На автомобилното изложение в Детройт, което продължава до 24 януари, германците от Volkswagen показват концептуалния Tiguan GTE Active, който предвещава появата на всъдеход с хибридно задвижване. В основата на Volkswagen Tiguan GTE Active Concept е второто поколение на стандартния кросоувър, представен през септември миналата година във Франкфурт. За автосалона в САЩ германците са направили модификация с различен вид задвижване и значително подобрени характеристики извън пътя. Изпитанията на модела са проведени сред огромни преспи със сняг, с които хибридният всъдеход се е справил без затруднения. През 2017 г. ще бъде представена серийната версия на Tiguan GTE Active, която ще е фокусирана върху американския пазар. Производството на новия SUV ще започне в заводите на Volkswagen в Мексико.
На външен вид Volkswagen Tiguan GTE Active Concept се различава значително от стандартния вариант. Броните на модела с пакет за висока проходимост са скосени за увеличаване на ъглите на атака отпред и отзад. Пътният просвет на всъдехода е увеличен от 180 до 226 мм, ъглите на атака отпред и отзад са съответно 26,1 и 29,9 градуса, а ъгълът на рампата е 24,7 градуса. Долната част на каросерията е с черна пластмасова облицовка, а на дъното има метална защита. Поставени са гуми с дълбок протектор, а на тавана има допълнителни прожектори за осветяване на пътя.
Концептуалният Volkswagen Tiguan GTE Active е получил задвижваща хибридна система, състояща се от 1,4-литров бензинов турбодвигател с мощност 150 к.с. и два електромотора – един на предната ос с мощност 40 кВт (54 к.с.) и на задната ос с 85 кВт (115 к.с.). Сумарната мощност при използване на всички мотори е достига 225 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. При старт от място се задейства само задния електромотор, а предният се включва при необходимост от повече тяга. Прототипът използва нова система 4MOTION Active Control, разработена специално за този концептуален автомобил. Водачът активира една от наличните програми за задвижване на четирите колела или за движение извън пътя. В този случай новата система за задвижване на четирите колела също работи на ток, като не отделя абсолютно никакви вредни емисии. В електрически режим автомобилът е в състояние да измине до 32 км със скорост не повече от 112 км/ч. Максималният автономен пробег с напълно заредена батерия с капацитет от 12,4 кВтч и с пълен бензинов резервоар с обем 64 литра достига 933 км.
В зависимост от различните режими на управление, задвижването може да бъде само на предните колела, само на задните колела или на четирите колела. Прототипът Volkswagen Tiguan GTE Active притежава уникална система за задвижване на четирите колела, която е съчетание от всъдеходни и спортни режими на шофиране. Чрез шайба на централния тунел водачът може да избере подходящия режим - Rocks (планински), Sludge&Sand (кал и пясък), или Gravel (чакъл). В настройките включително можете да изберете „На пътя”, „Сняг” или „Запазване заряд в батерията”. Има и бутон, който ви позволява да превключите от стандартния режим Hybrid в изцяло електрически режим EV или GTE. Последният вариант дава най-добра динамика, като максимална скорост достига 193 км/ч, а ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 6,4 секунди.
В салона хибридният всъдеход Volkswagen Tiguan GTE Active Concept е оборудван с нова информационно-развлекателна система MIB, която поддържа функциите Android Auto, Apple CarPlay и MirrorLink. На централната конзола е разположен огромен нов 9,2-инчов сензорен екран, оборудван със система за управление с жестове.
