на Passat, който се предлага в Европа само като комби, наречено от германците Variant.

Новата Toyota C-HR изпъква с дързък дизайн на прототип (СНИМКИ)

Това решение е обосновано от продажбите на големите европейски пазари, където комбито на Passat винаги е било предпочитан избор от потребителите. Новият Passat Variant отново има всички шансове да се превърне в желан автомобил за семейните пътешествия и за служебните нужди благодарение на комбинацията от стилен дизайн, просторен интериор, функционален багажник, висококачествени материали, приятно чувство при шофиране и меко возене.

Новият Volkswagen Passat Variant е изграден на модулната платформа MQB Evo и запазва бензиновите и дизеловите турбодвигатели, като отново ще се предлага и в две версии Plug-in хибрид с изцяло електрически пробег около 100 км. Новият Passat B9 има революционни функции, като може да се паркира дистанционно от смартфона на водача. Произвежда се в завода на Volkswagen в Братислава, Словакия, и вече се предлага на българския пазар.

Подпис

Новият Volkswagen Passat Variant е пораснал на дължина със 144 мм и вече достига 4917 мм, ширината е увеличена с 20 мм и сега е 1852 мм.

Междуосието е удължено с 50 мм до 2841 мм, а височината от 1497 мм е подобна на тази при предшественика. Във външния вид на новия Passat Variant се откриват детайли от електрическата гама на марката ID. Определено по-динамично изглежда спортната версия R-Line, която се отличава с новите LED светлини и големите въздушни отвори в бронята. В горната част на LED фаровете с два модула са позиционирани тесните LED дневни светлини, свързани помежду си със светеща лайсна.

Като опция Passat Variant се предлага с нови интелигентни LED матрични фарове, които имат автоматични дълги светлини и не заслепяват другите участници в движението. Калниците са разширени леко, а под тях са големите колела с джанти по избор с размери от 17 до 19 инча. В задната част на новото комби Passat Variant за първи път има непрекъснати LED светлини с триизмерен светлинен подпис. Покривът и капакът на багажника са свързани със спойлер.

От двете страни на задните колони на има черни въздушни дефлектори за подобряване на аеродинамиката, които са допринесли за драстичното намаляване на коефициента на въздушно съпротивление на комбито от 0,31 на 0,25.

Команди

В интериора на новия Volkswagen Passat Variant всичко изглежда ново и много технологично. Селекторът на автоматичната трансмисия е преместен отдясно на кормилната колона, а лостът за чистачките е преместен от лявата страна заедно с лоста за мигачите. На централния тунел вече има по-голямо отделение за съхранение на малки предмети, напитки или смартфон.

Зад волана е поставен новият дигитален 10,25-инчов дисплей, а на стъклото се проектират най-важните данни за шофьора на изцяло новия head-up дисплей. В средата на таблото е позициониран опционалният 15-инчов сензорен дисплей на новата информационно-развлекателна система, който стандартно е с размер 12,9 инча. Той е с нова графика и структура на менюто, която е по-лесна за използване и е много интуитивна.

Най-доброто от двата свята: Новото MINI Countryman запазва харизматичното си излъчване

Повечето настройки могат да се правят и чрез гласови команди на английски и немски език. Голямо удобство на дълъг път осигуряват новите предни седалки ergoActive, които се регулират електрически, имат функция с точков масаж, отопление и вентилация. Тези седалки с кожена тапицерия имат и автоматичен контрол на климата, който използва сензори за температурата и влажността на седалките, за да открие и регулира необходимостта от охлаждане или отопление. Увеличеното междуосие е осигурило достатъчно място за пътниците на задните седалки, където могат да седнат до трима човека.

Обемът на багажника до височината на задните облегалки е рекордните за сегмента 690 литра, а при сгънати задни седалка в отношение 60:40 товарният капацитет се увеличава до 1920 литра.

Хибрид

Новият Volkswagen Passat Variant се предлага с голям избор от двигатели. Базовият модел се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 eTSI с директно впръскване на горивото, подпомогнат от 48-волтова хибридна система. При него мощността е 150 к.с. между 5000 и 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е 250 Нм между 1500 и 3500 об/мин. Меката хибридна система добавя още 20 к.с. и 25 Нм за повишаване на ефективността и по-нисък разход на гориво и емисии на СО2.

Тягата се предава към предните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG. Средният разход на бензин е едва 5,5 л/100 км. Базовият турбодизелов мотор е 2.0 TDI с мощност 150 к.с. Въртящият момент от 360 Нм е наличен между 1600 и 2750 об/мин и осигурява прилична динамика, като уверено ускорява колата. Благодарение на отличната шумоизолация в салона не прониква характерният за дизеловите двигатели дрезгав звук, а вибрациите са напълно премахнати. Този съвършен дизелов агрегат е свързан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Комбинацията осигурява динамично движение както в града, така и на магистралата. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, което е напълно достатъчно, за да изпреварвате без риск.

Очаквано дизеловият турбомотор е много икономичен и постига среден разход от 5 л/100 км, а в града харчи 6,5 л/100 км. На следващ етап ще има още два бензинови турбомотора 2.0 TSI с мощност 204 к.с. и 265 к.с. В гамата остава и турбодизеловият агрегат 2.0 TDI с мощност 193 к.с. По-мощните бензинови и дизелови модели получават като стандартно задвижване на четирите колела 4Motion, а всички останали са с предно предаване. Добавени са и два нови plug-in хибридни варианта eHybrid, които комбинират 1,5-литров бензинов турбодвигател, електромотор и батерия със системна мощност от 204 к.с. и 272 к.с. Батерията с нетен капацитет 19,7 кВтч се зарежда в мрежата и осигурява изцяло електрически пробег от около 100 км, а общият автономен пробег е около 1000 км.

