Британската марка MINI стана толкова известна заради харизматичния си стил на класическото градско Mini, но най-продаваният модел в момента е MINI Countryman. Това е първият кросоувър на компанията и първият модел, който се отдалечи доста от концепцията за малка градска кола. Характеристиките му са различни, но не и стилът, който остава верен на имиджа на марката.
Въпреки че MINI все още има своите корени в Обединеното кралство, от 2000 г. компанията работи под контрола на BMW Group. Благодарение на това, MINI Countryman за пореден път предлага най-доброто от двата свята – концепция за изискан британски стил и прецизна инженерна германска технология.
Още по-близо до флагмана: Новият Mercedes-Benz E-класа има три големи екрана на таблото
Под шапката на BMW Group, марката MINI взе радикалното решение да атакува европейския C-SUV сегмент с продукт, който нарушава всички правила на компанията. Първият Countryman излезе на пазара през 2010 г. и донесе успех. Втората генерация на модела беше показана за първи път през 2016 г., а в края на миналото лято беше представено изцяло новото трето поколение. Новото MINI Countryman изглежда много променено, главно естетически, добавяйки нови функции в технологиите и задвижването. Под каросерията на новия Countryman е монтирана платформата UKL на BMW от второ поколение, използвана и при X1.
Офроуд
Новото MINI Countryman отново е най-големият модел в гамата на марката. Моделът е с 13 см по-дълъг и с 8 см по-висок от предшественика си, като достига 4,43 метра дължина, 1,84 метра ширина и 1,66 метра височина и междуосие от 2,69 метра. Тези размери осигуряват достатъчно вътрешно пространство за петима пътници. При третото поколение на модела офроуд характерът на MINI Countryman се повишава от изцяло новия външен дизайн. За увереното излъчване на модела допринасят новият силует с ясно оформени повърхности, както и новата осмоъгълна предна решетка. Каросерията е оформена със сложни контури и придава елегантно излъчване на модела. Типичните за марката къси надвеси подчертават пъргавия характер на кросоувъра. Характерните LED фарове и задни светлини допълват яркия дизайн на каросерията с новите опционални светлинни графики. Стилните задни колони преливат плавно в издължения покрив на автомобила в същия цвят. Серийното оборудване включва дъги на покрива в черен цвят, които увеличават транспортните възможности на кросоувъра. При неравни настилки пътният просвет от 202 мм и динамичното окачване осигуряват сигурност и комфорт. За новото MINI Countryman се предлагат алуминиеви джанти с различен дизайн и размери от 17 до 21 инча.
Простор
Иновативните материали допринасят за комфортната атмосфера в по-просторния интериор на новото MINI Countryman, който предлага място за до пет възрастни човека. Четирите нови варианти на оформлението - Essential, Classic, Favoured и JCW, предлагат разнообразни възможности за персонализация. Чрез панорамния стъклен покрив в салона влиза още повече светлина и има чудесен обзор нагоре. На серийните спортни седалки с шарен текстил в кокпита, пътниците разполагат с повече пространство благодарение на допълнителна ширина от 3 см в областта на раменете и лактите. Облегалките на трите задни седалки могат да се регулират индивидуално в шест позиции с наклон до 12 градуса. Задната седалка може да се плъзга напред-назад в интервал от 13 см и осигурява повече пространство за краката отзад или по-голяма вместимост на багажника. Капацитетът на товарното отделение е 460 литра, но благодарение на сгъваемата в съотношение 40:20:40 задна облегалка, обемът на багажника може лесно и гъвкаво да се увеличи до 1450 литра. Спортната версия John Cooper Works на новото MINI разполага с багажен обем от 505 литра.
