0

Марката Volvo стана световно известна преди всичко благодарение на своите седани и комбита, отличаващи се с най-високи нива на сигурност и безопасност. Новият шведски флагман S90 продължава развитието към крайната цел на Volvo, а именно през 2020 година да няма загинал или тежко ранен човек в нов автомобил Volvo, както и да няма пострадали пешеходци и велосипедисти от удар с автомобил на марката. Затова в новото Volvo S90 отново е обърнато огромно внимание на безопасността и за първи път в света се въвежда допълнителната функция на асистиращата система City Safety с детектор за откриване на големи животни като лосове или коне, независимо дали е нощ или ден. Свръхсъвременната технологията предлага интуитивно предупреждение и при необходимост сама задейства спирачките на колата за да избегне сблъсък. Функцията е особено полезна за държавите, в които има много диви животни, тъй като те често излизат внезапно на пътя и предизвикват катастрофи.

Асистиращата система City Safety с детектор за откриване на лосове работи независимо дали е нощ или ден.

Освен новата система, серийното оборудване на Volvo S90 включва още много технологии за сигурност. На борда работят система за наблюдение на пътното платно на движение пред автомобила, система за следене на умората на водача, система разпознаваща пътните знаци и асистент за автоматично намаляване на скоростта и спиране с режим за преминаване през кръгово движение. Допълнителното оборудване предлага автопилот за самопаркиране, камери за 360-градусов кръгов обзор и адаптивен круйз-контрол с функция за движение в задръствания. Новото Volvo S90 е оборудвано с модерен асистент за полуавтономно управление, който подава нежни импулси на кормилната система, за да задържа колата в рамките на хоризонталната маркировка до скорост приблизително 130 км/ч на магистралата и вече няма нужда да следва друг автомобил, както това се налагаше в предишното поколение на системата.

Във външния вид се отличават елегантната хромирана решетка и Т-образните дневни светлини.

Новото Volvo S90 представлява гигантска стъпка напред за шведската компания. С премиерата на новото S90 марката Volvo демонстрира ясно намерението си да размести пластовете в премиум сегмента на седаните със своята изпъкваща лимузина. Новото Volvo S90 е оборудвано с множество нови технологии, вариращи от свръхмодерни системи за безопасност до приложения и услуги, базирани на информационни облаци, което е поредното доказателство за успешната трансформация на шведската марката.

Отзад доста оригинално изглеждат С-образните светлини, които отличават лимузината.

Новото Volvo S90 е изградено на последната модулна платформа, която се използва от всъдехода XC90. Седанът е с дължина 4,96 м, широчина 1,89 м и височина – 1,44 м, а междуосието му е 2,94 м. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28, а пътният просвет е 152 мм. Във външния дизайн преобладават елегантните овални форми. Седанът има аркообразна форма на покрива и висока линия на прозорците. Хромираната радиаторна решетка и Т-образните дневни светлини в светодиодните фарове са познати от XC90. Праговете са украсени с хром, а отзад изпъкват двете сребристи правоъгълни накрайници на изпускателната система. В задната част много оригинално изглеждат С-образните светлини, които отличават лимузината през нощта.

В луксозния салон е поставен 9,5-инчов вертикален сензорен екран на мултимедийната система.

В луксозния интериор на новото S90 веднага се усеща топлината на скандинавския уют, като за тапицериите на салона са съчетани кожа и тиково дърво. Воланът с три спици е познат от Volvo XC90, а показанията на приборите са изведени на 12,3-инчов дисплей и могат да се прожектират на предното стъкло. На цялата централна конзола е разпънат 9,5-инчов вертикален сензорен екран на мултимедийната система, която има навигация, свързва се с Интернет, с мобилни устройства и има различни развлекателни функции. Предните седалки са разделени от високия тунел на трансмисията. Отзад пространството за пътниците е много щедро. Обемът на багажника е 500 литра.

На комфортните задни седалки пространството за пътниците е много щедро.

Новото Volvo S90 ще се предлага с два бензинови и два дизелови двигателя, а също така и като хибрид. Бензиновите са 2,0-литрови 4-цилиндрови с турбокомпресор – Т5 с мощност 254 к.с. и Т6 със запас от 320 к.с., като при втория освен турбина е поставен и механичен компресор. По-мощният T6 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди и харчи 7,3 л/100 км в комбиниран цикъл. Двата турбодизелови мотора също са 2,0-литрови 4-цилиндрови агрегати – D4 с мощност 190 к.с. и 400 Нм, и D5 с 235 к.с. и 480 Нм. Volvo S90 D4 харчи едва 4,1 л/100 км в комбиниран цикъл, а D5 консумира 5,1 л/100 км.

Хибридът S90 T8 Twin Engine се задвижва от бензинов двигател и електромотор, захранван от литиево-йонна батерия и може да измине 45 км само на ток.

Хибридът Volvo S90 T8 Twin Engine се задвижва от 2,0-литров турбобензинов двигател с 320 к.с. и електромотор с мощност 65 кВт, захранван от литиево-йонна батерия. Сумарната мощност на хибридната система е 407 к.с. и 640 Нм въртящ момент, а разходът на гориво комбиниран цикъл е едва 1,9 л/100 км. Седанът може да измине 45 км само на ток. Всички двигатели са съчетани с 8-степенна автоматична трансмисия, а по-малките мотори могат да се комбинират и с 6-степенна механична скоростна кутия. В списъка с опции има пневматично въздушно окачване и двойно задвижване 4х4.

Както и Volvo XC90, седанът S90 е построен върху новата платформа SPA, като отпред е с независимо окачване и двойни носачи, а отзад е многораменно с композитни ресори. За пълното спиране от 100 км/ч новото Volvo S90 се нуждае от разстояние 35 м.

Новото Volvo S90 ще бъде представено пред публиката през януари на автомобилното изложение в Детройт. Производството ще се извършва в завода в Гьотеборг от май 2016 година и скоро след това флагманският седан ще влезе в продажба и в Европа.

Volvo S90 Т6 AWD

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

320 к.с. максимална мощност при 5700 об/мин

400 Нм въртящ момент при 2200-5400 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,3 л/100 км среден разход на бензин

169 г/км емисии на СО2