0

Я понската компания Suzuki разшири гамата си с компактното хибридно комби, наречено Swace. Новият Swace е клонинг на познатата Toyota Corolla Touring Sports и е резултат от споразумението между Suzuki и Toyota за размяна на модели.

Комбито Swace ще помогне на Suzuki да избегне глобите в Европа за превишаване на емисиите на CO2. В замяна Suzuki предоставя на Toyota два свои модела, но само за азиатския пазар - всъдеходът Vitara се превръща в Urban Cruiser, а Baleno става Toyota Glanza.

Японската компания Suzuki разшири гамата си с компактното хибридно комби, наречено Swace. Новият Swace е клонинг на познатата Toyota Corolla Touring Sports и е резултат от споразумението между Suzuki и Toyota за размяна на модели.

Комбито Swace ще помогне на Suzuki да избегне глобите в Европа за превишаване на емисиите на CO2. В замяна Suzuki предоставя на Toyota два свои модела, но само за азиатския пазар - всъдеходът Vitara се превръща в Urban Cruiser, а Baleno става Toyota Glanza.

Комбито Suzuki Swace се отличава с нова предна броня и носи логото на Suzuki на предния и задния капак, на волана и в центъра на джантите. Новият Swace е хибрид с 1,8-литров бензинов двигател и електромотор, хибридна батерия, автоматична трансмисия e-CVT и задвижване на предните колела. Продажбите на Suzuki Swace у нас вече започнаха, а цените стартират от 47 990 лева за оборудване GL+.

На външен вид Suzuki Swace е динамично комби, което се различава с внушителната черна решетка тип пчелна пита, подчертана от динамични LED фарове. Широкият отвор на решетката и дизайнът на фаровете за мъгла също отличават Swace от първообраза на Toyota.

За да се постигнат ниски емисии, 16-инчовите лети джанти с двойни спици са еднакви във всички версии и придават спортен характер на колата. Новото Suzuki Swace предлага богата палитра от 7 варианта на цвета на каросерията, сред които и няколко металик.

Елегантният интериор на Suzuki Swace предлага на водача и пътниците комфорт и ергономичност. Арматурно табло се простира до меката тапицерия на вратите, като в него изпъкват спортните декоративни щрихи в сребрист хром.

Точно пред погледа на водача е поставен 7-инчовият дисплей с много ясни и четливи индикации, който може да се променя за показване на аналогов или цифров скоростомер. В зависимост от избрания режим на шофиране - Normal, Eco и Sport, цветът на екрана се променя.

В централната част на таблото на Suzuki Swace е поставен 8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, който включва Bluetooth с контроли на волана, както и поддръжка на Apple CarPlay за iPhone и Android Auto и MirrorLink за всички смартфони.

Под бутоните за климатичната система има поставка с възможност за индуктивно зареждане на мобилен телефон. За комфорта на водача и пътниците, новото Suzuki Swace е оборудвано с отопляем волан и предни седалки с подгряване във версиите GL+ и GLX.

Новият модел има разстояние от 928 мм между предните и задните седалки и предлага голям простор и комфортно място на пътниците на задните седалки. Широчината на салона позволява на задните седалки да седнат трима човека.

Багажното отделение може да побере до 596 литра, като може да бъде разширено до 1606 литра чрез сгъване на задните седалки. Подът на багажника е двустранен. От едната страна има текстилна подплата, а другата има водоустойчиво покритие за транспортиране на мокри или замърсени предмети.

Новото Suzuki Swace е оборудвано с иновативни системи за активна безопасност и има множество стандартни функции за превантивна защита още в първото ниво на оборудване GL+. Сред системите се отличават автоматично аварийно спиране, предупреждение за пресичане на пътна маркировка, засичане на пешеходци и велосипедисти през нощта, както и подобрена система за задържане в лентата. Системите за сигурност в Suzuki Swace са активни и са в постоянна готовност.

Когато шофирате с включен круиз контрол колата винаги е в центъра на лентата и може дори самостоятелно да извършва някои завои на пътя. На борда на комбито има система за спешни обаждания, система за разпознаване на пътните знаци, автоматични дълги светлини и много други.

Второто ниво GLX включва система за наблюдение на слепите зони, предупреждение за пресичащ трафик отзад, система за автономно паркиране, която помага на водача да паркира Suzuki Swace както успоредно, така и перпендикулярно. Системата отправя към водача гласови и визуални команди, докато воланът се движи автоматично. Технологията помага с въртенето на волана и в процеса на излизане от мястото при успоредно паркиране.

Харчи едва 3,9 литра на 100 км в града с хибридната система

Новото комби Suzuki Swace се задвижва от хибридна система, която съчетава 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 98 к.с. и максимален въртящ момент от 142 Нм и електрически мотор, който добавя 72 к.с. със 163 Нм въртящ момент. Електромоторът се захранва с никел-металхидридна батерия с капацитет от 3,6 кВтч.

Сумарният въртящ момент на хибридната система е 230 Нм, благодарение на които комбито се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,1 секунди и развива максимална скорост от 180 км/ч. Предаването на тягата към предните колела се извършва чрез планетарна автоматична трансмисия e-CVT. При нея няма ремък и ролки, както в традиционната вариаторна трансмисия, тягата е непрекъсната и осигурява спокойно шофиране.

Към позициите на автоматична трансмисия - P, R, N и D, в селектора на e-CVT има и позиция B, която се избира основно по маршрути за спускане, тъй като предлага спиране на работата на бензиновия двигател на Suzuki Swace и в същото време бързо зареждане на хибридната батерия. Комбинацията значително е намалила консумацията на гориво.

По време на теста, който беше основно по магистрала и малко в градски трафик, средният разход на гориво беше 4,7 л/100 км. Комбито е най-икономично в града, където според данните на бордовия компютър харчи едва 3,9 л/100 км по WLTP. Съобразно тази стойност, резервоарът е с обем от 43 литра.

Новото Suzuki Swace предлага няколко режима на движение. Режимът EV активира изцяло електрическия режим, който е идеален за безшумно потегляне, както и при шофиране в жилищни райони или на закрити паркинги, тъй като шумът е сведен до минимум и емисиите са нулеви. В зависимост от нивото на зареждане на батерията и състоянието на автомобила, автономността на движението в режим EV е до 1 км.

В зависимост от предпочитанията или условията на шофиране, водачът може да избира между режимите на шофиране Normal, Eco или Sport. Режимът Normal е идеален за нормални условия, Eco подобрява икономията на гориво, а в Sport педалът на газта е най-отзивчив и хибридната система ускорява максимално бързо при изпреварване.

На пътя новото комби Suzuki Swace се управлява уверено и е стабилно в завоите. Страничните наклонявания на каросерията са минимални. Новият модел е с предно окачване тип McPherson, а задното окачване е с двойни носачи, което допринася за отличната стабилност при управление и високо комфорт при шофиране. В нормален режим управлението е много леко, а в спортен режим става по-директно и прецизно.

Технически характеристики

Suzuki Swace 1.8 Hybrid

1,8-литров бензинов двигател и електромотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

122 к.с. комбинирана мощност

230 Нм комбиниран въртящ момент

11,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на бензин

99 г/км емисии на СО2

47 990 лева цена на модела GL+