Без ръце
В центъра на минималистичния дизайн на интериора е кръглият OLED сензорен дисплей с диаметър 240 мм. Чрез новия кръгъл централен комбиниран уред със здрава стъклена повърхност всички информационно-развлекателни функции и асистиращи системи могат да бъдат управлявани удобно и интуитивно чрез докосване и с гласови команди. Визията на кокпита се променя чрез режимите MINI Experience чрез взаимодействие с визуален дизайн, вътрешно осветление и звуково оформление. Всички функции при шофиране могат да бъдат управлявани чрез характерната за марката MINI лайстна с превключватели. Асистентът за шофиране Plus за пръв път допълва MINI Countryman с възможност за частично автоматизирано шофиране от Ниво 2 по подобни на магистрали пътища. Благодарение на това при скорост до 60 км/ч водачът може да отмести ръцете си от волана, ако продължава внимателно да следи трафика и е готов по всяко време да се намеси в управлението.
Турбо
При въвеждането на пазара на новите модели, MINI обозначава нивата на мощност на бензиновите двигатели със С за MINI Countryman, а на по-мощния вариант с S. Спортният модел очаквано е JCW. Освен това ще се предлага и дизелов вариант D. Новото MINI Countryman C комбинира високия комфорт на возене и просторния интериор с ефективен 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност от 170 к.с. Базовият модел се ускорява от място до 100 км/ч за 8,3 секунди и развива максимална скорост 212 км/ч. Благодарение на максималния въртящ момент от 280 Нм и ефективната технология с двоен турбокомпресор, автомобилът разполага с достатъчно мощност и типичната за марката спонтанна реакция за пъргавина и радост от шофирането. Интегрираната технология Mild-Hybrid служи за регенерация на спирачната енергия и при ускорение подпомага бензиновия двигател с електрическа мощност до 19 к.с. Това понижава разхода на гориво до 6,1 л/100 км и емисиите на СО2. У нас цената на новото MINI Countryman C започва от 74 650 лева.
Удоволствие
Още по-голямо удоволствие от шофирането доставя новото MINI Countryman John Cooper Works, което представлява уникална комбинация между стил, мощност и страст към приключенията. Спортната версия на модела се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с максимална мощност 300 к.с., максимален въртящ момент от 400 Нм и задвижване на четирите колела от системата ALL4. Тягата се предава към колелата чрез бързо превключваща 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Новият Countryman JCW ускорява от 0 до 100 км/ч за само 5,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.
Серийното задвижване на четирите колела разпределя мощността надеждно и целенасочено при всяка ситуация на пътя. Мощната спирачна система с апарати в ярко червен цвят гарантира надеждно намаляване и спиране. Характерният звук на изпускателната система с клапи позволява на MINI Countryman John Cooper Works веднага да бъде разпознато като модел с висока мощност. В интериора се генерира звук на двигателя в реално време, който повишава емоционалното изживяване при шофиране.
Новата Toyota C-HR изпъква с дързък дизайн на прототип (СНИМКИ)
Стартът на двигателя се подчертава от специален експлодиращ звук, а цялостното изживяване е повишено от гърлените звукове, вдъхновени от моторните спортове. Увеличеният до 710 мм диаметър на гумите и увеличената им до 245 мм широчина допринасят за типичното за MINI усещане за управление на картинг. За модела се предлагат ексклузивни аеродинамични джанти с размер 19 и 20 инча. Благодарение на тези характеристики най-голямото MINI създава неподражаемо усещане при шофиране и се чувства в стихията си на планински пътища, където доставя още по-динамично изживяване при шофиране в завои с високо сцепление. Цената на новото MINI Countryman JCW в България започва от 104 900 лева.
