0

Toyota Avensis се появи в Европа в края на 1997 г. Моделът е проектиран, създаден и произвеждан в Европа, за да отговори на потребностите на европейските клиенти. Отличителните черти на Avensis винаги са били качеството, издръжливостта и надеждността. За общо трите си поколения Avensis е реализирал над 1,7 милиона продажби. По всичко личи, че третото поколение на Toyota Avensis ще живее най-дълго. Японците виждат още потенциал в него и го обновяват за втори път. Веднъж моделът от 2009 г. беше освежен сериозно през 2012-а. Тогава промените бяха доста сериозни, но сега подобренията са толкова значими, че автомобилът спокойно може да се възприеме като изцяло нов модел. За да отговори на изискванията на потребителите за по-голям престиж, лукс, елегантност и по-динамично усещане, новата Toyota Avensis предлага значителни подобрения в пет ключови насоки - безопасност, стил, качество на материалите, оборудване и удоволствие от шофирането, благодарение на внедряването на ефективен дизелов двигател от BMW.

Задната част на комбито е по-елегантна с LED светлини и хромирана лайсна между тях.

Новият Avensis е с напълно нова предница, в стила на обновения неотдавна Auris. Триизмерната архитектура придава на новата Toyota Avensis агресивен и уверен вид, както подобава на европейския флагман на марката. Логото на Toyota е по-ясно разположено върху по-агресивно оформената предна решетка, която съчетава хромирани елементи с новите LED дневни светлини, които придават на автомобила уникален фронтален вид. Страничната линия на Avensis е хоризонтална и му придава визуално по-нисък център на тежестта. Елегантният профил се подсилва от новите 18-инчови алуминиеви джанти. Широката задна част на Avensis подчертава стабилната стойка на автомобила на пътя. Задните светлини също са с LED технология и придават модела високотехнологично излъчване.

В интериора се отличава новата централна конзола с 8-инчов цветен сензорен дисплей.

В изискания интериор на новия Avensis чудесно впечатление прави инструменталният панел, разделен на две секции. В дясната част пред водача са разположени модерните триизмерни скали на оборотомера и скоростомера, обграждащи големия 4,2-инчов цветен TFT информационен дисплей. В лявата част е поместена централната конзола с 8-инчов цветен сензорен дисплей. Воланът и скоростен лост са много ергономични и превръщат управлението в удоволствие. Качеството на тапицериите и панелите в салона е значително подобрено, както подобава на автомобил от този клас.

Новият профил на предните седалки осигуряват по-удобно пътуване на дълги разстояния.

Новият дизайн на предните седалки прави Avensis още по-елегантен и луксозен, като позволява по-удобно пътуване на дълги разстояния. Задните облегалки са преработени, за да предоставят повече комфорт за раменете и да намалят умората по време на дълги пътувания, а ъгълът на задните седалки е променен за по-добра странична опора.

Обемът на багажника е 543 литра, а при сгънати задни седалки се увеличава до 1609 литра.

Шумът и вибрациите са значително намалени, като са използвани по-плътни материали и уплътнения в целия автомобил. Оборудването е обогатено с допълнителни екстри и нови технологии, като например камера за движение на заден ход, светещи в завой фарове за мъгла, система за безконтактен достъп в автомобила и запалване на двигателя с бутон, електрическа настройка на предните седалки с памет за тази на водача.

Задните седалки са преработени за да предоставят повече комфорт за пътниците.

Най-новото в двигателната гама на Toyota Avensis e 2,0-литровият турбодизелов мотор, взет директно от BMW. Новият агрегат 2.0 D-4D е съчетан само 6-степенна механична скоростна кутия. Този двигател разполага с мощност от 143 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Баварският мотор е много еластичен и тегли голямото комби с лекота. Двигателят ускорява Avensis Touring Sports от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди. Въпреки приличната динамика, средният разход на гориво е едва 4,6 л/100 км. Освен това дизелът е с намалени разходи за поддръжка поради удължения сервизен интервал на обслужване от 15 000 на 20 000 км.

На планински път с остри завои изпъква по-директното кормилно управление.

В окачването на Toyota Avensis са направени промени, които са подобрили комфорта на возене и управлението. Запазена е структурата на предното окачване тип McPherson и задното окачване с двойни носачи, но и двете са значително подобрени. Това е един от малкото автомобили в класа си, който минава гладко през дупките и неравностите, без да друса и да тревожи пътниците с неприятни шумове. Подобрено е също така и кормилното управление, което предоставя много по-директно управление и обратна информация от пътя.

Новата активна система за безопасност следи пътя пред автомобила и предупреждава водача за опасност.

Новият Avensis е оборудван серийно с новата активна система за безопасност на Toyota, която включва система за активна безопасност, следяща пътя пред автомобила по време на движение и предупреждава водача за опасност от челен сблъсък. Освен това на борда има асистент, следящ за напускане на лентата за движение и асистент, който следи пътните знаци и ги изобразява на таблото. За постигане на отлична видимост пред автомобила при управление през нощта, късите и дългите светлини се превключват автоматично. Наборът от интелигентни системи за сигурност са допринесли за постигането на рейтинг от 5 звезди за безопасност на краштестовете на Euro NCAP. Новият Avensis се съпътства с новата стандартна гаранция от 6 години или 200 000 км за всички модели на Toyota.

 

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел

6-степенна механична скоростна кутия

143 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1750-2250 об/мин

9,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на гориво

120 г/км емисии на СО2

50 990 лева цена на модела