Външният вид на Renault Kadjar изпъква с издължен и атлетичен силует, като дизайнът е напълно в унисон с облика на новите модели на марката. Кросоувърът притежава линии и контури, които го асоциират с всъдеходите, седаните и комбитата. Предната част е с дръзко излъчване, за което допринася долната хромирана U-образна ивица от решетката, навлизаща в заострените фарове със светодиодни дневни светлини. Плавният атлетичен силует е подсилен от мускулестите калници, изтеглени нагоре при линията на задните врати. Изваяният профил и мощните рамене завършват с високата задна броня, характерна всъдеходите, хоризонтални задни светлини и спойлер над багажника. Свободолюбивият дух на Kadjar е подчертан от големите 19-инчови джанти и колела. Защитните черни лайсни в долната част на вратите с хромирани вложки и алуминиевите релси на покрива подсилват солидното и динамично излъчване на модела, а черните разширения на арките на колелата удължават долната част на купето. Renault Kadjar изглежда най-предизвикателно в огненочервения цвят (на снимките), който разпалва страстите на своите водачи и ги
вдъхновява за вълнуващи приключения
Влизайки в новия кросоувър, ме посреща просторен салон с хоризонтални линии на таблото, които подчертават широчината и създават усещане за пространство. Това не е оптически трик, тъй като Kadjar е способен да предостави достатъчно място както отпред, така и отзад, даже със съществено изместени предни седалки. В по-голямата част от салона са използвани материали с високо качество. При създаването на модела дизайнерите и инженерите на Renault са обърнали сериозно внимание към детайлите в салона. По много параметри, имайки предвид базовата цена, специалистите от Renault са успели да попаднат точно в целта, тъй като повечето от потенциалните клиенти желаят модерен екстериор и интериор, без да плащат за това цяло състояние, а Kadjar им предоставя всичко това. Независимо от оборудването на централната конзола има 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, на който се показват подробности за колата и всички мултимедийни функции. В най-високото ниво на оборудване Kadjar се предлага с куп електронни асистенти, като преден и заден парктроник, камера за задно виждане, система за контрол на сляпата зона, мониторинг и разпознаване на пътните знаци и др. Новата мултимедийна система R-Link е интуитивна и работи бързо. В купето има пространство с обем 30 литра за съхранение на различни по големина предмети. Предната пътническа седалка може да се наклони напред и да се превърне в малка маса. Задните седалки са разделени в съотношение 60:40 и се сгъват автоматично напред само с дърпане на дръжки в багажника. Максималният обем за товарене според конфигурацията с изцяло равен под варира от 472 до 1478 л. Багажникът може да се раздели на две или три секции за да се закрепят различните предмети по време на път.
Новото Renault Kadjar се предлага с три модерни турбодвигателя. Базовият е 1,2-литров 4-цилиндров бензинов мотор TCe с мощност 130 к.с. и 205 Нм въртящ момент, който ще се предлага само с предно предаване и 6-степенна механична скоростна кутия. Следва 1,5-литровият 4-цилиндров турбодизел dCi с мощност 110 к.с., който може да бъде свързан както с 6-степенна ръчна, така и с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. Най-големият е 1,6-литровият турбодизел dCi със 130 к.с. и 320 Нм е съчетан само с 6-степенна механична скоростна кутия, но се предлага както с предно, така и с двойно задвижване 4х4. Ако шофирате основно в града, заложете на двигателя 1.5 dCi със 110 к.с., комбиниран с автоматик. Благодарение на въртящия момент от 250 Нм при 1750 Нм моторът е еластичен, а 6-степенната автоматична трансмисия сменя плавно предавките. Ако държите на динамиката, изберете по-мощния и гъвкав дизелов двигател 1.6 dCi със 130 к.с. и въртящ момент 320 Нм, с който Kadjar се ускорява плътно и бързо, като в смесен цикъл харчи не повече от 5-6 л/100 км.
Новото Renault Kadjar е доста
маневрен с диаметър на завой от 10,72 м
Кормилното управление е много чувствително и предсказуемо, окачването отработва отлично неравностите и не допуска осезаемо странично наклоняване в завоите. Със системата за двойно задвижване 4х4 от Nissan новият Kadjar предлага подобрено сцепление и избор между три режима - 2WD, Auto и LOCK, които позволяват на водачите да изберат идеалния вариант за трансмисията във всяка ситуация. В режим Auto системата автоматично предава до 50% от въртящия момент на задните колела, ако установи загуба на сцепление на предните, а в режим LOCK тягата се разпределя поравно между предната и задната ос. Версиите с предно предаване са снабдени със системата Extended Grip, която подобрява сцеплението в трудни условия, подпомагана от монтираните гуми Mud and Snow, чиито грайфер е проектиран така, че да изхвърля калта и пясъка. Щедрият просвет от 200 мм и ъглите на заход от 18 градуса отпред и 28 градуса отзад гарантират висока проходимост, независимо от терена. На пясъчните дюни на брега на морето Renault Kadjar се представи зашеметяващо добре.
Съвместната работа на френските и японските инженери е дала голямо предимство на новото Renault Kadjar в борбата за клиенти с останалите конкуренти. Новият модел безспорно е един от най-напредналите технически кросоувъри в своя ценови сегмент.
