0
Ср ред традицията моделите на Rolls-Royce носят имената Phantom, Ghost, Wraith, Spirit, Shadow, които означават фантом, призрак, дух, видение, сянка и т.н. - все неща, които не могат да бъдат докоснати. В буквалния смисъл автомобилите Rolls-Royce са толкова скъпи, че настина са недостижими за почти всички хора по света, но истинското обаяние на легендарната британска марка се дължи на бързите и луксозни автомобили, превърнали се в символ на дизайнерския и инженерен гений.
В края на миналия век много автомобилни производители претърпяха трансформации и Rolls-Royce не направи изключение, но както личи, всичко е било за добро. През 1998 г. британската марка беше придобита от германския гигант BMW и започна нова ера в развитието на автомобилите Rolls-Royce, които станаха много по-технологични и модерни, като запазиха ексклузивния си характер и ненадмината надеждност. През 2000 година започна строителството на новия завод на Rolls-Royce в Гудууд, който е един от автомобилните центрове на Великобритания, а през 2003 г. от предприятието излезе и първият изцяло нов модел с името Phantom. Тогава в завода са работили около 500 човека, които за първата година са сглобили малко повече от 300 автомобила. Планираната производствена мощност в първия етап не надхвърляла 1000 коли годишно. През 2004 година Rolls-Royce продава 792 автомобила, като в завода се сглобяват само два модела – стандартния Phantom и неговата удължена с 25 см версия. През 2007 г. се появи кабриолетът с великански размери Drophead Coupe, а след още година и купето с твърд покрив Phantom Coupe. Продажбите за 2007 година скачат до 1010 коли. Всичко се промени през 2009 г., когато беше представен компактният и достъпен (за мащабите на Rolls-Royce, разбира се) седан Ghost. Благодарение на новият модел на британската марка
продажбите скочиха над два и половина пъти
и за 2010 година достигнаха 2711. През 2011-а реализациите са покачиха до 3538, а през 2012-а достигнаха 3575. В следващите години гамата на Rolls-Royce се увеличи с удължената версия на Ghost, а през 2013-а на автосалона в Женева беше представено огромното купе с две врати Wraith. Благодарение на новите модели продажбите за 2013 г. достигнаха рекордните 3630 екземпляра, а за 2014 година реализираните автомобили отбелязаха нов рекорд с цели 4063 броя. Последното попълнение в гамата на Rolls-Royce е свежият и ексклузивен кабриолет Dawn (зора, разсъмване), който ще бъде показан за първи път на автосалона във Франкфурт след броени дни.
Основният пазар за Rolls-Royce си остава САЩ, а на второ и трето място са Близкия Изток и Китай, и едва тогава са Европа, Индия и т.н. Колкото и да са скъпи моделите на Rolls-Royce, у нас също има няколко, като започнем от огромния Phantom, по-малкия му „брат” Ghost и дори кабриолета Drophead Coupe, и купето Wraith.
Безспорно черешката на тортата е моделът Phantom. Моделът може да се смята за VII поколение, което с модернизираната Series II от 2013 г. е в производство в продължение на 12 години. Това е автомобил е привилегия само за кралски особи, които още с качването отзад ще стъпят върху дебелия килим. Днес на пазара няма кола с повече величие и стил от Phantom, направил много за имиджа на Rolls-Royce. Моделът се е превърнал в синоним на успех и стил, и в днешно време се притежава и от предприемачи, известни личности и рапъри по света. Всеки минаващ покрай лимузината поглежда кой седи в задната част на колата, затова обикновено там са поставени пердета, които скриват особата от любопитните погледи на хората. На задната седалка
можете да имате всичко, което пожелаете,
само трябва да го поръчате. Шофьорът на Phantom трябва добре да познава габаритите на колата, особено ако му се налага да се промушва в тесните улички на големия град. Под предния му капак е 6,75-литров V12-цилиндров бензинов двигател, който ускорява лимузината много бързо, но тихо, като истински призрак. Преминавайки през малки села и градове реакциите на хората показват, че Rolls-Royce Phantom не е нещо, което виждат всеки ден. На пустите пътища между градовете „призракът” показва спортните си страни и въпреки огромното си тегло, автомобилът ускорява бързо колкото някои спортни модели. И все пак това не е най-пъргавият Rolls-Royce и никога не е имал амбицията да бъде чистокръвен състезател. От Rolls-Royce отчитат, че все повече техни клиенти сами карат своите лимузини, особено модели като Ghost. Той се управлява по-лесно от Phantom и е по-бърз. Всеки, който е шофирал BMW 7-а серия, бързо ще свикне с карането на Ghost. Той има същото ниво на стил и комфорт, както при Phantom, но една идея по-малко престиж. В задната му част е по-подредено. За ежедневно шофиране по-подходящ е Ghost, а за специални поводи Phantom все още е ненадминат вариант, тъй като никой друг не се доближава до неговото ниво на стил и престиж.