0

Точно преди 6 години на автосалона в Женева европейците видяха за първи път най-малкия кросоувър Nissan Juke, който се превърна в истински хит на пазара и до днес е желан модел от хиляди хора по света. Японците от Toyota определено се забавиха с представянето на конкурента си, но на тазгодишното изложение в Швейцария най-сетне показаха серийната версия на своя малък кросоувър, наречен C-HR. Новият модел се откроява както в гамата на Toyota, така и сред конкурентите, най-вече с профила на купе, който свидетелства за решителността на дизайнерите да създадат ярък и оригинален продукт. Освен с впечатляващия си дизайн, Toyota C-HR е уникална в сегмента и по отношение на задвижването с въвеждането на хибридна система в този клас. Тя се състои от последното поколение 1,8-литров двигател съчетан с електромотор. Освен с него, C-HR се предлага и с бензинов турбодвигател, който допринася за отзивчивата, плавна и последователна динамика, благодарение на усъвършенстваната платформа на Toyota, осигуряваща нисък център на тежестта. Благодарение на него C-HR има способността да влиза в завоите с висока скорост, запазвайки отличен контрол и директно управление.

Дизайнът на Toyota C-HR е не по-малко ексцентричен от този на Nissan Juke и е насочен изцяло към клиентите, които търсят кросоувър с отличителен външен вид в сегмента, зареден с динамика и страст. Производственият модел е останал много близък до концептуалната версия, показана на автосалона в Париж през 2014 година, поради силно положителната обратна връзка от клиентите. Купето въплъщава форми с архитектурата на диамант, а широките калници на всички четири колела подчертават мощта и здравината на новия кросоувър. Модулната структура на C-HR комбинира внушителна долна част и висок просвет с елегантно и устремено в профил купе. В предната част изпъкват хищните LED светлини със светлинни водачи и последователни мигачи. Стройната горна част прелива от емблемата към гладките и екстремно агресивни вежди над фаровете, обвивайки цялата предна част към страничните калници. Триизмерната броня интегрира калниците на колелата и трапецовидната предна решетка, които засилват широката и внушителна визия на C-HR отпред. В задната част силно заострените линии на купето интегрират багажната врата и осигуряват по-обемно товарно пространство, а силно изразените арки на калниците завършват екстремно агресивната стойка. Между отличителните форми гордо са разположени задните светлини, оборудвани с LED технология, която осигурява на C-HR експресивна и отличителна визия отзад.

Кросоувърът Toyota C-HR ще бъде оборудван с последното поколение хибридно задвижване, което със своите характеристики допринася за плавно и безгрижно пътуване. Хибридната система се състои от 1,8-литров бензинов двигател и електромотор. С това задвижване C-HR изразходва под 90 г/км CO2, което е без конкуренция в сегмента. Хибридната система генерира мощност от 122 к.с. и е по-ефективна и лека, като предлага по-изразена динамика в сравнение с предходната. Промени в дизайна на двигателя са довели до 40% термична ефективност, което е световен рекорд за бензиново задвижване. Повечето компоненти са олекотени и с намален размер, разположени са така, че да заемат минимално място, допълнително допринасяйки за ниския център на тежестта. Като алтернатива на хибридното задвижване, Toyota C-HR се предлага и с новия 1,2-литров турбобензинов двигател с мощност 115 к.с., който дебютира при Auris. Той се оборудва с 6-степенна механична или безстепенна автоматична трансмисия CVT, разработени да отговарят на очакванията за отзивчиво и директно усещане, които европейските клиенти имат. Трансмисията CVT се предлага за версията с предно задвижване и със задвижване на четирите колела.

Дизайнът и разработката на шасито на Toyota C-HR са осъществени под наблюдението на главния инженер Хироюки Коба, който е запален автомобилист. От самото начало на проекта той пътува хиляди километри по европейските пътища, за да разбере не само спецификите на пътната мрежа, но и стила на шофиране на европейците. С ниския център на тежестта и многораменното задно окачване, новата платформа на Toyota предоставя възможност всички компоненти на шасито да бъдат проектирани така, че да осигуряват неподправено усещане при шофиране. Главният инженер Хироюки Коба е участвал във всеки етап от развитието на динамичните характеристики, уверявайки се лично, че неговият продукт отговаря на визията му за модела „Отзивчив, плавен и последователен“.

Новата Toyota C-HR ще разполага с оборудване, типично за автомобили от по-висок клас, включително и модерни системи за безопасност. Пакетът системи Toyota Safety Sense ще бъде стандартно оборудван със система за разпознаване на пешеходци и пътни знаци, асистент за следване на пътна лента, автоматични дълги светлини, както и адаптивен круйз-контрол. Производството на Toyota C-HR ще започне в завода на марката в Турция. Това е първият модел с хибридно задвижване, произвеждан в страната. Турция е третата производствена база, в която ще се сглобява хибриден модел на Toyota след Франция и Великобритания. Хибридният двигател ще се сглобява във фабриката в Уелс.