Шведският автомобилен производител Volvo представи дизайнa на нов компактен автомобил за 2017 г. и обяви плановете си за изграждане на изцяло електрически модел до 2019 г., продължавайки преобразяването на марката.
Новата компактна модулна архитектура (CMA) на Volvo е сходна по дизайн и изграждане на Scalable Platform Architecture (SPA), която е в основата на новия XC90 и предстоящия S90 голям седан, но по отношение на по-малките превозни средства трябва да започнат производство през 2017 г. Тези нови компактни коли ще споделят двигателите си, конвенционални и хибридни, с големите модели, както и всички системи за данни и безопасност.
"Гъвкавостта на CMA освобождава инженерите и дизайнерите на Volvo, като им позволява да се разработят и въведат широка гама от нови и примамливи възможности, като в същевременно подобрява управляемостта, предлага безопасност на световно ниво и свързани автомобилни технологии," каза Питър Мертенс, старши вицепрезидент на Volvo научноизследователска и развойна дейност.
Представянето дава по-добра представа за това какво да очакваме при пълната подмяна на моделната гама на Volvo през следващите четири години, като започва с новия XC90. Volvo очаква да се утвърди като истински луксозна марка и да увеличи глобалния обем на продажбите си до 800,000 превозни средства годишно. За сравнение, компанията отчете продажби от 465,866 автомобили за 2014 г.
Volvo не посочва точно кои превозни средства ще използват новата компактна архитектура, но това е вероятно е стъпка към доста оспорвания сегмент на ванове и мини-ванове. Първият участник вероятно ще бъде компактен кросоувър през 2017 г., който ще се бори с BMW X1, Mazda CX-3, Mercedes-Benz GLA и други от този клас. Почти сигурно ще последва и малък хечбек или седан модел който да замени C30който беше спрян от производство през 2013 г., оставяйки празнина в компактната част на гамата.
Volvo също обяви своите глобални планове за електрифициране на автомобилите си. Клиентите на Volvo могат да очакват повече приложения на T8 Twin Engine All-Wheel Drive плъг-ин хибридна система задвижваща четирите колела, за по-големите така и за компактните модели, както и по-евтиния вариант на хибридната система задвижващ само предните колела.
Volvo планира да пусне изцяло електрически модел до 2019 г., въпреки че подробности, относно това от какъв клас ще бъде превозното средство бяха пропуснати. Ние очакваме да научим повече за електрическата пътна карта на Volvo през следващите месеци.
Монитор

















