П оследният нов рекорд беше поставен, след като уникатът Mercedes SLR 300 Uhlenhaut Coupe от 1955 г. беше продаден за £115 милиона ($142 милиона). Това е почти три пъти повече от цената на следващия най-ценен автомобил, който държеше рекорда от 2018 г. Изключително рядък Mercedes-Benz от 50-те години на миналия век е продаден на строго секретен търг в Германия.
10. 1956 Ferrari 290 MM от Scaglietti - $22 005 000 Продаден: 8 декември 2018 г
Това Ferrari от 1956 г. е управлявано от най-големите имена от автомобилните състезания през 50-те години на миналия век, а именно сър Стърлинг Мос и петкратния шампион във Формула 1, Хуан Мануел Фанхио. 290 MM е произведен за заводския състезателен отбор на Ferrari, първоначално за да се състезава в емблематичното шосейно състезание Mille Miglia в Италия. Той е един от четирите произведени и един от трите, оцелели днес
Разработен е, за да се състезава в Световния шампионат за спортни автомобили през 1956 г. и Mille Miglia, откъдето произлиза и името „MM“.
9. 1956 Aston Martin DBR1 - $22 550 000, Продаден: 18-19 август 2017 г
Търг: Разпродажба на RM Sotheby's в Монтерей в Калифорния, САЩ
Този Aston Martin DBR1 от 1956 г. беше продаден през 2017 г. за умопомрачителните £17,6 милиона. Днес той остава най-скъпият британски автомобил, който някога е сменял собственика си на търг. DBR1 е създаден, за да се състезава в Льо Ман и също така спечели победа на 1000 км на Нюрбургринг през 1959 г. Счита се за „най-важния“ Aston Martin, произвеждан някога. Това не е изцяло заради неговите състезателни постижения, а защото се превърна в чертежа за успешната серия автомобили DB на Aston, включително легендарния DB5.
8. 1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale от Scaglietti - $26 400 000 Продаден: 15-16 август 2014 г.
Търг: Разпродажба на RM Sotheby's в Монтерей в Калифорния, САЩ
Само три 275GTB/C Speciale Ferrari са били създадени от специалистите по каросерията Scaglietti. Другите две е малко вероятно да бъдат достъпни скоро.
Твърди се, че другите две са притежавани от частни колекционери, които нямат намерение да продават - това може да обясни защо интересът към този е бил толкова голям през 2014 г.
275GTB/C Speciale от 1964 г. е проектиран, без да се пестят средства и е първото Ferrari с независимо задно окачване. Автмобилът е първото издание на серия от само три модела, произведени от завода в Италия.
7. 1967 Ferrari 275 GTB4/S NART Spider - $27 500 000 Продаден: 17-18 август 2013 г.
Търг: Разпродажба на RM Sotheby's в Монтерей в Калифорния, САЩ
Това Ferrari 275 GTB4/S NART Spider от 1967 г. стана най-скъпият модел, продаден на търг, през 2013 г. През последните девет години той падна до седмо място в класацията на най-скъпите автомобили, които отиват в блока.
Напълно възстановеният екземпляр е един от само 10-те, създавани някога. И все пак цената от 27,5 милиона долара е била засенчена шест пъти през последните девет години - ясен сигнал за това колко силен е бил пазарът на класически автомобили. Известен е с това, че се появи във филма от 1968 г. „Аферата на Томас Краун“ с участието на Стив Маккуин, но също така и с това, че беше държан в частен собственик до датата на тогавашната рекордна продажба преди почти десетилетие. Съобщено бе, че победителят в търга е бил милиардерът, канадски предприемач и шефът на отбора от Формула 1 на Астън Мартин Лорънс Строл.
6. 1956 Ferrari 290 MM от Scaglietti - $28 050 000, Продаден: 10 декември 2015 г
Търг: продажба на RM Sotheby's Driven by Disruption в Ню Йорк, САЩ
Ferrari 290 MM от 1956 г. е производен като състезателен автомобил, създаден за легендата на Формула 1 Хуан Мануел Фанхио, докато италианската марка храбро се сражаваше с Mercedes-Benz на Mille Miglia. С петкратния шампион от Формула 1 на волана той се класира на четвърто място - сестрата с номер 458, управлявана от Еухенио Кастелоти, взе победата.
Колата продължи да се състезава в продължение на девет години и записите показват, че никога не е катастрофирала - забележително постижение за състезателна машина в една от най-опасните сфери на моторния спорт. Фактът, че никога не е бил разрушен, също е щастлив, като се има предвид, че само четири са били произведени.
