0
При избора на автомобил повечето европейци са прагматици и почти винаги се ръководят от съображения за практичност и икономичност. Освен това никога не купуват кола, която не съответства на социалния им статус или с която да демонстрират благосъстояние. Затова в Европа автомобил като Mercedes B-class е много популярен, но у нас компактният семеен модел на германците не спечели достатъчно почитатели. Второто поколение на В-класата дебютира преди 4 години и притежаваше всички качества за да се превърне в перфектната семейна кола. Моделът е просторен, удобен и в същото време е с компактни размери, за да може с лекота да се движи в града. Макар и с предно предаване, автомобилът е технологичен, обзаведен е с луксозни материали, а изпълнението е с високо качество. За да направят B-class още по-добър, германците от Mercedes-Benz подложиха модела на модернизация. Автомобилът е с освежена външност, нови двигатели и различни линии на оборудване.
На първо място вниманието привличат новите фарове със заоблени ъгли в долната вътрешна част и светодиодни линии, наподобяващи на по-големите модели в гамата на марката. Светодиоди са се появили и в задните светлини. Променена е и предната броня, която е придобила типичния за новите модели на Mercedes-Benz по-агресивен вид. Предлагат се различни варианти на предната част в зависимост от модификацията и изпълнението. За дизеловите и бензиновите версии съществуват
три екстериорни линии - Style, Urban и AMG
Освен по броните те се различават по джантите и накрайниците на ауспусите.
Основната новост в салона е увеличеният дисплей на предния панел, който вече е 8-инчов. Като цяло интериорът не е радикално променен, но се предлагат различни варианти на тапицерии. Сега всички версии на обновения B-class могат да се поръчат със специални пакети за салона, наречени Night, Exclusive или AMG Exclusive. Качеството на сглобката на елементите е безупречно, материалите в салона изглеждат добре, особено ако горната част на предния панел е обшита с кожа. За тези, които са свикнали да шофират Mercedes-Benz, ергономията е отлична, а тези, които за първи път се качват зад волана на модел от Щутгарт, ще трябва да свикнат с многото функции на фирмения превключвател отляво на волана, от който се задействат чистачките на стъклата, мигачите и дължите светлини. Този превключвател е разположен по-високо отпреди, поради което е станал по-удобен за ползване. От дясната страна на волана е селекторът за смяна на режимите на автоматичната скоростна кутия. Позицията зад волана е висока, почти като в миниван. Седалките и кормилната колонка се регулират в големи интервали, което дава възможност колата да се управлява от хора с висок или нисък ръст, както и с най-разнообразно телосложение. Предните седалки са удобни, с отличен профил, така че водачът да не се изморява дори след дълго пътуване. Задният диван също е много добър, а освен това отзад е почти толкова просторно, колкото в седан от висок клас. Благодарение на разположените високо предни седалки, под тях има толкова място, че хората на задния ред могат да опънат краката си. Над главите има достатъчно пространство дори и за високи хора. Отзад ще могат да пътуват комфортно двама пътника, но за трима вече ще е тясно. Новият B-class се е обновил и технологично. Появила се е функция за автоматично спиране при засичане на препятствие, има опция за достъп в автомобила без ключ, както и са добавени нови асистиращи
системи за автономен контрол и управление
За задвижването на обновения Mercedes-Benz B-class се предлагат напълно нови двигатели, като един от тях е в модификацията В 180 CDI. Турбодизеловият 1,5-литров мотор работи плавно и тихо на всякакви обороти. Развърта се бързо, работи меко и почти безшумно, като се отличава със забележителна еластичност. Мощността му е 109 к.с., но субективно се усещат като повече. След 1500 об/мин двигателят осигурява интензивно ускорение, благодарение на приличния въртящ момент от 260 Нм и координираната работа на 7-степенната автоматична роботизирана скоростна кутия с два съединителя 7G-DCT. Особено добре агрегатът ускорява в спортния режим на трансмисията, когато реакциите при натискане на педала на газта стават по-бързи. Роботизираната трансмисия работи толкова плавно, че може лесно да бъде объркана с обичайния хидромеханичен автоматик. Съчетанието между новия дизелов мотор и автоматика е най-подходящо за семейния автомобил, тъй като осигурява прилична динамика, нисък разход на гориво и удобство без превключване на скоростите.
На пътя В-класата изглажда почти всички неравности на асфалта, като плавният ход на окачването се смущава само от огромните дупки, които се срещат по родните пътища. Комфортното возене не е повлияло на контрола на управление, който е станал още по-прецизен, като недозавиването е намалено значително. Обновеният B-Class се държи добре и в острите завои, особено ако е в спортния режим, а страничните наклонявания са в допустими граници. Спирачките са ефективни и остри при екстремно спиране, но в същото време са дозирани и могат да работят гладко при плавно намаляване, както подобава на автомобилите Mercedes-Benz. В заключение дизеловият В 180 CDI е един чудесен вариант за прагматичен семеен премиум автомобил на не много висока цена.
Mercedes-Benz B 180 CDI Automatic
1,5-литров 4-цилиндров турбодизел
109 к.с. максимална мощност при 4000 об./мин
260 Нм въртящ момент при 1750-2500 об./мин
11,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
190 км/ч максимална скорост
4,2 л/100 км среден разход на дизел
111 г/км емисии на СО2
58 158 лева цена на модела