0

През миналата година дебютира новото Suzuki Vitara, което най-напред се предлагаше с 1,6-литров бензинов двигател с мощност 120 к.с. и 1,6-литров турбодизелов агрегат също със 120 к.с. Бензиновият мотор се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия, а турбодизеловият - с 6-степенна механична. През настоящата година Suzuki разшири гамата за Vitara с напълно нова екипировка, като включва спортна версия на модела, обозначена с буквата S. Новата Vitara S се задвижва от напълно нов 1,4-литров бензинов турбомотор, съчетан с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателната гама е допълнена и от 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя в комбинация с 1,6-литровия турбодизелов мотор. Благодарение на новите двигатели и скоростни кутии, Suzuki Vitara предлага широка гама от варианти за задвижване, като със сигурност ще удовлетвори потребностите на повече клиенти.

В интериора има много червени акценти, като шевовете на волана и седалките, и пръстените на уредите и отворите.

На външен вид новата версия Suzuki Vitara S се отличава с няколко характерни стилови елементи в екстериора и интериора. Спортният дух на модела е подчертан от серийните 17-цолови джанти, предната решетка е украсена с L-образни хромирани ламели, а страничните огледала и релсите на покрива са оцветени в сребристо. В предните светлини са интегрирани специфични елементи в червено. В интериора са добавени солиден брой стилистични червени акценти, като например шевовете на облицованите в кожа волан и скоростен лост, шевовете на велурените тапицерии на седалките и декоративните червени пръстени на контролните уреди и вентилационните отвори. Педалите пък са получили алуминиева облицовка.

Задните калници са раздути, а капакът на багажника подчертава големите триъгълни светлини.

Новото Suzuki Vitara S се задвижва от алуминиев 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с принудително пълнене с турбокомпресор, както и със система за директно впръскване на горивото. Максималната му мощност от 140 к.с. е налична при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 220 Нм е на разположение във впечатляващо широкия интервал между 1500 и 4000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,2 секунди. С новия си двигател Suzuki Vitara развива максимална скорост от 200 км/ч. Новият агрегат 1.4 Boosterjet се предлага стандартно в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция може да се поръча и 6-степенна автоматична трансмисия на японската фирма Aisin. Автоматикът работи плавно на магистралата и по-пъргаво на планински пътища. При спокойно шофиране разходът на бензин в смесен цикъл е 5,5 л/100 км, а при спортна езда се качва до около 8 на сто.

В двуцветната каросерия са съчетани сиво и черно, като 17-цоловите джанти с нов дизайн също са в черно.

Благодарение на новия турбодвигател, Vitara S е доста по-пъргава от версията с атмосферен мотор, което дава възможност на водачите със спортен стил на шофиране да се наслаждават на прилична динамика. Системата за разпределение на векторната тяга имитира диференциал с ограничено приплъзване и възпрепятства недозавиването. Воланът е относително директен, окачването е стегнато, а шасито се наклонява сравнително малко в острите завои. В същото време колата вози доста комфортно с предно окачване тип McPherson с пружина и полунезависимо задно окачване с торсионна греда.

Пътният просвет от 185 мм не е от най-големите, но е достатъчен за преодоляване на препятствия.

Новото Suzuki Vitara S има геометрична проходимост с преден ъгъл на атака от 18,2 градуса и заден ъгъл от 28,2 градуса. Системата за помощ при спускане подпомага водача по стръмен наклон. Пътният просвет от 185 мм не е от най-големите, но е достатъчен за офроуд. Фирмената система за задвижване на четирите колела All-Grip 4WD предлага четири режима на работа - автоматичен (Auto), при сняг (Snow), спортен (Sport) и със заключен диференциал (Lock). Режимите се сменят от въртящ се селектор на централната конзола, като променят работата на двигателя и на автоматичната скоростна кутия. Двойното предаване 4х4 се задейства при скорост до 60 км/ч в режими Snow и Lock. В режим Sport двигателят поддържа по-високи обороти, а автоматикът превключва скоростите по-късно за по-пъргаво ускорение. Режимът Lock се използва ако закъсате в кал или сняг, като при него системата разпределя поравно тягата между предната и задната ос.

Тапицерията на седалките съчетава кожа по периферията и велур на плоските части.

У нас цената на Suzuki Vitara стартира от 29 990 лева с ДДС за базовия модел и стига до 51 590 лева за дизела с автоматик в най-високото ниво на оборудване. Последното ниво включва автоматичен климатик, аудиосистема със 7-инчов сензорен дисплей, бордови компютър, автоматични светлини и чистачки, парктроник с камера за заден ход, меки велурени седалки, кожени апликации и т.н. За безопасността на пътя новата Vitara S е оборудвана със система за аварийно спиране, адаптивен круйз-контрол, асистент за спускане и потегляне по наклонен терен, електронен контрол на стабилността, както и пълен пакет от 7 въздушни възглавници.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 4WD

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна автоматична скоростна кутия

140 к.с. макс. мощност при 5500 об/мин

220 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на гориво

128 г/км емисии на СО2

49 890 лева цена на модела