Ibiza е най-популярният модел на испанската марка SEAT. От 1984 г. са произведени над 5,4 милиона автомобила от четирите поколения на модела. Сега щафетата продължава новото пето поколение на SEAT Ibiza, който извежда модела на ново и по-високо технологично ниво. Новият автомобил е първият модел на марката, построен върху новата модулна платформа MQB-A0. Първоначално новият SEAT Ibiza се предлага само като хечбек с пет врати. Скоро ще се появи и комби ST, но вариант с три врати няма да има повече. Дължината на Ibiza е 4059 мм, с което тя е малко по-къса от предшественика си, но междуосието е нараснало с цели 95мм и достига 2564 мм. Освен това колата е станала с 90 мм по-широка и сега е 1780 мм. Твърдостта на каросерията е увеличена с 30%. Базовата версия на хечбека е лека и тежи 1091 кг.

Компактните задни светлини сякаш се врязват в изпъкналата багажна врата, а отгоре е поставен спойлер.

Както и предходното поколение, SEAT Ibiza се характеризира със своя ъгловат дизайн, в който се открояват множество триъгълни детайли, по което много прилича на по-големия брат Leon. Приликата е забележима както отпред, така и в профил. Трапецовидната решетка е съчетана с триъгълни фарове, а във версията FR те са напълно светодиодни. Освен това Ibiza FR е оборудвана с аеродинамичен бодикит на каросерията и 17-инчови алуминиеви джанти. В предната броня има забележимо по-широк въздухозаборник. Капакът и стените са релефни, а на покрива има спойлер. Компактните задни светлини сякаш се врязват в изпъкнала багажна врата.

FR е със скосен волан с перфорирана кожа, 8-инчов сензорен екран и седалки със странични опори.

В салона на новия SEAT Ibiza значително са подобрени материалите и покритията. И тук преобладават триъгълните геометрични форми. В SEAT Ibiza FR тапицерията е от алкантара, съшита с ярки червени шевове, а воланът е с плоско дъно и е украсен с перфорирана кожа. Върху педалите са поставени метални плочи. Циферблатите на приборите са разделени от екрана на бордовия компютър. Традиционно за SEAT централният панел е насочен към водача, а в средата му е инсталиран сензорния екран на мултимедийната система. В зависимост от нивото на оборудване, той е 5- или 8-инчов, какъвто например е в FR. Воланът се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача се настройва по дължина и височина.

На втория ред седалки могат да седят хора с ръст до 1,85 м, а при нужда се събират и трима пътници.

В модела SEAT Ibiza FR седалките са спортни с добре изразени странични опори и ярки вложки на облегалките и подгавниците. Между седалките е разположен комфортен подлакътник, а в кутията под него е скрито устройство за безжично  зареждане на смартфон. Видимостта е добра във всички посоки. На втория ред седалки мястото за краката е увеличено с 35 мм и сега един зад друг могат да седят хора с височина до 1,85 метра. Салонът е станал по-широк, така че на задните седалки няма да е толкова тясно за трима пътници, както преди. Обемът на багажника е нараснал до 355 литра, което е едно от най-добрите показатели в класа. Със сгънати облегалки на задните седалки вместимостта му се увеличава до 1165 литра.

Обемът на багажника е нараснал до 355 литра, а със сгънати задни облегалки се увеличава до 1165 л.

За задвижването на новия SEAT Ibiza са предвидени няколко бензинови 1,0-литрови 3-цилиндрови двигателя. Базовият е атмосферен с мощност 75 к.с. Двигателят с турбокомпресор се предлага в два варианта на мощност - с 95 и 115 к.с. По-мощната версия е с въртящ момент от 200 Нм при 2000-3500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 195 км/ч. Комбинираният разход на гориво е относително нисък – 4,7 л/100 км. Истински вълнуваща обаче е версията Ibiza FR, задвижвана от новия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI EVO с мощност 150 к.с. Благодарение на големия въртящ момент от 250 Нм, SEAT Ibiza FR се изстрелва от място до 100 км/ч само за 7,7 секунди

SEAT Ibiza FR е оборудван с аеродинамичен бодикит на каросерията и 17-инчови алуминиеви джанти.

Автомобилът продължава да бъде пъргав и динамичен, когато стрелката на оборотомера е в зоната на широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин. Скоростният лост на 6-степенната механична кутия е с относително къс и точен ход, което подтиква водача към здраво каране и високи скорости. Двигателят се комбинира и със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител, която има спортен режим на смяна на предавките и превключването става на по-високи обороти, а ускорението е по-изразително. За потребителите, които на първо място поставят разхода на гориво, SEAT Ibiza ще се предлага с 1,6-литров турбодизел мотор с мощност 80, 95 и 115 к.с. Средният разход на гориво при дизеловите версии ще е под 4 л/100 км.

Ibiza FR е свален с 15 мм и е с по-твърдо окачване, което му помага минимално да се наклонява в завоите.

Новият SEAT Ibiza FR се контролира точно и информативно, което е типично за спортен автомобил. Всички версии са оборудвани със система XDS, която имитира диференциал с ограничено приплъзване. Благодарение на него много рядко се усеща недозавиване. Кормилното управление е прецизно, макар и твърде леко за спортен модел. Автомобилът демонстрира отлично сцепление с настилката, а спирачките са много ефективни, особено във версията FR. Хечбекът е свален с 15 мм и е оборудван с по-твърдо окачване, което му помага минимално да се наклонява в завоите. Подобрената шумоизолация допринася за подтискане на шума от вятъра и гумите при шофиране по магистрала. Новият SEAT Ibiza вече може да се види и изпробва у нас при официалния представител на марка „Аутотехника”, а цената на базовия модел 1.0 MPI със 75 к.с. в ниво на оборудване Reference е 23 900 лева.

Отпред в SEAT Ibiza се открояват множество триъгълни детайли, по което много прилича на Leon.

SEAT Ibiza 1.5 TSI EVO FR

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. макс. мощност при 5000-5500 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

215 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на бензин

110 г/км емисии на СО2

30 000 лева цена на модела