0

Според съвременните тенденции Peugeot Expert, Citroen Jumpy и Toyota ProAce са натъпкани с модерни системи за сигурност и комфорт. На борда им има система за автоматично спиране при скорост до 30 км/ч, вградени индикатори за наличието на автомобили в мъртвите зони, поставени в страничните огледала, камера за обратно виждане с дисплей в централното огледало и др. Новият 7-инчов сензорен екран може да контролира всички медийни функции, телефона и навигацията. Той разполага със сензорен дисплей, който просто трябва да се докосва с върха на пръстите. Има и функция Mirror Screen, която позволява да се използват безопасно приложенията от смартфон върху екрана. Функцията се предлага с двете технологии - Apple CarPlay и MirrorLink.

На борда им има система за автоматично спиране при скорост до 30 км/ч.

Новото поколение сензорна триизмерна навигационна система е свързана в реално време и се управлява чрез гласови команди или чрез докосване на сензорния екран. Навигационната система е свързана с услуги като TomTom Traffic, която дава информация за трафика в реално време, локализиране и цените на бензиностанции и паркинги, информация за времето и локално търсене на точки. Потребителите също така ще оценят и опцията, която уведомява визуално и звуково за аварийно опасни райони по пътя.

Новият 7-инчов сензорен екран може да контролира всички медийни функции, телефона и навигацията.

Цветният Head-up дисплей позволява на водача да наблюдава пътя, без да губи от очи изписваната върху прозрачен екран информация от съществено значение за управлението на автомобила, като например моментна и препоръчвана скорост. Системата за автоматично превключване на светлините извършва смяна на дълги и къси светлини в зависимост от трафика, когато бъдат открити автомобили. Системата е активна през нощта от 25 км/ч и се деактивира под 15 км/ч.

Цветният Head-up дисплей позволява на водача да наблюдава пътя и да следи важна информация върху прозрачен екран.

Новите модели разполагат с усъвършенствана система за контрол на сцеплението Grip Control, която оптимизира задвижващата способност на предните колела в зависимост от вида на терена. Тя може да бъде свързана с увеличен полезен товар, повдигане на окачването с 20 мм и протектор под двигателя, като по този начин се увеличава задвижващата способност на новия модел на труден терен като работни площадки, пътеки или черни пътища.

Образът на камерата за обратно виждане се показва във вътрешното огледалото за обратно виждане.

Функцията „Свободни ръце” е достъпна не само за мобилни телефони, но също така и за плъзгащите се врати. В праговете под тях и в задния надвес са интегрирани сензори и ако ключът е в джоба на водача, той просто може да протегне един крак под дъното и вратата ще се отвори с помощта на електрическо задвижване. Функцията е много удобна при товарене на тежки предмети.

Японците от Toyota са участвали пълноценно в разработката на новите модели.

Двигателната гама за Peugeot Expert, Citroen Jumpy и Toyota ProAce включва 1,6-литрови турбодизелови мотори BlueHDi с мощност 95 или 115 к.с. и 2,0-литрови турбодизелови агрегати със 120, 150 или 180 к.с. Всички отговарят на екологичните норми Евро 6, а заявеният среден разход на гориво е в рамките от 5,1 до 6,1 л/100 км. Версията с мощност 95 к.с. и 210 Нм е оборудвана с 5-степенна механична скоростна кутия или 6-степенна автоматизирана трансмисия. Вариантите с мощност от 115 до 150 к.с. са съчетани с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а топ версията със 180 к.с. и 400 Нм е сдвоена с 6-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin. Като опция се предлага и задвижване 4x4.

Системата за контрол на сцеплението Grip Control оптимизира задвижването в тежък терен.

Каквото и да е състоянието на пътищата, новите модели Peugeot Expert, Citroen Jumpy и Toyota ProAce осигуряват комфорт на най-високо ниво, благодарение на ходовата си част, която осигурява прецизно управление и отличен комфорт на возене. Предното окачване е с усилен мост Pseudo McPherson със стабилизиращи щанги против напречен наклон, а новият наклонен заден мост е с диагонално разположени триъгълни рамене. Новите лекотоварни автомобили разполагат с ресори с променлива твърдост и с регулируеми амортисьори в зависимост от товара, както и пасивна система, която позволява различна амортизация в зависимост от клиренса на калата. Комбинацията от тези два нови вида мостове осигурява оптимално отношение между пътно поведение и комфорт, както когато автомобилите са натоварени, така и когато са празни.