П редците на човечеството почти са изчезнали преди 900 000 години, но извънземни ги спасили.

Това твърдят уфолози, след като чуха за най-новите открития на голяма група учени, публикувани преди дни в сп. „Сайънс“.

Според проучването преди 900 000 години от предците на хората са останали максимум 1280 души. И това количество се поддържало в приблизително едни и същи граници още 117 000 години.

Бум

И изведнъж е последвал истински бум преди около 813 000 години. Точно за него уфолозите правят предположения, че роля могат да имат въпросните извънземни, които хората приемали за богове по-късно в преданията и легендите си.

Според официалната теория, всичко се дължи на климатични промени. Тези 117 000 години хората живеели на едно място, заобиколено от огромни пустини. Това после в преданията се превръща в митичния рай. Та според новата научна теория хората през това време започват да развиват важни способности, които им помагали да оцелеят. Това са речта и въображението. И така са успели да се задържат около 1280 души население хилядолетия наред, като имало е моменти, когато са падали до хилядарка.

Тук според теорията идват нови климатични промени. Естественият подбор е ускорил много бързо човешката еволюция на това малко място“, казва китайският учен Ий Хсуан-Пан. Той допълва, че ледниковите периоди стават по-дълги и по-драматични, а това води до продължително засушаване. Промените в климата и възможността да палят огън обаче спасяват хората.

Уфолозите контрират – извънземните са помогнали, защото границата е била силно критична.

Сега цялото човечество е наследник на тази великолепна хилядарка. От нея са произлезли и по-късните клонове на човешкото родословие, като хомо сапиенс (съвременният човек), неандерталците, денисовия човек и други древни предци, от чиито гени на практика имаме всички хора. Но за сметка на това 98,7% от човешките предци са изгубени без следа. По това време няма и вкаменелости, които да доказват за наличието на хора на планетата. Така че засега човешкият рай не е открит. Най-вероятно се появява общ предтеча, от който са тръгнали всички разновидности на хората, дори измрели, като денисовия човек (кръстен по намерени останки в пещерата Денисовка в Северен Китай), неандерталците и мъничките хора, наричани хобити, от филипинския остров Флор, Хайделбергския човек и т.н.

Огън

Най-ранните доказателства за използването на огън за приготвяне на храна датират от преди 780 000 години, открити са на територията на съвременен Израел, отбелязват авторите на изследването в „Сайънс“. Точно огънят е този, който е спомогнал решително за разселението на хората по света в онези неблагоприятни климатични условия.

Според гръцката митология Прометей открадва от боговете и дава огъня на хората, за което е наказан от Зевс, прикован е в Кавказките планини и всеки ден Гръмовержецът праща орела си да кълве от черния дроб на титана. Много други митологии, в това число и индиански, имат подобни легенди, че богове дават огъня на хората. Затова уфолозите твърдят, че е напълно възможно точно това да е било мъничкото побутване от извънземните, което после се превръща в огромен еволюционен скок. Смята се, че извънземните са били само наблюдатели, но един от тях (като Прометей) да е дал огъня (тоест е научил как да бъде пален) и дори да не е имало друга намеса (например генетична), тази се е оказала възловата за човешката еволюция.

Рай

Сега големият въпрос пред учените е да бъде намерен този изгубен рай, откъдето е започнало голямото разселение на хората. Повечето смятат, че е той е бил в района на Близкия изток, Анадола, Черно море и Балканите. А след това е последвало разселение по планетата, в това число и Африка. А после от Африка са дошли съвременните предтечи на хората – кроманьонците. Но учените не престават да търсят къде е този рай (т.е. този толкова малък район), който според генетичните проучвания може да е запазил хората. А дали в това ще има намеса на извънземни или същества от друго измерение на нашата планета, това е различен въпрос, отсичат учените.

Уфолозите пък твърдят, че преди 9000 до 8000 века е имало наистина благоприятни условия в този район и там са идвали извънземни, които са помогнали на еволюцията. Може да е било от користни цели, като раса от роби, която да обслужва и добива полезни изкопаеми. Но може и да е някакъв научен експеримент.