5. 1954 Mercedes-Benz W196 – $29 600 000, Продаден: 12 юли 2013 г.
Търг: Bonhams Goodwood Festival of Speed Sale, Великобритания
Автомобилът Mercedes-Benz W196 Grand Prix остава най-ценният, продаден на търг във Великобритания, като наддаването приключва на почти £20 милиона. Тези невероятни "Сребърни стрели" се състезаваха, управлявани от Хуан Мануел Фанджо, вземайки карирания флаг на Гран при на Швейцария и Германия през 1954 г. Когато бе изваден на търг, автомобилът беше представен в неговото автентично състояние - това включва всички видими петна, мръсотия, останали от последното му появяване на пистата.
4. 1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti – $35 730 510 Продаден: 5 февруари 2016 г.
Търг: Разпродажба на ретромобили Artcurial, Париж, Франция
Когато това Ferrari беше продадено през 2016 г., Artcurial смяташе, че е поставил нов рекорд, за да стане най-скъпият мотор, който ще бъде пуснат на търг...
Аукционната къща смяташе, че това е нов рекорд, когато чукът падна на малко над 32 милиона евро. Artcurial дори създаде специален хаштаг в Twitter по това време, но превърнат в долари, той не успя да достигне първото място.
Освен че се отличава с невероятно великолепие, Ferrari 335 Sport от 1957 г. на Scaglietti е преживял рекордните времена в Льо Ман и се е състезавал в оригиналното рали Mille Miglia.
3. 1962 Ferrari 250 GTO - $38 115 000 Продаден: 14 август 2018 г.
Търг: Bonhams Quail Lodge Auction, Калифорния, САЩ
Това Ferrari 250 GTO, продадено от Bonhams, е предложено през от частен купувач за първи път от половин век насам, след като е било собственост на едно семейство в продължение на 49 години. Макар че платената за него цена от $38 115 000 е адски висока за четири колела, тя все още не е достатъчна, за да го превърне в най-ценната кола на всички времена. Автомобилът е построен, за да се състезава в Световното първенство на FIA GT през 1963 г. Той не само взе участие, но взе короната през същата година и се смята за един от най-мощните и най-известните 250 GTO на всички времена.
2. 1962 Ferrari 250 GTO - $48 405 000 Продадени: 24-25 август 2018 г.
Търг: Разпродажба на RM Sotheby's в Монтерей в Калифорния, САЩ
Предишният най-скъп модел, който беше продаден на търг, беше друг Ferrari 250 GTO от 1962 г. - този, продаден по време на седмицата на автомобилите в Монтерей от RM Sotheby's през 2018 г. Това беше третият 250 GTO, който напусна производствената линия в Maranello, въпреки че е широко разпространено мнение, че всичките 36 екземпляра продължават да съществуват днес и имат блестяща състезателна история. Той постигна умопомрачителните 48,4 милиона долара на търга в Монтерей по време на най-голямото моторно изложение в Америка, което е двойно по-високо от цената на другия автомобил от марката, който той замени на върха в класирането на продажбите за всички времена.
1. 1955 Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe - $142 000 000 Продаден: 5 май 2022 г.
Търг: Таен търг на RM Sotheby's в Mercedes Museum, Щутгарт, Германия
Този Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe от 1955 г. беше продаден на частен колекционер по време на строго секретен търг на RM Sotheby's, организиран в музея на Mercedes в Германия на 5 май 2022 г.
Години наред колекционерите спореха дали Mercedes-Benz някога ще пусне някое от двете 300 SLR купета, притежавани от компанията и ще го продаде на частен купувач. Това е причината за монументалната цена на този много специален автомобил. Аукционната къща RM Sotheby's потвърди през м. май т.г., че е продала Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupes от 1955 г. за $142 000 000 (£115 милиона), което го прави най-ценния автомобил, който сменя собственика си чрез търг. Обявената продажна цена е почти три пъти по-висока от предишния рекорд. Единият от общо двата създадени униката е закупен от частен колекционер - с печелившата оферта, направена от негово име от британски експерт по класически автомобили.
RM Sotheby's обявиха, че автомобилът „винаги е бил считан за едно от големите бижута в историята на автомобилизма“ и продажбата му е монументален момент, като малцина са си представяли, че едва ли ще бъде предложена някога на частен купувач от немския производител.