0

Шведският производител на премиум автомобили Volvo отчете рекордни продажби за 2017 година, с глобален ръст от 7% спрямо 2016 г. и 571 577 продадени коли. Новото Volvo XC60 и моделите от серията 90 са най-продаваните автомобили на марката глобално. Тази тенденция подчертава ефекта от разработката на новата платформа на Volvo – SPA и внасянето на иновации в дизайна, технологиите и марката като цяло. В региона на Азия продажбите са се увеличили със стабилните 20,9%, като най-големият пазар – Китай, отбелязва рекорден ръст от 25,8% в сравнение с 2016 г. В Европа, Средния Изток и Африка ръстът на продажбите е 3,3%, а в Америка е 0,7%. Изминалата 2017 г. беше важна година за Volvo в много отношения.

На автосалона в Женева през март беше представено новото XC60, което бързо стана бестселър на 2017 г.

На автосалона в Женева през март беше представено новото Volvo XC60, което замени абсолютния бестселър на компанията и най-продавания средно размерен SUV в Европа. През септември видяхме премиерата и на XC40 – първият модел на Volvo в бързо растящия сегмент на компактните SUV. Volvo обяви, че поставя електрификацията в основата на бъдещия си бизнес и от 2019 г. всеки нов модел ще има електрически двигател, слагайки исторически край на автомобилите, които имат само двигатели с вътрешно горене.

Много успешна година отчете шведският автомобилен производител и на пазара в България. Ръстът на продажбите на автомобили Volvo у нас през 2017 г. е 9,4% спрямо предходната 2016 г. С успешната си премиера у нас, новото Volvo XC60 се утвърди като категоричен бестселър.

Продължават успешните продажби на флагмана ХС90, със солиден дял на версията с хибриден двигател T8.

Продължават успешните продажби и на флагмана ХС90, със солидно присъствие на версията с хибриден двигател - T8 Twin Engine Plug-in Hybrid. Новото Volvo ХС40 обещава да настигне по успехи по-големите си високопроходими братя, с първи сключени договори на зелено, само няколко седмици след световната премиера в Милано. Приключенската версия на класическото комби – Volvo V90 Cross Country, също се радва на успешни продажби, след дебюта на българския пазар в началото на 2017 г.

Във връзка с електрификацията, Volvo обяви обособяването на Polestar като самостоятелна марка за електрифицирани автомобили, изцяло консолидирана с Volvo Car Group.

Volvo обяви обособяването на Polestar като самостоятелна марка за електрифицирани автомобили.

През 2017 г. Volvo Cars задълбочи и партньорството си с Geely чрез създаването на съвместна технологична компания, за да се осигурят необходимите икономии за развитието на следващото поколение електрифицирани автомобили. Volvo също така обяви, че поема 30% от акциите на новата марка на Geely, LYNK & CO, базирана на съвместната платформа CMA (Compact Modular Architecture). Volvo продължава изграждането на нов производствен център в Южна Каролина – първият завод на Volvo в САЩ, където ще се произвежда новото S60, както и следващото поколение ХС90 от 2021 година. В края на 2017 година Volvo подписа рамково споразумение с компанията за споделено пътуване Uber за продажбата на десетки хиляди автомобили с автономно управление между 2019 и 2021 г.