На автомобилното изложение в Женева в началото на март Opel ще представи студията GT Concept, която показва как ще изглеждат спортните коли в бъдеще. Прототипът създава нови тенденции и спира дъха със своите форми. Чистокръвният атлет с разположен зад предния мост двигател и задно предаване е директен потомък на легендарния спортист Opel GT и студията Monza Concept. Спортният автомобил е авангарден, но и пуристичен, изоставяйки всичко, което нарушава чистотата на формите. Новият Opel GT Concept няма врати на дръжките, няма външни огледала или пък чистачки на предното стъкло. Динамична машина с акцент върху шофирането е с червена очертаваща линия, която разделя каросерията визуално и оформя пропорциите.
Ярко изразените червени предни гуми, монтирани върху колела с атрактивен дизайн на ролкови кънки, напомнят за мотоциклета на Opel Motoclub 500, който е авангарден за времето си и с гордост носи двете си червени гуми през 1928 г. Самото име също е директна отправка към оригиналния GT. Новият GT Concept обаче няма много други връзки с миналото. Моделът впечатлява с дългото торпедо, отсъствието на капак на багажника и двата изпускателни накрайника в средата. Големите врати с интегрирани странични прозорци са в основата на плавното преминаване на формите от стъкло в метални повърхности.
Както водачът в Opel GT Concept, така и пътникът до него, имат достъп до неочаквано просторния интериор с докосване на сензорен панел за електрическите врати, интегриран в червената линия на покрива. Дори високите водачи разполагат с достатъчно място вътре. Когато са отворени, вратите потъват значително в предните арки на калниците. Това спестяващо място решение и патентованите закрепващи механизми позволяват постигането на голям ъгъл на отваряне, който е особено важен при паркиране в тесни пространства.
Компактният атлет следователно е оптимизиран специално за градски зони. Две камери монтирани зад арките на калниците осигуряват безопасен обзор при шофиране в тесни улици. Осигурените от тях изображения се показват на два монитора от лявата и дясната страна на кокпита, изразявайки тенденцията, че външните огледала и слепите зони вече си отиват. Предното стъкло преминава в стъклен панорамен покрив позволяващ на пътниците да се наслаждават на шофиране подобно на това в купе със свалящ се панел на покрива.
Предните светлини на Opel GT Concept са с интегрирани мигачи. Благодарение на ултрамодерната прожекционна технология те светят триизмерно. В Opel GT Concept е въведена матричната технология IntelliLux LED, която позволява шофиране на дълги светлини без заслепяване. Дизайнът на предните светлини хармонизира с триизмерния дизайн на задните, правещ новия GT изразителен и през нощта.
Под удължения преден капак се крие двигател, разположен зад предния мост. Центърът на тежестта следователно е нисък и изместен към геометричния център на автомобила, което осигурява спортно пътно поведение и отлична динамика в завои. Opel GT Concept се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с принудително турбо пълнене, базиран на ултрамодерния изцяло алуминиев агрегат използван в моделите Adam, Corsa и Astra. Ефективният високотехнологичен бензинов мотор развива мощност 145 к.с. и максимален въртящ момент 205 Нм в своята спортна версия.
Тягата на тази турбо машина се насочва към задния мост със самоблокиращ диференциал чрез 6-степенна секвенциална трансмисия, управлявана от лостчета на волана. По този начин Opel GT Concept разчита на традиционното задвижване на задния мост, което е толкова ценено от любителите на спортните автомобили. Двуместният модел е с тегло под 1000 килограма. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди и развива максимална скорост 215 км/ч.