З вездна система на около 100 светлинни години разстояние в Косите на Вероника смути астрономи и всякакви други учени, които сериозно разглеждат въпроса дали не е направена изкуствено.

Звездата, около която е формирана системата, се нарича HD110067 и е от звезден клас К0, което означава, че е със спектрален оранжев цвят. Тя е относително ярка звезда (подобна е легендарната Алдебаран), една идея по-малко светла от нашето Слънце. Планетите около HD110067 обаче се въртят в т.нар. ритмична хармоничност, което много обърква учените, пише Scitech daily.

Промени

Изследванията на учените от различни области – астрономи, физици, химици, сочат, че единственото разумно обяснение е тази звездна система да не е търпяла никакви промени от момента, в който е създадена, в нея не е имало никакви катаклизми. Сякаш е застинала във времето. Което пък от своя страна навежда на идеята, че може да става въпрос за изкуствено формиране. Самите планети са по-големи от Земята и по-малки от Нептун. Досега не е откривана друга подобна звезда система. Но важното е, че е много вероятно и шестте планети на HD110067 да бъдат обитавани.

Звездата е открита през 2020 г. и към нея оттогава са насочени различни космически телескопи.

Формиране

Ръководителят на екипа от Чикагския университет Рафаел Луке казва пред сп. Nature: “Когато една система тепърва се формира, нейните планети най-често са в резонанс, но балансът лесно се разрушава. Причината може да е твърде масивна планета, мощен сблъсък на тела в системата или сближаване с друга звезда. Само 1% от всички системи запазват орбиталния резонанс, но досега нито една няма толкова чисто подреждане. Ето защо чистата конфигурация на системата на HD110067 е толкова интересна за изследване“. Той не иска да прави спекулации дали тази система може да е изкуствено създадена. Но изследователи отбелязват, че е много вероятно напреднали цивилизации да имат научни, технически и ресурсни познания и възможности да си направят не само собствена планета, а също цяла звезда и система от планети около нея.

Та дали най-накрая сме открили боговете от древните легенди или наистина напреднала цивилизация тепърва ще става ясно. Може чисто и просто всичко да е дело на природата, която за пореден път опровергава учените и техните теории.