През 2011 година Land Rover представи компактния си всъдеход Range Rover Evoque. Моделът веднага се превърна в бестселър и завладя сърцата на хиляди хора по света. От дебюта досега са произведени над 400 000 бройки, което прави луксозния компактен SUV най-бързо продаващият се Land Rover за всички времена. Този успех в продажбите беше придружен и от овациите на критиката – от своето появяване досега Evoque е спечелил повече от 165 международни награди. Изминалата 2014 г. беше най-успешната досега за Evoque с 125 364 продадени бройки в цял свят. През тази година Land Rover подобри своя най-продаван модел и го направи още по-желан. Новият Range Rover Evoque е с по-елегантен дизайн на екстериора и интериора, оборудван е с модерни двигатели и технологии, които да затвърдят статута му на пазарен лидер.
Външният вид на Range Rover Evoque е подобрен с внимателно преработени детайли. На пръв поглед веднага се забелязва новата предна броня, новата радиаторна решетка и изцяло светодиодните адаптивни предни фарове, както и елегантните светодиодни светлини за мъгла. Уголемените въздухозаборници създават по-стабилна стойка. Стандартната радиаторна решетка на Evoque се отличава с две дръзки хоризонтални лайсни и нов десен от фина мрежа. Динамичната решетка е с шестоъгълен дизайн и по-издадена мрежа. Отличителните въздушни отвори на предния капак, които досега се монтираха само на моделите с 3 врати, вече присъстват и в колите с 5 врати. Новият спойлер на задната врата е снабден с монтирана високо по-широка и по-тънка LED светлина, сигнализираща за задействането на спирачките. Възможностите за създаване на Range Rover Evoque по индивидуални спецификации, поръчани от клиента, вече са почти безгранични. Моделът може да се персонализира с три изцяло нови дизайна на алуминиеви джанти с две покрития, с голям избор между динамичен или стандартен бодикит, и широка гама цветове за екстериора с дизайн на покрива в контрастен цвят.
Промените в интериора на Range Rover Evoque включват нови по-луксозни тапицерии на седалките и облицовки на вратите с меки материали, които в съчетание с преработения дизайн на инструменталния панел придават изтънчена атмосфера на салона. Стандартните модели са оборудвани с текстилна тъкана тапицерия Ebony, а луксозните модели са облечени с кожена тапицерия, която може да бъде черна или бежова, както и комбинация между черно и червено, и черно и бежово.
Седалката на водача се регулира в шест степени, а най-високо оборудваните модели са снабдени с предни масажиращи седалки с 14 степени на електрическо регулиране. Собствениците могат да избират измежду 13 цвята, два от които са нови, а вътрешното осветление с цветове по желание на клиента придава задушевна атмосфера и предоставя визуален комфорт. На конзолата се вижда 8-инчовият сензорен екран на новата информационно-развлекателна система. Сензорният екран предлага лесни за обхождане менюта и дава възможност на водачите да прелистват екраните също като на смартфон. Музикалната стереоуредба с 6 високоговорителя може да се надстрои със сателитна навигация с SD-карта, DAB и HD-радио.
За задвижването на новия Range Rover Evoque компанията Land Rover е направила изцяло нов 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, отговарящ на изискванията на стандарта Евро 6. Новият турбомотор съчетава водеща динамика, финес и икономичност. Двигателят е проектиран, конструиран и произведен във Великобритания. Новият алуминиев дизелов агрегат TD4 се предлага в две мощности – със 150 и 180 к.с. По-малкият е по-икономичен със среден разход на гориво от 4,2 л/100 км, а по-мощният агрегат със 180 к.с. харчи в комбиниран цикъл 4,8 л/100 км. Повече динамика предлага Range Rover Evoque с по-мощния агрегат TD4 със 180 к.с. под капака. Дизеловият двигател работи в тандем с 9-степенната автоматична скоростна кутия на ZF. Тя превключва предавките много плавно и незабелязано.
За да пришпорите Evoque, преминете в режим Sport на трансмисията, свалете няколко предавки надолу от лостчетата зад волана и натиснете газта докрай. Максималната тяга от 430 Нм е на разположение още от 1750 об/мин и остава налична до 2500 об/мин. В този момент динамиката е напълно достатъчна за да ускорите за бързо изпреварване или при включване в магистрала. Новият Evoque се предлага и с усъвършенствания 2,0-литров бензинов двигател Si4 с мощност 240 к.с. на Land Rover. С него всъдеходът се ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди, постигайки максимална скорост от 217 км/ч и среден разход на гориво 7,8 л/100 км. За да се намалят текущите разходи при новите олекотени двигатели сервизните интервали са удължени от 25 800 км до 33 800 км.
На пътя прави впечатление подобреното и по-еластично окачване, което филтрира напълно малките дупки и неравности, а големите се отработват само с леко потропване и се усещат основно от пътниците отзад. Кормилното управление е леко в града, а с увеличаване на скоростта става по-твърдо и директно, давайки възможност на водача да шофира динамично по планинските пътища и да атакува с увереност острите завои.
Водещите в класа високопроходими възможности на модела Range Rover Evoque за 2016 г. бяха подобрени с въвеждането на системата на Land Rover All-Terrain Progress Control, която се появи за първи път в големите всъдеходи Range Rover и Range Rover Sport. Технологията поддържа предварително определена скорост, избрана с помощта на автопилота, на предна или задна предавка от 1,8 км/ч до 30 км/ч, като дава възможност на водача да се съсредоточи върху управлението при труден терен. И въпреки, че 90% от клиентите на Evoque с двойно задвижване 4х4 никога не са напускали асфалтовите пътища, най-малкият Range Rover може да се справи с тежък офроуд. Благодарение на своя голям пътен просвет от 212 мм и късите надвеси, Evoque има отлична геометрична проходимост с преден ъгъл на атака от 25 градуса, заден – 30 градуса и ъгъл на рампата - 22 градуса. Тези показатели дават възможност на всъдехода да се изкачва и спуска по хълмове с диагонални възвишения на предела, както и да преодолява препятствия като кални коловози или хлъзгава глина. Освен това Evoque може да се движи гарантирано безопасно във вода с дълбочина до 50 см.
Новият Range Rover Evoque вече се предлага у нас и може да бъде тестван в търговския център на „Мото-Пфое”, официален вносител на Land Rover за България. Цените на модела Range Rover Evoque за 2016 г. са сравними с цените на сегашния модел. Нивата на оборудване за Evoque са преработени, за да се изравнят с тези на Range Rover Sport, така че клиентите имат избор измежду пет силно желани нива - Pure, SE, HSE, HSE Dynamic и Autobiography, както и набор от 15 допълнителни комплекта за оборудване.
Land Rover Range Rover Evoque TD4 180
2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор
9-степенна автоматична скоростна кутия
180 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин
430 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин
9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
200 км/ч максимална скорост
4,8 л/100 км среден разход на дизел
125 г/км емисии на СО2
70 600 лева базова цена на модела
106 150 лева цена на тествания модел