0

Българските суперколи SIN R1 GT4 бяха най-бързи на свободната тренировка А на пистата „Монца“, където утре започва първата тренировка от европейския шампионат на сериите GT4. Пилотите Хендрик Щил и Андреас Гулдан дадоха най-добро време в конкуренцията на марки като „Мазерати“, „Порше“, КТМ, „Шевролет Камаро“, БМВ и др. С това те показаха амбициите на първия в историята ни професионален отбор „София Кар Моторспорт“ за престижно представяне в европейските GT4 серии този сезон.

„След зимния сезон сме напълно възстановили и обновили колите с много подобрения на окачването, електрическата система, двигателя и изпускателната система, разказа създателят на болида Росен Даскалов. - Колата се държа добре на пистата и сме готови за уикенда.”

Създателят на суперколата Росен Даскалов очаква силно представяне в GT4 сериите този сезон. Подготовката на българските суперколи за легендарното италианско състезание започна с двучасови тестове на румънската писта „Моторпарк”. За първи път в спортната ни история тимът „София Кар Моторспорт” и първият български производител на спортни и състезателни автомобили SIN CARS ще си партнират с един от най-добрите отбори в сериите - германският Mathol Racing. Той е е дългогодишен шампион във VLN сериите, както и на „24-те часа на Нюрбургринг”. Участник е в сериите GT4 с Aston Martin Vantage GT4. „София Кар Моторспорт” ще се състезава на „Монца” с двата си автомобила Sin R1 GT4.

Опитните германски пилоти Хендрик Щил и Андреас Гулден вече познават автомобила от миналия сезон. Щил има най-голям опит със SIN R1 GT4, тъй като го кара през цялата състезателна 2015 г. Той стана шампион през нея в германските серии VLN. Андреас Гюлден също се състезава в сериите VNL и „24-те часа на Нюрбургринг”, както и в Young Timer. Той кара в последния кръг тогава за „София Кар Моторспорт” в Мизано (Ит) , и зае второ място заедно с Щил в клас PRO. През сезон 2015 зад волана на българския автомобил беше и холандския принц Петер Кристиян ван Оранйе.

Тазгодишният календар включва 6 кръга. След първия на „Монца“ следват Гран при на По (Фр) на 15 май, на 12 юни е стартът на „Силвърстоун” (Вбр), на 10 юли на „Спа“ в Белгия. Чак на 25 септември е надпреварата на Нюрбургринг, а финалът – на 9 октомври на „Зандворт“ в Холандия.

 

От състезанията към потребителя

След успешния дебют на хомологирания от ФИА състезателен автомобил SIN R1 GT4 през 2015 г., 2 състезателни автомобила вече участват в американския шампионат Pirelli World Challenge. Следвайки мотото „От състезанията към уличния автомобил”, историята на успеха беше продължена с модела SIN R1, представен успешно на автосалона в Женева през март.

Създателите имат амбицията да направят продукт, който да се сравнява с големите имена при спортните автомобили, но с по-висока степен на автентичност и връзка със спорта. Прецизната и детайлна работа, инженерните постижения, подкрепени с повече от 5 милиона евро, използвани в тази насока, са довели до създаването на този изцяло нов автомобил. Той е изцяло изработен от карбонови композитни материали, произведени в завод в България по най-нови технологии и с отлично качество.

SIN R1 на автомобилния салон в Женева. Колата ускорява от 0 до 100 км за около 3 секунди, а цените са от 145 000 паунда без таксите.

Основата на колата е хомологираната от ФИА състезателна тръбна конструкция, изработена от специални студеноизтеглени тръби Т45. Здравината й се подсилва от карбон-композитните елементи на купето, които завършват структурата на автомобила. Стандартната версия на уличния автомобил има тегло като състезателния – 1250 кг. Разпределението на теглото от 38:62 на преден към заден мост го прави перфектно балансиран. Двигателите са базирани V8 мотори на General Motors с работен обем от 6,2 до 7,0 л, а мощността им е от 430 до 660 к.с. Съотношението мощност тегло варира от 2,9 до 1,9 кг/к.с., което дава на колата едно невероятно представяне при каквито и да е улични или състезателни условия. Те са подобрени от екипа на SIN CARS и имат отлична производителност и надеждност, както и отговарят на най-новите стандарти за вредни емисии Евро 6. Оборудвани са със специално проектиран и собствено изработен от неръждаема стомана и титан ауспух, с опция за контрол на мощността в пътни и пистови условия.

Колата може да бъде шофирана с голяма лекота, както в сняг, така и по най-горещия пистов асфалт. Скоростната кутия на SIN CAR е изработена от Oerlikon Graziano. По желание, може да бъде поставена състезателна секвенциална или полуавтмоматична скоростна кутия. Първоначално новите амортисьори Ohlins са внедрени в състезателния автомобил и след множество тестове и различни настройки, те са поставени и в уличните автомобили. Хидравличната повдигаща система може да увеличи с до 40 мм височината на автомобила при шофиране до 60 км/ч. Цялата спирачна система е на AP Racing. Специално за SIN CARS са произведени 360-милиметрови дискове и 6-бутални апарати, много сходни с тези на състезателния автомобил. Джантите са 19-цолови, произведени от известен италиански производител на джанти, а като опция се предлагат 20-цолови. Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 осигуряват отличен контрол и стабилност, както на улицата, така и на пистата, като отпред са с размер 245/35 R19 и отзад 305/30 R19. За любителите на състезания и тренировки на писта се подготвя SIN R1 RS, който произлиза от хомологираните състезателни автомобили GT4. С тегло от по-малко от 1200 кг, колата ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. SIN R1 RS дава незабравимо и невероятно пистово представяне. Цените на новата и последна версия на SIN R1 са от 145 000 паунда без такси, а производството вече започна.