Технически характеристики
- MINI Countryman John Cooper Works ALL4
- Двигател 2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов
- Задвижване на колелата двойно/4х4
- Трансмисия 7-степенна автоматична с двоен съединител
- Максимална мощност 300 к.с. при 5750-6500 об/мин
- Максимален въртящ момент 400 Нм при 2000-4500 об/мин
- Ускорение 0-100 км/ч 5,4 секунди
- Максимална скорост 250 км/ч
- Комбиниран разход на бензин 7,8 л/100 км
- Емисии на СО2 177 г/км
- Цена на модела от 104 900 лева
Epiq ще стане най-малкият електромобил на Skoda
Чешката марка Skoda показа прототип на електрически кросоувър, наречен Epiq, който ще стане най-малкият електромобил на марката. Планира се новият сериен модел да излезе на пазара през 2025 г. Новата Skoda Epiq трябва да стане най-достъпният и следователно най-популярният електромобил в гамата на марката. С дължина от 4,10 метра, моделът ще има достатъчно място за петима човека и се отличава с просторен интериор и капацитет на багажника до 490 литра. Моделът има необичаен за марката дизайн, който се беше представен като концепция през 2022 г. от прототипа Skoda Vision 7S.
Предната част е оградена от двойни Т-образни LED дневни светлини и мигачи, а фаровете са изместени долу
Отвън и отвътре автомобилът носи изцяло новия автентичен и функционален дизайнерски език на Skoda, наречен Modern Solid. В интериора ще има безупречно дигитално изживяване с нови технологии и помощни функции. Ниската и леко наклонена линия на покрива се слива в задния спойлер за оптимална аеродинамична ефективност. Новата Skoda Epiq ще бъде първият сериен автомобил, който ще се отличава с минималистичен интериор, фокусиран върху издръжливи, практични и устойчиви материали. В салона има отворено отделение за съхранение на вещи, което включва безжично зарядно за смартфон в свободно плаващата централна конзола, както и практични отделения с още повече отделения. Началната цена на серийната Skoda Epiq ще започва от около 25 000 евро. Градският кросоувър ще се произвежда в завода на Volkswagen Group в Памплона, Испания, като съвместен проект на Skoda, Volkswagen и Cupra.
Спортна динамика за Volkswagen ID.3 GTX и ID.7 GTX Tourer
Volkswagen представи най-мощните и най-бързи версии GTX на електромобилите си ID.3 и ID.7 Tourer. Новите спортни модели ID.3 GTX и ID.7 GTX Tourer се отличават на външен вид с по-агресивни брони. И двете модификации имат решетки с по-едра мрежа отпред, а отзад имитират масивен дифузьор. За комбито ID.7 GTX Tourer се предлагат до 21-инчови джанти. В интериора на новите модели GTX са монтирани по-спортни предни седалки с лого GTX и червени шевове. Електрическият ID.3 GTX се предлага в две версии – стандартна и Performance, като нито един от тях няма задвижване на всички колела. Единственият електромотор е монтиран на задната ос. Новият ID.3 GTX развива 286 к.с. и 545 Нм, а при ID.3 GTX Performance мощността е 326 к.с., но има същия въртящ момент от 545 Нм. Спринтът от място до 100 км/ч трае 5,6 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. И двете версии на ID.3 GTX са оборудвани с батерия с нетен капацитет 79 кВтч, а пълното зареждане е достатъчно за 600 км автономен пробег. Поддържа се бързо зареждане с мощност до 175 кВт, като с негова помощ можете да попълните батерията от 10 до 80% за 26 минути.
Двуцветната боя на каросерията, 20-инчовите джанти и светещата в червено емблема отличават спортните версии GTX.
Комбито Volkswagen ID.7 GTX Tourer има задвижване на всички колела от два електромотора. Предният произвежда 109 к.с., а задният - 286 к.с. Общата мощност не надвишава 340 к.с., тъй като електрониката плавно променя мощността на двата двигателя. ID.7 GTX Tourer се превърна в най-мощното комби на Volkswagen, защото дори Golf R и Arteon R бяха с 320 к.с. Максималната скорост на комбито е ограничена до 180 км/ч. Батерията с капацитет 86 кВтч трябва да е достатъчна за 625 км автономен пробег и поддържа бързо зареждане с мощност до 200 кВт, така че за да се зареди от 10 до 80% са необходими по-малко от 30 минути.
Денислав Стоянов