0

На пръв поглед шестото поколение на Volkswagen Transporter е по-скоро еволюция на предходното издание, отколкото революционно нов модел. Наистина ветеранът в лекотоварната гама на марката е останал верен на традициите, но в същото време е станал много по-привлекателен за клиентите. Макар обновяването да не е толкова мащабно, то е напълно достатъчно за да обогати автомобила с още много таланти и да го направи по-практичен и комфортен за семейните пътешествия през уикендите и отпуските. Няма семеен и бизнес превозвач, който да може да се конкурира по популярност с микробуса Volkswagen Transporter. За 65-годишната история на легендарния ван са били продадени над 12 милиона представители от тази серия.

През годините германският микробус от Т1 до Т6 се е променил до неузнаваемост, но същността му е запазена.

Първият се е появил на бял свят през далечната 1950 г. със задвижване на задните колела и оборудван с бензинов двигател Boxer с мощност 30 к.с. По време на еволюцията от Т1 до Т6 германският микробус е променял формата си, размерите и платформата си, получавал е по-производителни двигатели и трансмисии, както и нови възможности за вътрешна трансформация, и нови електронни системи, но същността му през годините не се е променила. Последният модел с индекс T6 е още по-практичен, ефективен и най-важното - стилен автомобил, който във Volkswagen се смята за нищо повече от символ на развиващата се епоха. Не случайно новият Transporter 6 беше избран за „Международен ван на 2016 година” от интернационално жури, а у нас моделът получи титлата „Ван на годината” за 2016-а, присъдена от журналистите от Прес-Авто клуб България.

Външните форми са още по-остри и още по-отчетливи, линиите преминават плавно от предната към задната част.

В пътническите версии Multivan, Caravelle и California дизайнери са прекроили предницата и задницата на модела, оставяйки почти непокътнати страничните стени. Отпред изпъкват аеродинамичните брони, солидната радиаторна решетка с две напречни хромирани лайсни, двойните светодиодни светлини, както и по-ниските отпреди странични огледала. В задната част са въведени по-широко стъкло и малък спойлер в багажната врата. Безспорно най-красива е ограничената версия на Multivan Generation SIX. Този микробус е базиран на оборудване Comfortline и е получил контрастен цвят на екстериора, както и 18-цолови лети джанти в ретро стил.

Мултимедийната система с 6,33-инчов цветен сензорен екран се управлява с жестове и гласови команди.

Направените промени в салона са подобрили и без това образцовата ергономия, както и са модернизирали интериора. Новият Multivan е получил нови седалки със забележимо по-изразен профил. Плътните странични опори задържат отлично тялото в завоите, но не пречат да си проправите път в салона на автомобила. Мултимедийната система е с 6,33-инчов цветен сензорен екран с възможност за интегриране на смартфони, управление на менюто с жестове и гласови команди. Новият компактен волан е с бутони за дистанционно управление на мултимедийната система, бордовия компютър и круйз-контрола, а също позволява да се приемат телефонни обаждания.

Салонът на специалното издание Generation SIX е оборудван със седалки с двуцветен дизайн и светли шевове.

Появил се е и по-информативен инструментален панел с цветен екран, по-ергономична централна конзола с множество плъзгащи отделения и рафтове за малките неща. Като опция може да се поръча тризонов климатроник. Материалите за декорация също са се променили, като качеството на пластмаса в Multivan е по-високо. Микробусът в изпълнение Generation SIX се доближава до по-горния клас с топ оборудване Business и може да се похвали с перфектна форма на панелите, скъпи и стилни пластмаси и алуминиеви облицовки, боядисан метал, дърво и пиано лак, както и меки полимери на панелите на вратите.

Седалките на средния ред се въртят и се сгъват, а задният диван може да се превърне в пълноценно легло.

Салонът предлага множество възможности за трансформация. Плъзгащата се врата от страната на пътника е стандартна, а втора плъзгаща се врата е опция. При сравнително малка дължина, новият Multivan може да качи на борда си 7 човека с много багаж. Седалките на средния ред се въртят и се сгъват, а задният диван може да се превърне в пълноценно легло. Всяко от местата с изключение на това на водача може да се оборудва със система за закрепване на детско столче Isofix, а може и да се поръча седалка с вградено столче за дете. За пътниците в задната част на микробуса може да се поръча сгъваема масичка, която се мести по дължина по релса в пода. За комфорта през зимата допринасят отопляеми предни седалки и подгряване на предното стъкло.

Като опция се предлага седалка с вградено детско столче, а местата са оборудвани със система за закрепване Isofix.

За задвижването на новия Volkswagen T6 се предлагат два бензинови и четири дизелови двигатели, като приоритети при конструирането им са издръжливостта и дългият срок на експлоатация. Моторите са по-мощни и в същото време по-икономични. Дизеловите варианти са 2,0-литрови агрегати TDI с мощност 84, 102, 150 и 204 к.с., а бензиновите са 2,0-литрови TSI със 150 и 204 к.с. Всички мотори серийно са оборудвани със система Start-Stop. Като цяло разходът на гориво е намален средно с 15% или близо с 1 л на 100 км. Скоростните кутии са 5- и 6-степенна механична и 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Като опция се предлага задвижване на всички колела 4MOTION.

Най-красива е лимитираната версия Generation SIX с два контрастни цвят на купето и 18-цолови джанти в ретро стил.

Един от първите автомобили у нас е вариантът Multivan Generation SIX с предно предаване, задвижван от турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Тягата на двигателя от 340 Нм е напълно достатъчна за увереното ускорение на микробуса при потегляне дори със 7 човека на борда и багаж. Въпреки големия диапазон на въртящия момент от 1500 до 3000 об/мин, за наистина динамично ускорение на магистралата е по-добре да се премине към по-ниска предавка. За да осигури на водача стабилно пътно поведение, а на пътниците висок комфорт на возене, новият Т6 Multivan Generation SIX е оборудван с адаптивно окачване с три режима, което преди не се предлагаше.

На пътя автомобилът демонстрира характерната за Volkswagen стабилност дори в комфортен режим на окачването.

На пътя автомобилът демонстрира характерната за Volkswagen стабилност, като не тревожи водача дори в комфортен режим на окачването. В режим Sport амортисьорите се втвърдяват и Multivan е като залепен за пътя, въпреки високия център на тежестта. В салона не прониква шум от двигателя, нито от пътя. Конструкторите на Т6 са пренастроили шасито и кормилното управление за по-добър контрол, а като опция се предлага Servotronic. За сигурността на водача и пътниците, новият Volkswagen T6 е оборудван със система за наблюдение на зоната пред автомобила с включена функция за аварийно спиране в градски условия, активен круйз-контрол, система за следене на мъртвите зони, система за автономно паркиране, система за регулиране на дългите светлини и за разпознаване на умората на водача.

 

Volkswagen Multivan 2.0 TDI 150

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. макс. мощност при 3250-3750 об/мин

340 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

12,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

182 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на дизел

161 г/км емисии на СО2

67 580 лева базова цена на модела