0

Японците от Suzuki винаги са били силни в конструирането на малки и компактни автомобили. В съвременната автомобилна история безупречния имидж на Suzuki са изградили модели като Swift, Alto и Vitara, а в началото на новото хилядолетие към тях се присъедини и компактният модел с повишена проходимост Ignis. Първото поколение на Ignis се произвеждаше от 2001 до 2006 г., и бързо си спечели славата на здрав и надежден автомобил. След 10-годишна пауза Suzuki възобнови името Ignis в гамата си и представи един закачливо изглеждащ малък градски автомобил с компактни размери и просторен салон, който не се страхува от снега и може да се покатери високо в планината дори и през зимата, особено ако е снабден със задвижване 4х4.

Кормилното управление осигурява точна обратна връзка с пътя и подтиква към динамично шофиране.

Силата на новото Suzuki Ignis изпъква най-вече в града. Малкият японски самурай е дълъг едва 3,70 метра, благодарение на което бързо и лесно си намира място за паркиране дори на най-малките пространства в града. Голямо удобство при паркиране осигурява камерата за заден ход, която предава картината зад колата на централния дисплей. С радиус на завой от едва 4,70 метра, субкомпактният градски модел е много маневрен в тесните улички, има нужда от минимално пространство за да обърне посоката на движение в улица без изход, а ако се наложи с лекота качва бордюри, благодарение на късите си надвеси и пътния просвет от 180 мм.

На задните седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътници с височина до 1,90 метра.

Въпреки малката си дължина от 3,70 м, новият Ignis е широк 1,69 м, висок е 1,60 м, а междуосието е 2,44 метра. Поради оптималното усвояване на тези размери, в салона му е учудващо просторно. Зад волана сядат комфортно водачи с височина до 1,95 м, а на втория ред седалки удобно се чувстват и пътници с ръст над средния. Предните седалки имат изразени странични опори, а задните се движат напред-назад хоризонтално, като в същото време може да се променя и ъгъла на наклон на облегалките им. И двете операции се осъществяват от удобни ръкохватки в горната част на облегалките.

Обемът на багажника варира от 267 до 1100 литра в зависимост от положението на задните седалки.

Минималният обем на багажника е 267 литра, но при плъзгане на задните седалки напред се увеличава. Ако ви е необходимо повече място за едри товари, можете да сгънете задните облегалки и товарният капацитет достига 1100 литра. При версията на Ignis с 4х4 багажното пространство е една идея по-малко. В салона на Ignis преобладават качествените материали, фугите навсякъде са равни, а сглобката е много прецизна, характерна за колите, произведени в Япония. Воланът е с малък диаметър и е оптимален за управление в града. В средата на таблото е поставен 7,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система.

Удобно разположените бутони на волана за дистанционно управление на функциите правят улесняват водача.

За задвижването на Suzuki Ignis се предлага 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 90 к.с., към който е добавена полухибридна система във версията SHVS. Тъй като моделът е доста лек и в зависимост от версията тежи между 810 и 920 кг, двигателят бодро ускорява малката кола и радва с приятния си звук. Моторът работи без вибрации, но става шумен при високи обороти. Новата 5-степенната автоматизирана скоростна кутия прави Ignis много удобен в града, тъй като предавките се превключват от робот, а водачът натиска само педалите на газта и спирачката. Водачът може да сменя предавките и ръчно в автоматичния режим, при който преминава към по-висока или по-ниска предавка с лоста на трансмисията.

Водачът може да сменя предавките от селектора на 5-степенната автоматизирана скоростна кутия.

Скоростната кутия е в състояние да проследи начина на шофиране на водача и да се адаптира към неговия стил на шофиране. Моторът се комбинира и с 5-степенна ръчна скоростна кутия, която се отличава с точно превключване на предавките, къс ход на скоростния лост и информативен педал на съединителя. Независимо с която от двете скоростни кутии е оборудван Ignis, той харчи съвсем малко, като в града разходът достига 5,5 л/100 км, а на извънградско е 4,1 л/100 км. Още по-икономичен е моделът с полухибридната система, благодарение на която консумацията в града е само 4,9 л/100 км, а извън него - скромните 4,0 л/100 км.

На сняг извън пътя Ignis демонстрира завидна проходимост и може да покори високи планинските върхове.

Моделът със задвижване на четирите колела 4WD от автоматичната система AllGrip Auto е много практичен през зимата, когато пътищата не са почистени. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при необходимост насочва въртящия момент към задния мост. Извън пътя Suzuki Ignis демонстрира завидна проходимост и може да засрами далеч по-именити всъдеходи, покорявайки високи планинските върхове.

Благодарение на външния си вид и високото си качество, новият Ignis притежава едновременно красотата на японското кимоно и здравината на самурайския меч. Неговият непреходен и емблематичен дизайн, съчетан с отлична функционалност, изненадващ комфорт и динамични характеристики му дават сериозно предимство не само пред конкурентите от В-сегмента, но и пред много компактни кросоувъри.

Под предния капак на Ignis е скрит 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 90 к.с.

Suzuki Ignis 1.2 DualJet AGS GL+

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна автоматизирана скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм въртящ момент при 4400 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на бензин

104 г/км емисии на СО2

28 490 лева цена на модела