0

П рез 1991 година компактният модел Opel Kadett се пенсионира и на негово място в гамата на марката идва Opel Astra. Заедно със своя предшественик и повече от всеки друг модел, Opel Astra се превръща в носител на промяната за марката Opel, носейки важни послания от производителя към останалия свят.

След пет поколения и почти 15 милиона продадени автомобили, Opel Astra стана на 30 години и продължава да бъде пионер в иновациите и създател на нови технологични решения в компактния клас, като ги превръща достъпни за широката публика. Сред тях са динамично пътно поведение, вълнуващо усещане зад волана и германска инженерна прецизност.

През 1991 година компактният модел Opel Kadett се пенсионира и на негово място в гамата на марката идва Opel Astra. Заедно със своя предшественик и повече от всеки друг модел, Opel Astra се превръща в носител на промяната за марката Opel, носейки важни послания от производителя към останалия свят.

След пет поколения и почти 15 милиона продадени автомобили, Opel Astra стана на 30 години и продължава да бъде пионер в иновациите и създател на нови технологични решения в компактния клас, като ги превръща достъпни за широката публика. Сред тях са динамично пътно поведение, вълнуващо усещане зад волана и германска инженерна прецизност.

Opel Astra дебютира през 1991 година и става най-продаваният модел на марката

Когато Opel Astra прави своя световен дебют през 1991 година, светът е в преломен момент и новото поколение на компактния модел на Opel изцяло поема духа на промяната. Той сменя името си на Astra, което заимства от версията на модела на британската марка Vauxhall, въвеждайки при това различни нови технологии за безопасност, като системата за вторично опъване на предните колани. Развойната му дейност е фокусирана върху съчетанието от модерен дизайн и по-обширно вътрешно пространство, повишен комфорт и по-силно ударение върху опазването на околната среда.

Известен с вътрешно фирменото наименование Astra F, моделът предлага активни предпазни колани на предните седалки с устройства за притягане и възможност за регулиране на коланите по височина, седалки с мерки против гмуркане под предпазния колан и защита от страничен удар с двойни тръбни елементи във вратите.

За първи път всички двигатели са оборудвани с каталитични конвертори. Клиентите оценяват по достойнство тези качества, като с продажби от 4,13 милиона броя в периода от 1991 до 1997 година Astra F се превръща в най-продавания модел на марката, какъвто остава и до днес.

Opel Astra G през 1997 година идва с галванизация на купето

Ненадминатият успех на Astra F прави следването му предизвикателство, поради което при следващото поколение Opel разширява хоризонтите си в търсене на вдъхновение. Новата Astra G идва през 1997 година с динамичен силует в стила на спортните купета. От самото начало моделът се предлага като хечбек с 3 и с 5 врати, и като комби Caravan.

По-късно към гамата се прибавят седан, купе и кабриолет. Оригиналният дизайн, динамичната ходова част и технологията на задвижване, както и близо двойното увеличение на устойчивостта на каросерията на огъване и усукване в сравнение с предходния модел са само някои от характеристиките на изцяло новото, второ поколение на Opel Astra.

Цялостното  покритие на каросерията чрез галванизация на новия модел играе ключова роля в намаляването на обезценяването и запазването на стойността на автомобила при повторна продажба. Мерките за повишаване на активната безопасност са разширени с увеличаването с 30% на светлинния поток от предните светлини с прозрачни стъкла и халогенни осветителни тела H7, както и с изцяло реконструираната ходова част.

Моделът съчетава комфорта на возене с динамично и сигурно поведение на пътя дори при високо натоварване. Междуосието е увеличено с около 10 сантиметра, давайки възможност за разширяване на вътрешния простор и преди всичко на пространството за краката на пътниците на задните седалки и на багажния обем, който вече достига 370 литра.

Opel Astra H през 2004 година предлага 7 варианта на каросерията

Третото поколение на Opel Astra дебютира през месец март 2004 година и впечатлява със своя прогресивен дизайн, високи динамични характеристики и множество технологични нововъведения, спечелвайки веднага множество сравнителни тестове в специализираните автомобилни издания.

