0

С лед версиите купе и кабриолет на новото поколение Porsche 911, сега германците добавят и третия уникален вариант на каросерията, който безспорно е най-елегантен и екстравагантен сред триото. Новото спортно Porsche 911 Targa идва точно навреме за лятото, като покривът му може да бъде отворен и затворен само за 19 секунди. Новият модел ще се предлага в две версии 911 Targa 4 и 911 Targa 4S със задвижване на всички колела. Отличителен белег на модела 911 Targa остава неговата напълно автоматизирана покривна система.

След версиите купе и кабриолет на новото поколение Porsche 911, сега германците добавят и третия уникален вариант на каросерията, който безспорно е най-елегантен и екстравагантен сред триото. Новото спортно Porsche 911 Targa идва точно навреме за лятото, като покривът му може да бъде отворен и затворен само за 19 секунди. Новият модел ще се предлага в две версии 911 Targa 4 и 911 Targa 4S със задвижване на всички колела. Отличителен белег на модела 911 Targa остава неговата напълно автоматизирана покривна система.

Точно както при легендарния оригинален модел Targa от 1965 година, иновативната система включва характерен широк ролбар, подвижна част на покрива над предните седалки и обгръщащо задно стъкло. Първото Porsche 911 Targa 2.0 от 1965 година е еталон за изцяло нов тип автомобил. Първоначално рекламиран като безопасен кабриолет с антиролбар, моделът Targa с неговия свалящ се покрив скоро се налага като независима концепция и наистина става икона на красотата и стила. И до днес Porsche 911 Targa продължава да съчетава предимствата на шофирането на кабриолет без покрив с ежедневния комфорт и безопасност на купе със затворен салон.

Новото Porsche 911 Targa се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров боксерен двигател с двоен турбокомпресор, като версията 911 Targa 4 предоставя максимална мощност от 385 к.с. при 6500 об/мин. Максималният въртящ момент от 450 Нм се предоставя в широкия диапазон между 1950 и 5000 об/мин. В комбинация с опционалния пакет Sport Chrono, новото Porsche 911 Targa 4 ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,2 секунди. Двигателят на 911 Targa 4S може да се похвали с мощност 450 к.с. и генерира максимален въртящ момент от 530 Нм между 2300 и 5000 об/мин. Спринтът от място до 100 км/ч отнема само за 3,6 секунди.

Максималната скорост на 911 Targa 4 е 289 км/ч, а при 4S достига 304 км/ч. И двата спортни автомобила са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител PDK и система за задвижване на всички колела като стандартно оборудване. Алтернативно Porsche 911 Targa 4S може да се поръча с новоразработената 7-степенна механична скоростна кутия заедно с пакета Sport Chrono. За първи път е налична системата Porsche InnoDrive, която включва адаптивен темпомат. Благодарение на подобрената функция Smartlift пътният просвет може да бъде програмиран, така че да бъде увеличен за ежедневна употреба. Списъкът с опции се допълва от широка гама за персонализация.

Електронно управляемата система за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management с регулиране на амортисьорите е част от стандартното оборудване на новите модели 911 Targa. Тази система автоматично адаптира характеристиките на амортисьорите спрямо всяка ситуация по отношение на комфорта на шофиране и управлението и има два механично регулируеми режима, Normal и Sport. Системата за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus, която включва електронна блокировка на задния диференциал с напълно променливо разпределение на въртящия момент, е добавена като стандартно оборудване за 911 Targa 4S.

За модела 911 Targa 4 се предлага като опция. Както другите варианти на Porsche 911 от осмо поколение, моделите Targa също са оборудвани стандартно с режим Porsche Wet. Сензори, разположени в корпусите на предните колела, могат да засичат наличието на вода върху пътната настилка и ако бъдат засечени значителни количества, сигнал в кокпита дава препоръка на водача да превключи ръчно на режим Wet. След това задвижването се адаптира спрямо условията, за да гарантира оптимална стабилност при шофиране.

Новият модел Porsche 911 Targa 4 е оборудван с гуми с размер 235/40 ZR, качени на 19-инчови алуминиеви джанти на предната ос и гуми 295/35 ZR на 20-инчови джанти на задната ос. Моделът Porsche 911 Targa 4S е стандартно оборудван с гуми 245/35 ZR на 20-инчови предни джанти и гуми 305/30 ZR на 21-инчовите задни джанти. При Targa 4 намаляването на скоростта се осигурява и при двете оси от 330-милиметрови спирачни дискове с черни 4-бутални моноблокови фиксирани спирачни апарати. Червените на цвят спирачни апарати на Targa 4S имат 6 бутала на предната ос, четири на задната, а дисковете им са с размер 350 мм отпред и отзад. Като опция могат да бъдат поръчани керамични композитни спирачки на Porsche.

Новите модели Porsche 911 Targa ще бъдат пуснати на пазара от август 2020 година. Цените започват от 255 940 лева за 911 Targa 4 и от 286 451 лева за 911 Targa 4S.