С едмото поколение на BMW Серия 5 дебютира през 2016 година и се превърна в един изключително успешен модел за баварците. От модела вече са продадени над 600 000 екземпляра в целия свят. През тази година BMW Серия 5 беше радикално обновено, като популярният модел е усъвършенстван почти във всички детайли. Новото BMW Серия 5 се отличава с всеобхватно модифициран екстериорен дизайн с по-силно присъствие и спортен дух, по-фина и луксозна атмосфера в интериора, повишена ефективност и динамика чрез електрификация на задвижването, актуални иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността.

Седмото поколение на BMW Серия 5 дебютира през 2016 година и се превърна в един изключително успешен модел за баварците. От модела вече са продадени над 600 000 екземпляра в целия свят. През тази година BMW Серия 5 беше радикално обновено, като популярният модел е усъвършенстван почти във всички детайли. Новото BMW Серия 5 се отличава с всеобхватно модифициран екстериорен дизайн с по-силно присъствие и спортен дух, по-фина и луксозна атмосфера в интериора, повишена ефективност и динамика чрез електрификация на задвижването, актуални иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността.

Най-видимата и отличителна промяна в новото BMW Серия 5 е в екстериора, който има по-силно присъствие, благодарение на новите изразителни акценти в дизайна. В предната част веднага правят впечатление оформената по нов начин бъбрековидна радиаторна решетка с увеличена широчина и височина, както и новите LED фарове с по-тесни контури.

Като нова опция се предлагат адаптивни LED фарове с матрична технология. Като опция за всички модели вече се предлагат и новите лазерни светлини. В задната част виждаме новите триизмерно оформени светлини, а в долната част са интегрирани трапецовидните ауспухови накрайници, които вече ще се използват за всички варианти на модела.

В профила на новото BMW Серия 5 изпъкват новите алуминиеви джанти с размер от 18 до 20 инча, като опция за първи път се предлагат 20-инчови алуминиеви спортни джанти с иновативна конструкция, която оптимизира теглото и въздушното съпротивление на автомобила.

Предлагат се и опционални спортни спирачки с лакирани в син или червен цвят спирачни апарати. За новата Серия 5 са предвидени нови цветове на каросерията и опционални лакови покрития, спортен М-пакет с ярки дизайнерски елементи и още специфични акценти.

Промените в интериора на новото BMW Серия 5 не са толкова радикални, колкото във външния вид, но познавачите ще открият прецизно облагородяване на салона с добавянето на фини материи, приятни на допир повърхности и нови технологии. На централната конзола е поставен опционалният 12,3-инчов контролен дисплей, като в серийното оборудване той е вече 10,25-инчов.

Автоматичният климатик е получил разширени функции, а управлението се осъществява от спортен кожен волан с подредени по нов начин мултифункционални бутони. Бутоните за управление на средната конзола вече в гланциран черен цвят. Предлага се нова тапицерия за седалките с перфорации, комфортни седалки и нови спортни мултифункционални М-седалки с оптимизиран комфорт на седене, както и нови интериорни лайстни.

За задвижването на новото BMW Серия 5 са добавени нови варианти на двигатели, а гамата на Plug-in хибридите е разширена до пет модела. Основната версия на седана 518d със 150 к.с. се предлага само със задно задвижване, а повечето модели са налични и с двойно предаване xDrive. Останалите модели са 520i, 530i, 540i и M550i xDrive, както и подобрените 520d, 530d, 540d xDrive и разбира се спортният флагман M5.

Всички турбодизелови двигатели за новото BMW Серия 5 вече са оборудвани с двустепенно каскадно пълнене, което подобрява значително реакцията на педала на газта. Германските инженери са усъвършенствали и 8-степенната автоматична трансмисия, която вече е по-лека, има по-добра ефективност и става стандартна за всички модификации. Добавени са и нови амортисьори за по-комфортно возене.

