0

З а последните 26 години Renault Megane се превърна в синоним на компактния хечбек, който е част от гамата със своите четири различни поколения. Новото пето поколение на Renault Megane дебютира на автосалона в Мюнхен. Новият Megane с допълнение към името E-TECH Electric вече не е хечбек от С-сегмента, а компактен изцяло електрически кросоувър. Новият модел успява да направи електромобила достъпен, без да прави компромис с ефективността и удоволствието от шофирането.

За последните 26 години Renault Megane се превърна в синоним на компактния хечбек, който е част от гамата със своите четири различни поколения. Новото пето поколение на Renault Megane дебютира на автосалона в Мюнхен. Новият Megane с допълнение към името E-TECH Electric вече не е хечбек от С-сегмента, а компактен изцяло електрически кросоувър. Новият модел успява да направи електромобила достъпен, без да прави компромис с ефективността и удоволствието от шофирането.

Новото Renault Megane E-TECH Electric е изградено на новата платформа CMF-EV и предлага компактни размери отвън, голям простор отвътре, динамично пътно поведение и директно, но прецизно управление. Новото поколение представя нови атрактивни характеристики, като вълнуващ дизайн, оптимално съотношение на външни размери към пространство в купето, голям багажник, удоволствие от шофирането и всички обичайни предимства на електрически автомобил. Новият Megane E-TECH Electric ще се произвежда в завода на Renault в Дуе, намиращ се в северната част на Франция, разположен точно в сърцето на пазарното търсене.

Новото Renault Megane E-TECH Electric е с удължено междуосие от 2,70 метра при обща дължина 4,21 метра и намален заден надвес, а височината от 1,50 метра е запазена. Батерията е тънка само 110 мм, което позволява на дизайнерите да усъвършенстват външните пропорции, като увеличат вътрешното пространство на автомобила и понижат центъра на тежестта за по-забавно и вълнуващо шофиране.

Новото Renault Megane E-TECH Electric изпъква с емоционален и технологичен дизайн, като става първият модел, който носи новото лого на марката. Моделът стъпва на големи 20-инчови колела, в долната част на каросерията и в арките на колелата има защитни панели, а линията на прозорците е висока. Скосената линия на покрива, широките следи и прибиращите се дръжки на вратите създават усещането за купе. Запазените пропорции напомнят за традиционните модели тип хечбек.

Новият Megane E-TECH Electric ще се предлага в шест елегантни екстериорни цвята, както и с възможност покривът и колоните да бъдат в контрастни цветове. Моделът ще се предлага стандартно с 18-инчови джанти за първото ниво на оборудване, а като опция има избор между два модела 20-инчови и два модела 18-инчови джанти с новото лого на Renault в центъра. Каросерията включва прибиращи се дръжки на вратите, които се откриват автоматично и се връщат на място след 2 минути престой, когато колата започне да се движи напред или при заключване на вратите.

В интериора на Renault Megane E-TECH Electric са поставени нов 12,3-инчов екран на таблото и 12-инчов сензорен дисплей на централната конзола за мултимедията, който в първото ниво на оборудване е 9-инчов. Софтуерът е разработен от Google и интегрира всички налични в смартфона или таблета функции, превръщайки новия Mеgane E-TECH Electric в интуитивно изживяване, напълно интегриран в дигиталната система на своя потребител.

Може да се използва и като таблет, с кратко докосване, дълго докосване, превъртане, с един пръст, с няколко пръста за свиване, увеличаване и т.н., или чрез използване на софтуера за гласово разпознаване. Системата получава и показва известия и ви позволява лесно да се разхождате между различните менюта.

За задвижването на новото Renault Mеgane E-TECH Electric се използва изцяло нов двигател, който се произвежда в завода в Клеон, Франция. Агрегатът представлява електрически възбуден синхронен мотор и тежи само 145 кг. За новия Mеgane E-TECH Electric електромоторът се предлага в два варианта - с мощност 96 кВт (130 к.с.) и 250 Нм въртящ момент и 160 кВт (218 к.с.) и 300 Нм. Изцяло електрическият автомобил има моментален спринт и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 7,4 секунди.

Освен нов силов агрегат, новият Mеgane E-TECH Electric има и чисто нова батерия с тегло 395 кг, проектирана да се интегрира перфектно в платформата CMF-EV. С дължина 110 мм и височина от едва 18 мм, тя е най-тънката на пазара и улеснява поместването в платформата, оставяйки повече място за дизайна и пространството.

Новият Mеgane E-TECH Electric предлага избор от два капацитета на батерията – с 40 кВтч за пробег от 300 км и с 60 кВч за пробег до 470 км по цикъла WLTP. И в двата случая размерите на батерията остават непроменени и идват с 8-годишна гаранция. В този интервал те ще бъдат заменени безплатно, ако капацитетът им падне под 70% от номиналния. Консумацията на енергия е 12,8 кВч на 100 км.

Новото Renault Mеgane E-TECH Electric е съвместимо с цялата инфраструктура за зареждане с променлив ток, от домашен контакт до обществена зарядна станция, възстановявайки до 160 км в рамките на 1 час. В зависимост от версията, моделът може да бъде съвместим и с инфраструктури за зареждане с постоянен ток до 130 кВт, като например станции за бързо зареждане по магистрали. При използване на станция за бързо зареждане с капацитет 130 кВт, новият Mеgane E-TECH Electric възстановява до 300 км пробег по WLPT за 30 минути.

В оборудването на новото Renault Mеgane E-TECH Electric са включени 26 системи в помощ на водача, които се грижат за по-лесното шофиране, паркиране и безопасност. Те поставят електромобила на върха в неговия клас по отношение на комфорта на водача и безопасността на пътниците и другите участници в движението.