К ъса подстрижка, съобразена с чертите на лицето, дълга и добре оформена брада, подходяща ежедневна грижа и месечна поддръжка – това е рецептата за красива визия при представителите на силния пол, които през 2025 година ще се доверят на тенденциите, диктувани от Изтока.
“Основно ще се търси така нареченият buzz cut, т.е. много къса подстрижка. И през следващите месеци това ще остане водещ избор, въпреки че все по-често се наблюдава интерес към дългите коси”, коментира пред “Телеграф” Александър Петров, практикуващ барбер.
Номер
Най-предпочитаният избор е подстрижка трети номер. Така фризурата остава къса и в съответствие в модната вълна. “За мен е важно прическата да е съобразена с тена на лицето, формата и чертите. Често се случва хитова тенденция да “погълне” част от по-младите мъже. Мнозина от тях не се замислят за крайния резултат, а държат на бърза промяна. Важно е също така цветът на косата, дължината, преливките или по-особените желания да бъдат съобразени с личните представи за вкус и красота на клиента. Понякога е добре да създаваш тенденция вместо сляпо да се доверяваш на вече наложената рамка”, споделя още Александър.
Така нареченият фейд, а именно преливането на дължините, се оказва ключовият момент за добре изглеждащия мачо. Една от най-често срещаните грешки при коафьорите е да не премахнат забележими линии, важно е обаче да се отбележи, че някои от отсечените дължини могат да са желан ефект.
Състав
Комбинацията за сексапил и мъжественост се дължи на брадата. От 2020 година насам се наблюдава бум по отношение на дългите бради, добре оформени или оставени небрежни по дължината. “Тук отново стои въпросът – какво казват специалистите и какво би възприел като промяна. Младежите на възраст 15-20 години търсят начин да изглеждат идея по-строги. Техният начин е наличието на брада. За никого не е тайна, че брадата изисква същата поддръжка, а дори и по-специална. Препоръчително е да се използват продукти от висок клас както при ежедневната грижа, превърнала се в рутина, така и при месечната. Броят посещения при барбер в рамките на тридесет дни е между 1-3 пъти, като отново това зависи от вида на прическата, брадата и скоростта на растеж. За продуктите – в списъка задължителни попадат качественият шампоан, балсам, подбран по показателите си за типа коса и скалп. При брадата – олио, специален шампоан, по желание парфюм и пр. Някои от продуктите имат в състава си колаген, отразяващ се благоприятно”, казва още Александър Петров. “Поддръжката включва още редовно измиване, ресане и използване на продукти, които омекотяват косъма”, допълва той.
Плавна преливка в бизнеса
Визията на хиляди мъже е съобразена с работното място, длъжността, която изпълняват и кръга, който ги заобикаля. Въпреки че все по-често хората се опитват да толерират различния, нестандартен и дори екстравагантен вид, определени позиции като директор на фирма, управител и пр. не го позволяват, или поне не го препоръчват. Правилният ход от страна на прохождащите бизнесмени, както и на вече наложилите се, е плавната преливка от първи към трети номер. Изчистено, семпло и елегантно, точно това издава коафьорското решение, попадащо под светлините на прожекторите.
*Автор: Стефани Атанасова