На автомобилното изложение в Женева се състоя световната премиера на четвъртото поколение на компактния миниван Renault Scenic, както и на новото комби Megane Grandtour във версията GT. Дизайнът на новото Renault Scenic променя традиционните възприятия за компактните ванове, тъй като моделът е с увеличени размери в сравнение с предишното поколение, оборудван е с 20-инчови алуминиеви джанти за всички нива и за първи път в този сегмент се предлага с цвят на купето в два тона.

На автосалона в Женева Карлос Гон - президент и изпълнителен директор на групата Renault представени новия Scenic.

Визията на новия Scenic бележи голяма промяна, благодарение на по-ниската линия на покрива, по-дългото междуосие и по-късия заден надвес в сравнение с предшественика си. Неговият флуиден силует, широки рамене и странична линия, издигаща се към задницата, придават усещане за динамика. По-широките следи отпред и отзад и големите колела, позиционирани в четирите ъгъла на автомобила, създават стабилна стойка. Минивънът може лесно да се трансформира, благодарение на плъзгащата се централната конзола, както и на автоматичната система за сгъване на задните седалки само с едно натискане на бутон.

Новият Scenic прилича на кросоувър с увеличен просвет, намален заден надвес и големи 20-инчови колела.

Новият Scenic е оборудван с разширен списък от системи за подпомагане на водача, включително активна система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, която вече е включена в стандартното оборудване. Новият Scenic е получил модерно технологично оборудване, включващо системата Multi-Sense, която регулира работата на адаптивните амортисьори, кормилното управление, двигателя и трансмисията. На борда водачът и пътниците разполагат с всички функции на мултимедийната система R-Link 2 с 8,7-инчов екран на централната конзола и цветен дисплей на предното стъкло.

За първи път новият Scenic ще се предлага с дизелово-електрическа хибридна система Hybrid Assist.

Новото Renault Scenic се предлага с модерни двигатели, като бензиновите са два с мощност 115 и 130 к.с., а дизеловите мотори са с обем 1,5 литра с мощност 95 или 110 к.с., и 1,6 литра със 130 или 160 к.с. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага 6-степенна автоматична с двоен съединител EDC за мощните дизели и 7-степенна автоматична EDC за дизеловата версия със 110 к.с. За първи път новият Scenic ще се предлага с дизелово-електрическа хибридна система Hybrid Assist, която съчетава комбинация от турбодизелов агрегат и електромотор. Новият 7-местен вариант Grand Scenic ще бъде представен пред следващите месеци.

Версията Megane Grandtour GT е със спортни брони, предпазна мрежа на радиаторната решетка и релефен дифузьор.

На щанда на Renault дебютира и новото комби Megane Grandtour GT, което се отличава от хечбека с нова странична линия, удължено междуосие и по-големия заден надвес. Комбито има и по-дълги задни врати с по-голямо вертикално стъкло и допълнителен страничен прозорец. Линията на покрива е леко скосена и завършва със спойлер на покрива. Версията Megane Grandtour GT е получила спортни брони, релефен дифузьор отзад и хромиран ауспух. Просторният и комфортен интериор предлага няколко варианта за организация на багажа при максимална дължина на товарене в сегмента и обем на багажника от 524 до 1595 литра със сгънати задни седалки.

Комбито Megane Grandtour има по-голям надвес отзад и по-дълги задни врати, както и по-голямо междуосие от хечбека.

Задвижващите агрегати са същите, като при Megane. Бензиновите двигатели са три с мощност 115, 130 и 205 к.с., а дизеловите мотори са с обем 1,5 литра с мощност 90 или 110 конски сили, 1,6 литра със 130 к.с. и 1,6 литра със 165 к.с. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, а като опция се предлага 6-степенна автоматична с двоен съединител EDC за дизелите и 7-степенна автоматична EDC за по-мощните бензинови версии. Новото Renault Megane Grandtour GT е първото комби в С-сегмента със системата 4Control с напълно управляемо шаси с четири завиващи колела, което подобрява пътното поведение в завои.