Всички модификации на BMW Серия 5, оборудвани с 4- и 6-цилиндрови двигатели, получиха 48-волтова технология Mild-Hybrid, която осигурява още по-спонтанни реакции и по-висока ефективност, благодарение на 48-волтовия стартер-генератор, който добавя 11 к.с. при ускорение и подпомага двигателя с вътрешно горене. В гамата са добавени общо пет Plug-in хибриди, които са 530e и 530e xDrive във версии седан и комби с мощен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател, както и седана BMW 545e xDrive с 6-цилиндров редови двигател с вътрешно горене. За всички Plug-in хибридни модели серийна е новата функция eDrive Zone, при която хибридната система автоматично превключва в чисто електрически режим на шофиране при навлизане в екологични зони. Всички 4- и 6-цилиндрови модели вече отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6d.

BMW 540i xDrive – спортен седан за дълги пътешествия и динамично шофиране

Един от най-вълнуващите варианти на новото BMW Серия 5 е модификацията 540i xDrive. Тя се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател с двоен турбокомпресор и 48-волтова технология Mild-Hybrid, комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic. Максималната мощност от 333 к.с. се достига при 5500 об/мин, а благодарение на огромният въртящ момент от 450 Нм, наличен в широкия интервал от 1600 до 4800 об/мин, двигателят е еластичен и ускорява пъргаво от старта до високите обороти.

При постоянна скорост от около 100 км/ч моторът работи тихо и плавно, но при рязко ускорение, особено в спортен режим, издава приятен гърлен звук и изстрелва тежащия над 1,6 тона седан от място до 100 км/ч за 4,9 секунди. Дори при изпреварване с намалена видимост, маневрата става със скоростта на мисълта.

Подобрената 8-степенна автоматична скоростна кутия реагира светкавично при натискането на газта докрай и обезсмисля ръчното превключване от пластините зад волана. Ако ви се струва, че има дори и минимално забавяне, можете да свалите до трета предавка, да натиснете рязко газта и да се изстреляте напред като снаряд. Мощният двигател е много икономичен и дори при динамично шофиране разходът е в рамките на 11 л/100 км. В града 540i xDrive харчи не повече от 9 л/100 км, а при равномерно извънградско темпо консумацията пада до 6 л/100 км. Така с един резервоар с обем 68 литра, може да изминете около 1000 км.

Новото BMW 540i е оборудвано с опционалното задвижване на четирите колела от системата xDrive. С двойното предаване Серия 5 е още по-стабилна на пътя, дори и в сухо време, а на мокро има по-добро сцепление с настилката. За по-голямо подпомагане при маневриране с ниска скорост, като опция се предлага интегрално активно кормилно управление.

В режим Sport кормилното управление е остро и директно, а отличната обратна връзка с пътя дава възможност за вземане на завоите с далеч над обичайната скорост. Наклоняването на каросерията в завоите е минимално, но в същото време колата вози комфортно, тъй като е оборудвана с адаптивни амортисьори, които сякаш прескачат дупките и неравностите без друсане. Салонът има отлична шумоизолация, което се усеща осезаемо при висока скорост.

Новото BMW Серия 5 затвърждава своята позиция на особено спортен, ефективен и напредничав модел в горния премиум сегмент на средния клас, благодарение на новия екстериор с по-силно присъствие, облагородения в множество детайли интериор, повишената ефективност на задвижване и актуалните иновации при асистиращите системи, прецизното управление и висок комфорт на возене. Новото BMW Серия 5 вече се предлага на пазара и у нас, в версиите седан и комби.

Технически характеристики

BMW 540i xDrive

3,0-литров 6-цилиндров бензинов турбодвигател с Mild-Hybrid

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

333 к.с. максимална мощност при 5500-6250 об/мин

450 Нм максимален въртящ момент при 1600-4800 об/мин

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на бензин

156 г/км емисии на СО2

125 000 лева стартова цена на модела