Отскок

Новият Volkswagen Passat Variant се предлага с опционалното окачване DCC Pro и системата за управление на динамичното поведение на автомобила.

Системата използва адаптивни амортисьори с два клапана. Те са свързани с адаптиран контролен алгоритъм за отделно управление на степента на отскок и компресия. Новите амортисьори с два клапана работят по-бързо и позволяват по-добра и по-тиха връзка на каросерията с шасито и в същото време оптимизирана динамика на шофиране благодарение на още по-прецизния контрол. Благодарение на това окачване новото комби вози още по-комфортно и е много стабилно в завоите дори при по-спортен стил на шофиране.

Кормилното управление предава добра обратна връзка към водача, който може да избира режимите на шофиране - Eco, Comfort, Normal или Sport, като в зависимост от режима се регулира и твърдостта на амортисьорите. Окачването поема отлично почти всички неравности на пътя. Шумоизолацията осигурява отличен комфорт в купето и превръща новия Passat в много приятен автомобил за дълъг път.

Новият Volkswagen Passat Variant има много нови модерни функции като например системата за дистанционно паркиране чрез смартфона на водача, който излиза от колата и я паркира чрез движение на пръстите върху екрана на електронното устройство. Цената на новия модел започват от 73 174 лева за 1.5 eTSI в ниво Business, а дизеловото комби струва от 81 012 лева за 2.0 TDI.

Технически характеристики

  • Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG
  • Двигател 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов
  • Задвижване на колелата предно
  • Трансмисия 7-степенна автоматична с двоен съединител DSG
  • Максимална мощност 150 к.с. при 3500-4000 об/мин
  • Максимален въртящ момент 360 Нм при 1600-2750 об/мин
  • Ускорение 0-100 км/ч 9,3 секунди
  • Максимална скорост  223 км/ч 
  • Комбиниран разход на бензин 4,9 л/100 км
  • Емисии на СО2 129 г/км
  • Цена на модела от 81 012 лева (Business)

Skoda Superb стана Кола на 2024 година в България

Новата Skoda Superb спечели престижното отличие „Кола на годината” в България за 2024 г. Новият Hyundai IONIQ 6 завоюва приза в категорията „Електромобил”, а новото BMW Серия 5 заслужи наградата в раздел „Премиум автомобил”.

Тони Тончев

Новата Skoda Superb спечели категорично приза „Кола на годината” на България за 2024 г. с актив от 111 точки и с преднина от 29 точки пред класираното на второ място BMW Серия 5 със събрани 82 точки. На трета позиция се нареди новото Peugeot 3008 с бал от 81,5 точки.

Четвърти и пети останаха електрическото Volvo EX30 и Volkswagen Amarok, съответно със 79 и 36,5 точки. Новият Hyundai IONIQ 6 спечели приза в категорията „Електрически автомобил” с актив от 98,5 точки пред BMW i5 със 78 точки и Volvo EX30 със 76 точки. На четвърто място се класира Volkswagen ID.7 със 73,5 точки, а на пета позиция остана Peugeot E-3008 с 64 точки. Новото BMW Серия 5 взе наградата в категорията „Премиум автомобил” с актив от 105 точки, оставяйки далеч след себе си новия Mercedes-Benz E-класа с 84 точки.

Трети се нареди Volkswagen Touareg със 77,5 точки, следван от BMW XM със 73,5 точки. Финалната петица допълни Volvo EX30 с 50 точки. Наградите - статуетка и плакети, изработени от скулптора доцент Валентин Савчев, бяха връчени на съответните представители на автомобилните вносители у нас по време на официалната церемония в столицата. Конкурсът „Кола на годината” се проведе за 27-и път, а наградите се присъждат от специализираните автомобилни журналисти, членове на „Прес авто клуб България”.

Третото Peugeot 5008 идва наесен на ток и със 7 места

Peugeot показа третото поколение на модела 5008. Новият модел ще се предлага от есента на 2024 г. в електрическа версия E-5008, с бензинов мек хибрид със 136 к.с. с 6-степенна автоматична трансмисия и с бензинов plug-in хибрид със 195 к.с. със 7-степенна автоматична трансмисия. Най-големият модел на марката с лъва за първи път предлага 7 места в изцяло електрически SUV. При версията E-5008 батерията е с капацитет от 98 кВтч и осигурява максимална автономност от 660 км с възможност за презареждане до 160 кВт с постоянен ток.

Peugeot

При зареждане за 10 минути получавате приблизително още 100 км автономен пробег. Зареждането на батерията от 20 до 80% ще отнема около 30 минути. Гамата на новото Peugeot E-5008 ще включва две версии - Allure и GT, с три пакета опции за улеснен избор и три варианта на електрическо задвижване - с предно предаване и мощност 210 к.с., с удължен пробег и мощност 230 к.с. с въртящ момент 345 Нм. Както и версия с два електромотора Dual Motor с мощност 320 к.с. и 525 Нм със задвижване на четирите колела.

Новото Peugeot 5008 е пораснало и на дължина достига 4,79 метра, височината е увеличена до 1,69 метра, а междуосието е разпънато до 2,90 метра. Широчината от 1,89 метра остава непроменена. Грандиозният панорамен i-Cockpit в интериора с 21-инчов извит екран интегрира арматурното табло и информационно-развлекателната система. Практичният салон може да побере до 7 човека на три реда седалки, при което има товарен капацитет от 259 литра, докато със сгънати трети ред седалки той нараства до 748 литра.

Новото електрическо Peugeot E-5008 и батериите за него се произвеждат във Франция. Автомобилът е с програмата Allure Care и има гаранция от 8 години или 160 000 км, която е най-дългата сред всички европейски марки.