Н а автомобилното изложение в Мюнхен, което се открива на 7 септември, марката Volkswagen ще покаже маскиран прототип на елегантен SUV със силует на спортно купе, наречен ID.5 GTX. Бъдещият модел е с изцяло електрическо задвижване и ще използва технологичната основа на модулната платформа за електромобили MEB на Volkswagen.

Въпреки маскировката на прототипа, добре се вижда, че новият ID.5 GTX е пряк родственик на показания вече ID.4 GTX, но има по-елегантен дизайн със скосена задна част, в стила на купе.

На автомобилното изложение в Мюнхен, което се открива на 7 септември, марката Volkswagen ще покаже маскиран прототип на елегантен SUV със силует на спортно купе, наречен ID.5 GTX. Бъдещият модел е с изцяло електрическо задвижване и ще използва технологичната основа на модулната платформа за електромобили MEB на Volkswagen.

Въпреки маскировката на прототипа, добре се вижда, че новият ID.5 GTX е пряк родственик на показания вече ID.4 GTX, но има по-елегантен дизайн със скосена задна част, в стила на купе.

Под каросерията на електрическия Volkswagen ID.5 GTX е скрита мощна система за двойно предаване с два задвижващи електромотора. Електрическият кросоувър е оборудван с пълна комуникационна и мрежова свързаност, като може да получава софтуерни актуализации по безжичен способ и предлага новата технология Car2X.

Със своите плавни линии, изцяло електрическият Volkswagen ID.5 GTX излъчва спортен дух и елегантност. Късите надвеси на каросерията и големите колела подчертават динамичния му характер. Матричната LED система IQ.Light осигурява интелигентно управление на дългите светлини и придава приветливо излъчване на лицето на новия модел в горната секция от предната част.

В предната част светлинната ивица се събира от двете страни към поставената в центъра емблема на Volkswagen. Отляво и отдясно тя е допълнена с по три мощни осветени елемента с формата на пчелна пита. Те допълват характерната светлинна графика на късите светлини и придават спортен характер на новия модел. Силно скосените предни колони на покрива достигат далеч напред и допринасят за плавната линия на купето.

Силуетът на профилната линия преминава ниско над основната част на каросерията и завършва динамично в задната част с интегриран спойлер. Хоризонталните линии отзад и светлинната ивица, свързваща задните LED фарове с триизмерен дизайн, подчертават стабилната стойка на спортния електрически SUV.

Името GTX въплъщава новата спортна философия за марката Volkswagen, която продължава бляскавата традиция на легендарните модели GTI, GTD и GTE, като я пренася в света на електрическата мобилност. Новият спортен електрически модел използва по един електромотор на предния и на задния мост.

Общата максимална електрическа мощност на двата мотора възлиза на 220 кВт или 299 к.с., като те могат да работят заедно под формата на електрическа система за двойно предаване. Тази система осигурява динамични характеристики на пътя, превъзходно сцепление и спортно поведение.

Благодарение на задвижването с два електромотора, новият ID.5 GTX е в състояние да ускори от 0 до 60 км/ч само за 3,2 секунди, а за спринта от 0 до 100 км/ч ще му трябват 6,2 секунди. Максималната скорост на модела е електронно ограничена до 180 км/ч.

Оптимално разположената между двата задвижващи моста литиево-йонна акумулаторна батерия с нетен капацитет от 77 кВтч може да осигури прогнозен автономен пробег до 497 км според цикъла на WLTP. При пазарната премиера на новия ID.5 GTX при дилърите на марката през 2022 година, той ще се превърне във втория модел от гамата на спортната марка GTX.