0

Т ретата серия на BMW винаги е била един от най-важните модели за компанията и най-желаният седан от почитателите на марката. Всичките досегашни шест издания на „тройката” я превърнаха в символ на радостта от шофирането, благодарение на стилния дизайн, пъргавото управление и иновативното оборудване. Новото седмо поколение на BMW Серия 3 продължава спортните традиции на модела, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Новата генерация носи индекса G20 и повече от всякога подчертава модерния и динамичен характер на модела със стилен дизайн, спортен интериор, ефективни двигатели и съвременни технологии. Една от най-вълнуващите модификации на Серия 3 е BMW M340i xDrive от гамата M Performance.

Третата серия на BMW винаги е била един от най-важните модели за компанията и най-желаният седан от почитателите на марката. Всичките досегашни шест издания на „тройката” я превърнаха в символ на радостта от шофирането, благодарение на стилния дизайн, пъргавото управление и иновативното оборудване. Новото седмо поколение на BMW Серия 3 продължава спортните традиции на модела, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Новата генерация носи индекса G20 и повече от всякога подчертава модерния и динамичен характер на модела със стилен дизайн, спортен интериор, ефективни двигатели и съвременни технологии. Една от най-вълнуващите модификации на Серия 3 е BMW M340i xDrive от гамата M Performance.

Външният вид на новото BMW M340i xDrive се отличава от стандартната „тройка” с типичните за M-моделите дизайнерски елементи и индивидуално излъчване, което подчертава неговите динамични характеристики. Оформлението на предната броня, страничните прагове и задната част на модела е ориентирано към функционалните изисквания по отношение на подаването на охладителен въздух и аеродинамиката. Ексклузивният дизайн се отличава с индивидуални детайли и специално оформление в матово сребристо на корпусите на външните огледала, лайстните на отворите за въздух в предната броня, рамката и челните повърхности на фирмената радиаторна решетка, блендите на ауспуховите накрайници и обозначенията на модела.

Оформлението и оборудването на интериора на новото BMW M340i xDrive е насочено изцяло към интензивното изживяване при шофиране. Серийните спортни предни седалки се отличават със специфична тапицерия с алкантара със сини контрастни шевове. Спортната атмосфера в интериора се подчертава и от черния таван, кожения М-волан с мултифункционални бутони и лостчета за превключване, педалите, специфичните стелки, както и интериорните алуминиеви лайстни с перлено хромирани акценти. Серийното оборудване на BMW M340i xDrive включва и автоматична климатична инсталация с три зони за отделно регулиране на температурата от страната на водача и пътника до него, както и на задната седалка, вътрешно осветление, пакет за съхранение и автоматично затъмняващо се огледало за обратно виждане.

Освен това BMW M340i xDrive серийно е оборудвано с преден и заден парктроник, дигитален кокпит с навигационна система и 8,8-инчов контролен дисплей, както и пакет за свързаност с включена информация за трафика в реално време, дистанционни услуги, помощен център и подготовка за Apple CarPlay.

Под предния капак на новото BMW M340i xDrive е поставен 3,0-литров 6-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор TwinPower Turbo, развиващ огромна мощност от 374 к.с. Моторът е комбиниран с непрекъснато усъвършенстваната 8-степенна автоматична трансмисия ZF, която превключва предавките без да забележите и го прави по-бързо дори от рали пилот. Благодарение на новия колянов вал от кована стомана, теглото на двигателя е намалено, а максималният въртящ момент от 500 Нм е наличен от 1850 об/мин и стига до 5000 об/мин. Това води до светкавична реакция на мотора при натискане на газта и феноменално ускорение от място до 100 км/ч за 4,4 секунди.

Тази огромна сила е допълнена със заден диференциал с ограничено приплъзване и система за задвижване на четирите колела xDrive, която прехвърля тягата от едната на другата ос. За още по-спортна динамика, новото BMW M340i xDrive е оборудвано с опционално адаптивно окачване, което комбинира окачването M Sport с електронно контролирани амортисьори. Също е ревизирано променливото кормилно управление, като воланът е по-остър в центъра, с по-малко мъртва точка и повишена прецизност. Особено когато става въпрос за завиване, веднага можете да усетите по-директния отговор от автомобила в сравнение със стандартния модел.

В режим Sport и Sport Plus, новото BMW M340i xDrive е с доста твърди настройки. Окачването е стегнато, кормилното управление е остро, което позволява влизането и излизането от завоите с лекота. При шофиране в режим Sport Plus седанът прехвърля по-голямата част от тягата си върху задните колела, което позволява контролирани дрифтове. Ако изключите стабилизиращата система DSC, задницата става още по-игрива, но водачът все още контролира колата, благодарение на системата xDrive. При наличието на системата за задвижване на всички колела и премиум зимни гуми, колата има завидно сцепление на пътя, дори и при заснежени и мокри настилки.

Най-големият коз на BMW M340i xDrive е, че този автомобил може да изпълнява едновременно няколко роли в процеса на шофиране. Можете да разчитате на него като ежедневен автомобил, благодарение на адаптивните му режими, особено в Comfort, в който колата се превръща в удобен семеен седан. Возенето вече е доста меко и двигателят е по-спокоен. В същото време, когато решите да се позабавлявате, изберете режим Sport Plus и пуснете на воля спортните гени и гърления сочен звук на двигателя и изпускателната система. Новото BMW M340i xDrive е един много добре балансиран премиум седан във всички области - от външния и вътрешния дизайн, до дигиталния и технологичен интерфейс, и режимите на шофиране. Автомобилът може да променя характера си когато поискате и да бъде емоционален или послушен, само с натискането на един бутон.

Технически характеристики

BMW M340i xDrive

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

374 к.с. максимална мощност при 5500-6500 об/мин

500 Нм максимален въртящ момент при 1850-5000 об/мин

4,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км среден разход на бензин

181 г/км емисии на СО2

121 750 лева базова цена на модела