Сред технологичните акценти при Astra H са адаптивната система на ходовата част с електронно безстепенно управление на работата на амортисьорите, които до този момент се предлагат само в автомобилите от луксозния клас и при скъпите спортни модели, както и с адаптивната система на предните светлини с динамично насочване в завой.

Astra H се отличава и с висока степен на безопасност и се нарежда сред най-сигурните автомобили в компактния клас. С гамата от 12 двигателя с мощност в диапазона от 90 до 240 к.с. и седемте варианта на каросерията, Astra H наистина предоставя невероятна възможност за индивидуален избор и е продадената в тираж над 2,7 милиона екземпляра.

Opel Astra J дебютира през 2009 година като дизайнерски шедьовър

При четвъртото поколение Opel пропуска буквата I за да избегне объркване с числото 1. Така през 2009 година се появява Astra J, която не само се превръща във въплъщение на стилистичната философия на марката, но предлага на водача и пътниците и множество авангардни технологични решения, които вече са дали своя решителен принос за успеха на бестселъра в средния клас Opel Insignia, пренасяйки ги за първи път в компактния клас.

Благодарение на предните светлини AFL+, Astra може да наднича зад ъглите, а системата с предна камера Opel Eye не само разпознава пътните знаци, но предупреждава водачите при поява на риск от непреднамерено напускане на лентата за движение. С новата си ходова част, която може да бъде надградена с адаптивната технология, това поколение на Astra може да прояви в пълна степен своите динамични таланти.

Новата конструкция на задния мост от своя страна гарантира удоволствие на пътя, подобрено поведение и максимален комфорт благодарение на механизма на Уат, спомагащ за подобряване на контрола върху траекторията на колелата.

Водачите на Astra могат да разчитат и на новото поколение предни седалки, разработени съгласно последните открития в областта на безопасната ергономия и наградени със знак за качество от независимата организация на медицинските специалисти в областта на здравето на гърба AGR.

Opel Astra K става „Автомобил на годината 2016 в Европа”

Петото поколение на Opel Astra дебютира през 2015 година и благодарение на двигателите от ново поколение, по-ниското тегло, по-просторния интериор и по-добрата енергийна ефективност, Opel Astra K се превърна в качествен скок в развитието на модела и заслужено получи наградата „Автомобил на годината 2016 в Европа“.

Автомобилът се предлага като хечбек и като просторно комби Sports Tourer. Astra K се отличава и с новата си светлинна технология. Това е първия автомобил, в компактния клас, в който се въвежда изцяло LED матричната технология, дотогава използвана само при луксозните модели.

Новото поколение системи за подпомагане на водача вече включва системите за разпознаване на пътните знаци, за поддържане на пътната лента с предупреждение за непреднамерено напускане на лентата, както и индикация за дистанцията до предния автомобил и предупреждение за удар отпред с принудително аварийно спиране.

В допълнение Astra K отново предлага удобството на ергономичните седалки, сертифицирани от AGR, но вече с нова конструкция. Тези предни седалки могат дори да бъдат допълвани с вентилация и функция за масаж.

Opel Astra L идва през 2021 година с електрическо задвижване

Преди броени дни германският автомобилен производител Opel представи новото, шесто поколение на Astra, който носи индекса L. Напълно новата Astra за първи път се представя и с електрическо задвижване. Opel ще предлага новата Astra като Plug-in хибрид в две нива на мощност.

През 2023 г. моделът ще бъде представен и във вариант на напълно електрически автомобил. На разположение са високоефективни дизелови и бензинови турбодвигатели, съчетани с 6-степенни механични или 8-степенни автоматични трансмисии с намалено вътрешно триене.

Освен това новият Opel Astra е стилистичен израз за германската марка. Шестото поколение ще се предлага като хечбек с 5 врати, с модерна визия и по-голямо пространство от предшественика си. Дизайнът е по-динамичен, с изострени обточени форми, изчистен от излишни елементи и с новото лице на марката – Opel Vizor. В интериора на новото поколение Astra е внедрен напълно дигиталния кокпит Pure Panel. Производството на новия Opel Astra ще започне тази есен в Рюселсхайм.