0

У частието на Никол Кидман в новата екранизация на романа „Нежна песен“ предвещава успех по добре позната схема. Австралийската актриса вече е показала, че се справя впечатляващо с роли в психологически трилъри. Последното й звездно телевизионно участие беше именно в сериал на НВО – „Отмяната“ от 2020 г., припомни БТА. Там Кидман влезе в ролята на интелигентна и заслепена жена, която е принудена да приеме, че съпругът й е психопат.

За разлика от романа на Корлиц, „Нежна песен“ (носител на награда „Гонкур“ през 2016 г.) на френската писателка от марокански произход Лейла Слимани не предлага нито загадка, нито изход за героите, чийто свят се срива. Книгата на Слимани е преведена в цял свят – включително и на български език, и е продадена в милиони екземпляри. За своя сюжет – убийство на две малки деца, извършено от бавачката, авторката използва действителен случай в Ню Йорк. Романът вече има една киноадаптация от 2019 г. под режисурата на Люси Борлето с участието на Карин Виар, Лейла Бехти и Антоан Рейнар.

Подобно на романа, френската киноверсия предлага една почти камерна визия към живота на семейство, решило да се довери на съвършено непознат човек.

Истинското убийство в Ню Йорк, дало подтик за написването на романа, е извършено от представителка на емигрантско малцинство. Слимани пренася историята си в Париж, но обръща етническата принадлежност на героите. Работещите, „привилегировани“ родители са от марокански произход. Идеалната бавачка, наета от тях, е французойка. Зрителят може да очаква, че в тази продукция на НВО Никол Кидман няма да играе невинна и подведена жена. Носителката на „Оскар“ е от същия физически тип като френската актриса Катрин Виар, която играе бавачката. Голямата „находка“ на писателката Лейла Слимани е да изостави обичайната схема, в която бавачката е от непрестижна, непривлекателна общност.

Авторите на бъдещия сериал трябва да се справят с тежка задача – да екранизират в няколко епизода един от най-успешните, но и плашещи романи от последните години, сравним с класическия „Колекционерът“ на Джон Фаулз от 1963 г. (екранизиран през 1965 г. под режисурата на Уилям Уайлър).