0

Н овата мрежа Threads от компанията собственик на Facebook и Instagram, която цели да конкурира Twitter, постигна огромен успех в регистрацията на нови потребители веднага след старта си, но има проблем със задържането им, съобщи Fortune.

Проучване от сайта за проследяване на данни SimilarWeb установява, че броят на ежедневните активни потребители е спаднал от 49 милиона първата седмица след пускането на мрежата до 23,6 милиона, което означава, че хората, които са побързали да се регистрират, не се връщат редовно и не ползват активно мрежата.

Тенденция

Това обаче не тревожи главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг, който в понеделник изрази своя оптимизъм за платформата Threads. „Ранният растеж, който регистрирахме, беше абсолютно впечатляващ. Винаги е било ясно, че част от тези хора са минали само да пробват. По-важното е, че десетки милиони хора продължават да се връщат всеки ден“, написа той в публикация в новата мрежа. „Това е много повече отколкото очаквахме. Фокусът ни оттук нататък е да засилваме задържането и завръщането. Ще отнеме време да се стабилизираме, но след като го постигнем, ще се съсредоточим и върху разрастването на общността. Почвали сме много такива проекти (Facebook, Instagram, Stories, Reels и т.н.) и знам, че Threads също е на добър път“, добавя шефът на Meta.

Числа

Данните от SimilarWeb са взети въз основа на използването на Android, което според организацията е по-лесно за проследяване от iOS. Числата от Apple ще бъдат публикувани през следващите седмици. С 23,6 милиона активни потребители аудиторията на Threads е около 22% от размера на тази на Twitter. Ежедневното използване на приложението e било средно 21 минути към 7 юли. До 14 юли обаче това е намаляло до около шест минути.

Функции

„На Threads все още й липсват много основни функции и тя все още не е предложила убедителни причини за често ползване или още повече масово преминаване от Twitter“, пише Fortune. Същевременно се оказва обаче, че задържането на потребителите на Twitter също намалява, отбелязва SimilarWeb. Данните сочат, че броят на новите потребители, които продължават да го използват редовно, спада от 19% през май 2022 г. на 16% през май тази година.