0

Volkswagen Polo е един от най-успешните модели от B-сегмента. От 1975 г. досега от него са произведени над 14 милиона автомобила от пет поколения. През есента на миналата година на автосалона във Франкфурт беше представено изцяло новото шесто поколение на Volkswagen Polo. Новият хечбек е пораснал значително, изграден е на модулната платформа MQB-A0 и се предлага само във версия с 5 врати. Дължината му е достигнала 4,05 метра, междуосието е увеличено до 2,56 метра, а широчината е набъбнала до 1,75 метра. Само височината е намалена до 1,46 метра. С тези габарити новото Polo е голямо почти колкото четвъртото издание на Golf, но го превъзхожда по отношение на пространството за водача, пътниците и багажа.

На покрива има малък спойлер, задните светлини са с оригинална форма, а в бронята е интегриран дефузьор.

Новият модел е по-лек от предшественика си и тежи 1105 кг в базовата версия, а твърдостта на каросерията е увеличена с 30%. Дизайнът е станал по-солиден и по-елегантен, в стила на новите модели на марката. Предното стъкло е с по-голям наклон, профилните стени са украсени с щамповани линии, а арките на колелата са по-изпъкнали. В предната част на Polo изпъква тясната решетка, съчетана с продълговати фарове и LED светлини. На покрива има малък спойлер, задните светлини са в двата края на каросерията, а в бронята е интегриран дефузьор.

Воланът е плосък отдолу, пред водача има 11,7-инчов дисплей, а на централния панел е 8-инчовият екран.

Влизайки в салона на новото Polo, водачът е посрещнат от приятните на вид и допир материали и пластмаси. Предлага се избор между ярки младежки вложки в цвета на каросерията или строги черни лакирани детайли. Предният панел се е променил и сега тук преобладават хоризонтални линии. Воланът с три спици е плосък отдолу. В базовата версия са поставени традиционните големи циферблати на приборите, но срещу доплащане за първи път се предлага и цифров инструментален панел с 11,7-инчов дисплей. Централният панел е леко обърнат към водача. В горната му част е поставен сензорният екран на мултимедийната система, който в зависимост от нивото на оборудването е с диагонал 6,5 или 8 инча. Бутоните за аудиосистемата и регулаторите за климатика са по-малко, но са големи и рационално подредени. Под тях има ниша с USB-конектор и опционално безжично зареждане на смартфони.

Предните седалки са удобни за хора с всякакво телосложение, като имат леко изразени странични опори.

Воланът се настройва във височина и в дълбочина, а седалката на водача се регулира в широк интервал. Предните седалки на Polo са удобни, като имат леко изразени странични опори. Обзорът във всички посоки е добър. Срещу доплащане можете да поръчате плъзгащ се подлакътник с отделение за вещи в него. Увеличеният размер на колата се е отразил положително на вътрешното пространство. На втория ред седалки има повече място за краката и над главите от предшественика, а интериорът е станал по-широк в областта на раменете. Обемът на багажника е нараснал до 351 литра, което е един от най-добрите показатели в класа. Със сгънати задни седалки той достига до 1125 литра и може да побере много багаж.

Новото Polo е голямо почти колкото четвъртото поколение на Golf, но го превъзхожда по пространство.

Базовата версия Trendline на новия Volkswagen Polo е оборудвана с предни електрически прозорци, климатик, Bluetooth връзка, ограничител на скоростта, 6 въздушни възглавници, стабилизираща система и автоматична спирачка. В най-скъпата версия Highline е добавен частичен  кожен пакет, 15-инчови лети джанти, парктроник и система за следене на умората на водача. Сред опциите се появиха система за безключов достъп, адаптивен круиз контрол с режим за задръствания и технология за наблюдение на „слепите” зони. В специалното издание Beats, новото Polo е получило съвременна озвучителна система, осигуряваща перфектен саунд.

Polo е представено на пазара и в специалното издание Beats със съвременна озвучителна система.

Първоначално Volkswagen Polo се предлага с 1,0-литрови 3-цилиндрови бензинови двигатели, като атмосферният е с мощност 75 к.с., а турбо версиите са с 95 и 115 к.с. За пръв път за новото Polo се предлага и двигател на природен газ – 1.0 TGI с 90 к.с. Порасналият хечбек върви чудесно с турбомотора 1.0 TSI със 115 к.с., в комбинация със 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител. Той има пъргав характер и се развърта бързо. На ниските обороти има едва забележима турбо дупка, но в средния диапазон двигателят се представя перфектно. Максималният въртящ момент от 200 Нм е наличен в широкия интервал от 2000 до 3500 об/мин.

Предното стъкло е наклонено, стените са украсени с щамповани линии, а арките на колелата са по-изпъкнали.

С този двигател Volkswagen Polo ускорява от място до 100 км/ч за 9,5 секунди и развива максимална скорост 200 км/ч. В същото време агрегатът е икономичен и в града разходът на гориво е 5,7 л/100 км, а на извън него – 4,3 л/100 км. Още по-добра динамика ще бъде осигурена от 1,5-литровия турбодвигател с мощност 150 к.с., който ще се появи по-нататък през годината. Най-мощният двигател 2.0 TSI ще се предлага във Volkswagen Polo GTI и ще развива 192 к.с. За почитателите на дизела се предлага 1,6-литров турбодизелов мотор във варианти с мощност 95 и 115 к.с. Атмосферните двигатели са комбинирани с 5-степенна механична скоростна кутия, турбо моторите са съчетани стандартно с 6-степенна ръчна трансмисия, а като опция се предлага 7-степенната роботизирана автоматична кутия DSG с двоен съединител.

Системата за автономно паркиране сама върти волана и намества колата в намереното свободно място.

Шофирането на шестото поколение на Volkswagen Polo е истинско удоволствие. Новото кормилно управление с електромеханичен усилвател е още по-прецизно и точно. Автомобилът реагира бързо и точно на командите на водача, а разширената следа и пониженият център на тежестта са допринесли за значително по-стабилното пътно поведение на хечбека при високи скорости и в остри завои. Управлението и динамиката оставят много приятни впечатления дори при ежедневните пътувания. В града Polo с автоматик реагира много бързо на желанието на водача да стартира при зеления сигнал на светофара, а в спортен режим спринтира динамично с по-дрезгав тембър на мотора, който работи на малко по-високи обороти. Окачването филтрира много добре неравностите и дупките, така че новото Polo вози доста плавно и гладко по кърпените асфалтови участъци и по павета с пропадания и издутини.

1,0-литровият турбомотор със 115 к.с. в комбинация със 7-степенния автоматик тегли чудесно новото Polo.

За първи път в новото Polo срещу допълнително заплащане се предлагат адаптивни амортисьори, които правят пътуването още по-комфортно. Ако автомобилът започне да поднася в завой, светкавично се намесва стандартната стабилизираща система ESP. Благодарение на подобрената шумоизолация, Volkswagen Polo е един от най-тихите в своя клас. Шестото поколение на Polo излиза на пазара с множество електронни системи за асистенция на водача, които по-рано се срещаха само в по-големите модели на Volkswagen. Новото Polo е оборудвано със система за активно следене на дистанцията и автоматично спиране при опасност, система за предупреждение за наличие на опасност в мъртвите зони, автоматичен круиз контрол, предни LED светлини. Хечбекът се предлага само във версия с 5 врати.

Polo е оборудвано със система за активно следене на дистанцията и автоматично спиране при опасност.

Volkswagen Polo 1.0 TSI 7DSG

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична скоростна кутия

115 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на гориво

109 г/км емисии на СО2

33 320 лева цена на модела Comfortline